Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جلال موسوی گفت: اداره کل غله استان در سه ماهه تابستان امسال 400 تن آرد اضافه بر سرانه را میان نانوایی‌های استان توزیع کرد تا برای پخت نان صرف شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جلال موسوی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه سرانه مصوب آرد به ازای هر نفر در ماه در کشور 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 کیلوگرم است، اظهار کرد: این در حالی است که در خراسان شمالی سرانه آرد به ازای هر نفر در ماه 9.56 کیلوگرم توزیع می شود.

موسوی افزود: البته این مقدار سرانه آرد در خراسان شمالی در هر ماه به عللی از جمله افزایش یا کاهش مصرف نان، تاحدودی تغییر می کند.

وی یادآور شد: هرچند به خراسان شمالی اعلام شده است که سرانه مصرف آرد در خراسان شمالی باید کاهش یابد، با این وجود، این اداره کل همچنان به همان مقدار پیشین، هر ماه آرد را میان نانوایی های استان توزیع می کند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که اداره کل غله وظیفه تامین و توزیع آرد نانوایی ها را بر عهده دارد، اعلام کرد: این اداره کل در شهریور ماه جاری علاوه بر سرانه مشخص آرد به نانوایی های شهرستان فاروج همچنین 11 تن آرد اضافه را نیز به علت افزایش تقاضا برای دریافت آرد را میان نانوایی های این شهرستان توزیع کرد.

موسوی همچنین افزود: در شهریور ماه جاری در شهرستان شیروان نیز هشت تن آرد اضافه میان نانوایی های این شهرستان برای پخت نان توزیع کردیم.

وی درباره چگونگی تامین آرد اضافه و توزیع در شهریور ماه جاری میان نانوایی ها عنوان کرد: این اداره کل به نانوایی های استان اعلام کرده بود در ماه هایی که مصرف نان کمتر می شود، مقدار آرد باقیمانده، ذخیره خواهد شد تا در ماه هایی که مصرف نان بیشتر می شود، آرد باقیمانده به نانوای ها برای پخت نان تحویل شود.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال 290 تن آرد از سهمیه نانوایی های استان ذخیره شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در ادامه با یادآور این مطلب که اداره کل غله استان در سه ماهه تابستان امسال علاوه بر اینکه سهمیه آرد تعیین شده در هر ماه را به  نانوایی های استان برای پخت نان تحویل داده است، اعلام کرد: این اداره کل علاوه بر آن، در سه ماهه تابستان امسال 290 تن آرد ذخیره شده همچنین 110 تن آرد اضافه دیگر را در میان نانوایی های استان برای پخت نان توزیع کرد.

وی افزود: در شهریور ماه جاری سرانه آرد هر نفر در استان از 9.56 کیلوگرم به 9.68 کیلوگرم رسید.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود توزیع آرد ذخیره شده و 110 تن آرد اضافه در میان نانوایی های استان همچنان صف نانوایی ها در شهرستان فاروج طولانی است و شکسته نشده؟ اعلام کرد: اداره کل غله استان به تقاضای آرد نانوایی های استان پاسخ داده است، حال دستگاه های ناظر ( فرمانداری ها، صمت، تعزیرات شهرستان ها) باید بر عملکرد نانوایی ها نظارت داشته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی تصریح کرد: نهادهای نظارتی اشاره شده باید پاسخ دهند که چرا هنوز صف نانوایی ها در شهرستان فاروج طولانی است و شکسته نشده است.

موسوی در پاسخ به این سوال که چرا در سال 97 با وجود دستور استاندار خراسان شمالی مبنی بر بازنگری در سهمیه آرد هر شهرستان و تهیه جدول به روز شده از سهمیه آرد هر شهرستان، این دستورالعمل اجرایی نشد؟ عنوان کرد: در همین باره جلسات متعددی با حضور دستگاه های ذی ربط استان برگزار شدند اما به علت مخالفت برخی از فرمانداران در زمینه تغییر سهمیه آرد شهرستان، تصمیم نهایی ابلاغ نشد.

به گزارش عصر اترک، طی چند روز اخیر هشت تن و 800 کیلوگرم ( شامل 220 کیسه آرد) در یکی از محلات شهر بجنورد به عنوان آرد خارج شده از شبکه توزیع، کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میان نانوایی های استان شهریور ماه جاری خراسان شمالی اداره کل اداره کل غله برای پخت نان تن آرد اضافه سه ماهه سهمیه آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاه‌های منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد