Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@19:02:10 GMT

ماجرای انتخاب گزینه وزارت صمت به کجا می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۳۸۵۶

ماجرای انتخاب گزینه وزارت صمت به کجا می‌رسد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سه ماه پس از کنار رفتن رحمانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از آن که مدرس خیابانی نتوانست از مجلس برای این وزارتخانه کلیدی رای اعتماد بگیرد، معادلات انتخاب گزینه جدید وارد فاز جدیدی شد و در این میان جعفر سرقینی به عنوان سرپرست توسط رئیس جمهور منصوب شد.

در حالی که تا هفته گذشته تصور می‌شد که سرقینی شانس اول معرفی به عنوان وزیر به مجلس است، اما ماجرای تغییر مدیریت یکی از شرکت‌ها و نامه رئیس کمیسیون اقتصادی و دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم اختیار در عزل و نصب‌ها، عملا این احتمال را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر تا روز یکشنبه گفته می‌شد که قرار است مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به عنوان گزینه وزارت صمت به مجلس معرفی شود، اما به نظر می‌رسد جریان سازی رسانه‌ای و طرح برخی موضوعات درباره سوابق وی در فضای مجازی، دولت را از تصمیم خود برای معرفی سالاری نیز منصرف کرد.

اما بعد از رد شدن موضوع وزارت سالاری و سرقینی، حساسیت‌ها درباره گزینه بعدی وزارت صمت بیش از پیش شده است. از یک سو دولت دارد زمان را از دست می‌دهد و از سویی مجلس پی از پایان تعطیلات دو هفته‌ای خود در انتظار معرفی گزینه نهایی از سوی پاستور است.

اما با تشدید حساسیت‌ها، جدیدترین شنیده‌ها حاکی از طرح نام‌هایی همچون مهدی کرباسیان، محسن مهرعلیزاده و خداداد غریب پور برای معرفی به عنوان وزیر صمت است. درحالی که کرباسیان از شانس بالاتری نسبت به سایر گزینه‌‌ها برای انتخاب نهایی برخوردار بود، منابع آگاه البته از مخالفت رئیس جمهور با معرفی کرباسیان حکایت می‌کنند و ظاهرا رئیس جمهور معرفی کرباسیان را مخالف مشی جوانگریی دولت دانسته است.

کرباسیان 69 ساله که سابقه مدیریت در سمت‌های متعددی را داشته، در آخرین تجربه دولتی خود مهرماه سال 97 به دلیل قانون بازنشستگی، از سازمان ایمیدرو مجبور به استعفا شد و سکان هدایت این معاونت مهم وزارت صمت در اختیار غریب پور قرار گرفت تا آن را به ساحل آرامش برساند. در این میان هرچند احتمال حضور مهرعلیزاده در صمت نیز در حد گمانه زنی است، اما او نیز مشکلی مشابه کرباسیان جهت معرفی به عنوان وزیر صمت دارد تا معادله انتخاب گزینه نهایی وزارت صمت در آستانه شروع نیمه دوم سال همچنان کلاف سردرگم باقی بماند.

پربیننده ترین عدم انتخاب وزیر صمت در نوسان قیمت‌ها و آشفتگی بازارها اثرگذار است/ لایحه ساماندهی بازار خودرو به‌زودی راهی صحن می‌شود رونمایی از گزینه پیشنهادی وزارت صمت واردات بیش از انتظار آلومینیوم چین در ماه جولای/ سلطه چین بر بازار جهانی آلومینیوم قیمت‌سازی معادن بزرگ در غفلت نهادهای نظارتی عرضه ۱۰۰ هزار تن ورق گرم فولادی در بورس کالا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر صنعت جعفر سرقینی مهدی کرباسیان معرفی وزیر وزارت صنعت معدن و تجارت مصطفی سالاری وزارت صمت صمت وزیر صمت حسین مدرس خیابانی مدرس خیابانی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت رئیس جمهور وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750979

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد