Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:55:03 GMT

ایجاد ۴۰۲ فرصت شغلی جدید در بخش تعاون سمنان

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۳۲۲۴

ایجاد ۴۰۲ فرصت شغلی جدید در بخش تعاون سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسماعیل غنیان ظهر امروز در پانزدهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان سمنان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: تعاونی‌ها در رشته و رسته‌های مختلف، داده‌ها و اطلاعات موردنیاز در خصوص عملکرد خود را برای ارزیابی در سامانه بارگذاری کردند و امروز نیز تعاونی‌های برتر بر اساس این شاخص‌ها انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هر ساله از بین تعاونگران استان سمنان، چندین تعاونی برتر ملی نیز معرفی می‌شوند که امسال نیز این مهم محقق می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: بن‌مایه اعتماد، شفافیت است؛ با راه‌اندازی سامانه شفافیت در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمام فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی و خیریه‌ای منتسب به این سازمان در دسترس عموم قرار گرفت.

غنیان بیان کرد: راه‌اندازی مراکز نوآور و استارت‌آپ تعاون یکی از بحث‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

او گفت: مشکلات تعاونی‌ها احصا و اولویت‌های تحقیقاتی در این حوزه تعیین شده و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های سمنان و شاهرود احصای نقاط قوت و ضعف تعاونی‌ها در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: مرکز مشاوره تعاون و کارآفرین در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده تا دانشجویان فارغ‌التحصیل با کسب‌وکار کارآفرینی بیش از پیش آشنا شوند.

غنیان با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد اشتغال استان سمنان در حوزه تعاون شکل گرفته، گفت: 13 هزار و 700 نفر فرصت اشتغال توسط یک هزار و 100 تعاونی فعال در استان سمنان ایجاد شده است.

او گفت: ۷۰ درصد جمعیت استان سمنان امروز عضو تعاونی‌های مختلف در استان سمنان هستند؛ در هفته تعاون در استان سمنان، هفت طرح با ۴۰۲ نفر اشتغال با اعتباری بالغ بر ۳۶۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که این طرح‌ها از تسهیلات این حوزه به مبلغ ۱۳۲ میلیارد ریال بهره گرفته‌اند.

انتهای پیام/74007/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان اشتغال رفاه اجتماعی بخش تعاون مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان استارت آپ مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در نهضت ملی مسکن ۷۱ هزار مسکن در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت گفت: علاوه بر رتبه اول استان قم در سرعت ساخت ین مسکن‌ها از کیفیت کاملی هم برخورد دارند و ۵ عامل نظارتی بر پروژه‌ها نظارت دارند.

وزیری راد گفت: بانک‌های دولتی در حوزه پرداخت وام فعال عمل کردند، اما بانک‌های خصوصی باید وارد شوند تا مشکلات در این حوزه به حداقل برسد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: تعدادی از پروژه‌هایی که از طرح قبلی مسکن مهر مانده بود تا مهر تحویل تمامی پروژه‌های باقیمانده دولت قبل تا بهمن ماه تحویل می‌شوند.

وزیری راد افزود: در استان قم هیچکس از پروژه‌ها خارج نشده است و خرید و فروش فیش‌ها همچنان ممنوع است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در فضای کاری استان قم به بیش از ۱۲ هزار نفر کارگر کارگاه‌های تولیدی و خدماتی نیاز داریم گفت کارگر ماهر و نیمه ماهر و تکنسین جز این نیاز‌ها در قم هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حال حاضر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم به صورت رایگان در حال آموزش و مهارت آموزی است و شهروندان می‌توانند حداکثر استفاده را از این فرصت آموزشی داشته باشند.

وزیری راد همچنین گفت: در استان قم بیش از ۹۰ درصد شهروندان یارانه را دریافت می‌کنند و هک ۱ تا ۵ را عموماً کارگران تشکیل می‌دهند.

او  افزود: از نظر حقوق و مزایا هیچ تفاوتی بین کارگران عادی و معلول نیست و بکارگیری معلولان در فضای کار تخفیفات ویژه‌ای را برای کارفرمایان دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دوازدهم اردیبهشت ماه اول می‌روز جهانی کارگر است گفت تمامی کارگران در این روز تعطیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند