Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای رقابت گفت: وظیفه این شورا تنظیم دستورالعمل قیمت است و این شورا تلاش می‌کند با تنظیم دستورالعمل، قیمت تعادلی باشد و به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، رضا شیوا در گفتگو با رسانه ملی با اشاره به اینکه وظیفه این شورا، تنظیم دستورالعمل قیمت است، افزود: این شورا تلاش می‌کند با تنظیم دستورالعمل، قیمت تعادلی تعیین شودو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از اردیبهشت امسال که مسئولیت تنظیم دستورالعمل قیمت از وزارت صمت، دوباره به شورای رقابت برگردانده شد، حدود ۱۴ ماه پیش از آن هیچ کدام از خودرو‌ها افزایش قیمتی نداشتند.
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه دستورالعمل را برای همه خودرو‌ها صادر کردیم، گفت: قیمت‌هایی را که اعلام کردیم هم برای مصرف کننده و هم تولید کننده، عادلانه است.


شیوا با اشاره به اینکه قیمت اعلامی ما با بازار آزاد اختلاف زیادی دارد، افزود: وظیفه شورای رقابت این است که در برابر کالا‌های انحصاری، قیمت عادلانه را اعلام و متقاضی واقعی را پیدا کند بنابراین شرط‌های زیادی برای خرید خودرو گذاشتیم، اما با این حال معلوم نیست که آیا همه کسانی که در قرعه کشی برنده می‌شوند متقاضی واقعی خودرو‌ها هستند یا نه؟


رئیس شورای رقابت گفت: اکنون سود منطقی حدود ۱۰ درصد و هزینه مالی حداکثر تا ۵ درصد را برای خودرو سازان و هزینه معاملات به علت وضع فوق العاده کنونی را در نظر گرفتیم و کاهش ۲ و نیم درصد بهره وری را انجام ندادیم و فعلاً با توجه به وضع ویژه کنونی، کیفیت را هم دست نگه داشتیم.
آقای شیوا افزود: خودروسازان ۱۷ درصد سود تعیین کرده بودند، اما شورای رقابت ۱۰ درصد سود و ۵ درصد هم هزینه مالی در نظر گرفت بنابراین اختلاف زیادی با خواسته‌های خودروسازان نداریم.


وی با اشاره به اینکه محاسبه تورم با بانک مرکزی است، ادامه داد: انتظار این است که هر خودروساز حداقل برای نیاز سه ماه خود، کالا داشته باشد به همین علت افزایش‌ها را برای هر سه ماه یکبار در نظر گرفتیم.


شیوا با بیان اینکه وضع کشور و ارتباط ما با خارج، ویژه است، اضافه کرد: از نظر علمی و محاسباتی، امکان قیمت گذاری خودرو به صورت روزانه وجود ندارد و نمی‌شود هر ماه قیمت‌ها را تغییر داد.
وی گفت: از زمانی که قرعه کشی خودرو آغاز شد شکایت‌های مردمی حذف شده و قرعه کشی خودرو بهترین مدل در شرایط فعلی است.


شیوا درباره خودروی دناپلاس توربوشارژ اتومات افزود: دناپلاس توربوشارژ اتومات با دنا پلاس حدود ۱۲۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارد و در دنا پلاس توربوشارژ اتومات حداقل ۳۰ قطعه نسبت به دنا پلاس اضافه شده که قیمت این قطعات توسط بازرس مستقل شرکت تأیید شده است.


رئیس شورای رقابت درباره قیمت گذاری خودرو‌های جدید هم گفت: این خودرو‌ها هنوز به بازار نیامده، اما به محض ورود قیمت گذاری خواهند شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای رقابت تنظیم دستورالعمل رئیس شورای رقابت قرعه کشی خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عتباتی به سرعت بخشیدن به روند تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان و قضات محاکم انقلاب و مدیران دستگاه‌های متولی تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی، پس از جلسه‌ای که به منظور تسریع این امر برگزار شده بود از محل نگهداری این وسائط نقلیه بازدید نمودند.
عتباتی در این بازدید بر سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی رسوبی تاکید و دستور داد تا تمامی خودرو‌های توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان و علت و مرجع توقیف آنها حوزه به حوزه استخراج و به مسئولان دادگستری شهرستان‌ها اعلام تا اقدامات قانونی در تعیین تکلیف این خودرو‌ها صورت پذیرد.
رئیس کل دادگستری استان همچنین دستور داد در هفته جاری جلسه‌ای با نمایندگان مراجع قضایی و انتظامی و حضور مسئولان پارکینگ‌ها برگزار تا درخصوص اجرایی شدن مصوبات مربوطه مسئولین پارکینگ‌ها توجیح گردند تا آنها با مالکین و یا متصرفین قانونی برای حضور و تعیین تکلیف وسائط نقلیه خود اقدام کنند.
همچنین مقرر شد خودرو‌های اوراقی توسط بنیاد تعاون فراجا و خودرو‌های قابل شماره گذاری توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تا بازدید مجدد از این پارکینگ‌ها در اوایل خرداد ماه سال جاری تعیین تکلیف شوند.

دیگر خبرها

  • تاکید عتباتی به سرعت بخشیدن به روند تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی 
  • یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟
  • بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های آذربایجان‌غربی توقیف هستند
  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • مسابقات چوگان بانوان قرعه کشی شد
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه