Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،  اظهار داشت: مرحوم آیت الله تسخیری شخصیتی فقیه، اقتصاد دان، ادیب و شاعر بود و از نظر علمی هم ابعاد دیگری داشت و  در عرصه مسائل داخلی و روابط بین المللی نیز بسیار فعال و پرکار بود.

وی ادامه داد: زمانی با بنده شوخی می کردند که من سمینار زاده هستم، مقصودشان این بود اینقدر سمینار در داخل و خارج کشور شرکت کرده اند که این عنوان را میتوان به مزاح به ایشان نسبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام مصباحی مقدم افزود: در سال 1354 به بعد، استاد بنده در زمین ادبیات عربی روز در مؤسسه «راه حق» بودند و ما مسائل ادبی عربی را بسیار از ایشان فراگرفتیم، گاهی هم اشعار زیبایی میخواندند که ما از آن استفاده می کردیم.

وی خاطر نشان کرد: آیت الله تسخیری شاگرد شهید صدر بود؛ از وقتی ایشان را شناختم، شخصیتی ممتاز بود و از نظر اخلاقی متواضع و خدوم و در عرصه مسائل تقریبی بسیار فعال بود، محفلی نبود که در مورد تقریب بین مذاهب اسلامی برپا شود و ایشان یا مسئولیت آن را نداشته باشد یا در آن مشارکت نکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:آیت الله تسخیری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، عضو کنفرانس فقه اسلامی در جده بود و بنده هم یک سفر در این کنفرانس که با حضور ایشان بود مشارکت کردم؛ شخصیتی بود که در جهان عرب و به خصوص در میان علما و فقها ادبا؛ بیش از ایران شناخته شده بود.

 وی ادامه داد: در آنجا مسائل فقهی بر اساس مذاهب مختلف مطرح می شد و غلبه با علمای اهل سنت بود، اما آیت الله تسخیری به خوبی از عهده گفتگو با آنها و اثبات و تبیین برتری فقه شیعه بر می آمد، چون نظرات فقه شیعه خصوصا در مسائل اقتصادی تفاوتهایی دارد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم خاطر نشان کرد: آیت الله تسخیری از اعضای شورای فقهی بانک مرکزی بود که قبلا به صورت مشورتی تشکیل شده بود و سالها در آنجا از محضر ایشان استفاده کردم؛ حدود شش هفت سال هم عضو کمیته فقهی بورس بودند،  بنده برای عضویت در این کمیته از ایشان دعوت کردم که قبول کردند و به طور منظم در جلسات آن شرکت می کردند.

حدود یک سال قبل از حضور در این جلسات خودداری کرد و گفت؛ مسئولیت تازه ای از طرف مقام معظم رهبری به من واگذار شده و کار ما سنگین شده است؛ ما به ایشان گفتیم عضویت این کمیته را لغو نکنید و گهگاهی هم که شده در جلسات آن شرکت کنید؛  ایشان قبول کردند و از جلسه بعدی به طور منظم تا آخرین جلسه ای که ما تشکیل دادیم حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: آیت الله تسخیری نقشهای بسیار متنوعی در حوزه های متعدد داشتند و با وجود اینکه نیمی از بدن ایشان در اثر سکته فلج شده بود، اما نظم عجیب و همت بالایی داشتند.
 
انتهای پیام/

گفتگو و تنظیم: زهرا غلامی
 
 
 
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله تسخیری آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان

شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی یکی از مبلغان و علمای برجسته در جهاد تبیین که خدمات بسیاری در سنگر‌های مختلف ارائه کرد.

امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، استاد حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان، عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهارونماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان از مسئولیت‌ها و خدمات ارزشمند شهید آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی در دوران زندگی ۷۶ ساله اش بود.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر به شهادت رسید.

روایت زینب دیوارگر از شهید آیت الله سلیمانی در نخستین سالگر شهادت این مجاهد انقلابی؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری