Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان می‌خواهند با بهره‌گیری از روبات‌های هوشمند کف دریا‌ها را از انواع زباله‌ها پاک‌سازی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، دریاها از نظر انباشت زباله به ویژه زباله‌های پلاستیکی در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته‌اند و باید هرچه زودتر اقدامی برای جمع‌آوری گسترده این مواد آسیب‌زننده صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان قصد دارند با استفاده از روبات‌های هوشمند پروژه‌ای بزرگ به نام SeaClear(سی‌کیلیر) را آغاز کنند. در این پروژه از ابزارهای هوشمند برای جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

هر ساله بیش از 86 میلیون تن زباله پلاستیکی وارد دریاها می‌شود و تنها بخش کوچکی از این حجم عظیم زباله جمع‌آوری می‌شود. در پروژه SeaClear از یک هواپیمای بدون سرنشین، دو روبات هوشمند و کشتی به عنوان مرکز کنترل استفاده می‌شود. همه این مجموعه با در نظر گرفتن محدوده مشخصی برای فعالیت تلاش می‌کنند تا مقدار قابل توجهی از زباله‌های پلاستیکی انباشته شده در کف دریا‌ها را جمع‌آوری کنند.

هر کدام از اعضای مجموعه SeaClear وظیفه خاصی بر عهده داشته و به فرایند کلی جمع‌آوری زباله کمک می‌کنند. هواپیمای بدون سرنشین از سطح کشتی فرماندهی به پرواز درآمده پس از طی چند کیلومتر محل انباشت زباله‌ها را شناسایی می‌کند. داده‌های جمع‌آوری شده به وسیله پهپاد برای اپراتور کشتی ارسال شده و پس از تجزیه و تحلیل کشتی را به سمت موقعیت اعلام شده حرکت نمی‌کند. در آن محل مجدداً امواج مختلفی به کف دریا فرستاده می‌شود و پس از حصول اطمینان از محل زباله‌ها روبات‌های جمع‌آوری هوشمند اعزام می‌شوند.

این فناوری‌ها اکنون در سواحل کرواسی و چند کشور دیگر اروپایی مورد استفاده قرار گرفته و مردم محلی از آن استقبال کرده‌اند. فعالان محیط زیست امیدوراند با استفاده از روبات‌های هوشمند بخش زیادی از کف دریا‌ها تمیز و عاری از زباله‌های پلاستیکی شود.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: پاک سازی روبات های هوشمند مبارزه با آلودگی زباله های پلاستیکی روبات های هوشمند زباله ها جمع آوری کف دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی

یک شرکت ژاپنی به نام Astroscale سیستمی را برای تصویربرداری از زباله‌های فضایی توسعه داده است. این تصاویر به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه حرکت زباله‌ها را درک کنند و راه‌هایی برای پاکسازی آنها از مدار زمین بیابند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، زباله‌های فضایی شامل قطعات کوچک و بزرگی از تجهیزات دست‌ساز بشر است که در مدار زمین رها شده‌اند. این زباله‌ها می‌توانند با سرعت‌های باورنکردنی حرکت کنند و به ماهواره‌ها و فضاپیماها آسیب برسانند.

زباله‌های فضایی شامل ماهواره‌های شکسته، قطعات موشک‌های دورانداخته شده و سایر قطعات کوچک و  بزرگ فلزی است که اغلب سرعت زیادی در اطراف سیاره ما دارند. این زباله‌های فضایی، ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه فضایی چین را تهدید می‌کنند و حتی برای ساکنان زمین نیز خطرناک است چراکه اخیراً شاهد فرود آمدن یک زباله فضایی بر سر یکی از ساکنان خانه‌ای در ایالات متحده بودیم.

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

یک شرکت ژاپنی به نام Astroscale سیستمی را برای تصویربرداری از زباله‌های فضایی توسعه داده است. این تصاویر به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه حرکت زباله‌ها را درک کنند و راه‌هایی برای پاکسازی آنها از مدار زمین بیابند.

ماهواره Astroscale's Active Debris Removal by Astroscale-Japan (ADRAS-J) تصویر بالا را از مرحله بالایی یک موشک دور انداخته شده از فاصله چند صد متری گرفته است. ایده سیستم ADRAS-J بازرسی قطعات زباله و گرفتن عکس از آنها برای تعیین حرکات و وضعیت آنها است تا به درک چگونگی حرکت زباله برای عملیات حذف آتی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس