Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:31:34 GMT

لهستان به دنبال اصلاحات در دیوان عالی قضایی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۳۶۷۴

لهستان به دنبال اصلاحات در دیوان عالی قضایی

وزارت دادگستری لهستان اعلام کرد که ۲۰ تا ۳۰ تن از قضات دیوان عالی را کمتر می‌کند و برخی از بخش‌های آن را ادغام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از روزنامه‌های رسمی لهستان امروز (سه شنبه) در حالی ایجاد تغییرات در دیوان عالی این کشور را منتشر کرد که ائتلاف حاکم به دنبال ایجاد اصلاحات در سیستم قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر تعداد قضات در دیوان عالی لهستان ۹۷ تن است که قرار است ۲۰ تا ۳۰ تن کم شوند و برخی از بخش‌ها هم با یکدیگر ادغام خواهند شد.

حزب حاکم قانون و عدالت لهستان بابت ایجاد اصلاحات در سیستم قضایی این کشور به شدت مورد انتقاد قرار دارد چون اپوزیسیون می‌گویند، هدف از این اصلاحات کنترل بیشتر بر این سیستم است اما حزب می‌گوید، این تغییرات برای بهبود کیفیت و خلاصی از بقایای سیستم کمونیستی سابق ضرورت دارد.

معاون وزیر دادگستری لهستان گفته است:‌ برای بهبود و التیام وضعیت سیستم قضایی و دادگستری، باید تعداد پست‌های رسمی را محدود کرد،‌ دادگاه‌ها را مجدد سازماندهی و صلاحیت و حوزه‌های قضایی آنها را محدود کرد.

یکی از قضات دیوان عالی لهستان گفته که این تغییرات برنامه ریزی شده در دیوان عالی با هدف این است که دیوان عالی به نهادی برای تایید و تصویب تصمیم‌های دولت بدل شود.

حزب حاکم لهستان از زمان روی کار آمدن در ۲۰۱۵ یکسری اصلاحات در حوزه قضایی و دادگستری ایجاد کرده که مقام‌های اتحادیه اروپا و فعالان دموکراسی خواه می‌گویند احتمالا نقض کننده معیارهای این اتحادیه در اجرای قانون باشد.

اوایل سال جاری میلادی نیز حزب حاکم یکسری اصلاحات را با هدف کنترل قضاتی ارائه کرد که انتصاب‌های دادگاه را بر اساس قوانین جدید زیر سوال برده بودند.

این حزب در ۲۰۱۷ اقداماتی را برای برکناری برخی از قضات دیوان عالی مطرح کرد که شامل بازنشستگی پیش از موعد برای آنها می‌شد اما این اقدام با فشارهای اتحادیه اروپا اجرایی نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لهستان دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود