Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۳۰ تعاونی در لرستان امسال احیا می‌شود گفت: توزیع کالاهای اساسی اگر به تعاونی‌ها سپرده شود، دیگر افسارگسیختگی در بحث قیمت‌ها نخواهیم داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد علی آشتاب ظهر امروز در نشست تخصصی تشکل‌های تعاونی استان لرستان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف ما این است که در کار گروهی و جمعی آنطور که باید نتوانستیم به جایگاه واقعی خودمان برسیم که گرایش به کار تعاونی می‌تواند این نقص را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما باید بحث افزایش مشارکت مردم در مسائل اقتصادی را با تشکیل تعاونی، با تجمیع سرمایه‌ها و کنار یکدیگر  قرار دادن افکار، ایده‌ها و منابع مالی دنبال کنیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: پاسخگویی به نیازهای مشترک، شفافیت و خودنظارتی از مهم ترین  ویژگی تعاونی‌هاست که شاید در بخش‌های دیگر کمتر خودنمایی می‌کند اما در تعاونی‌ها به خوبی مشخص و معین است.

وی بیان کرد: خود نظارتی در تعاونی‌ها سبب بهبود شرایط کار شده و اعتقاد بنده این است که کار گروهی و جمعی بهتر از کار فردی است و ضرورت ایجاب می‌کند که به این سمت حرکت کنیم.

راه‌اندازی 10مرکز نوآوری تعاونی دانش بنیان در مهر ماه/ سقف ضمانت‌نامه های تعاون افزایش یافتصادرات شرکت تعاونی‌های استان کرمان 118 درصد رشد داشتمجلس برای ارتقاء جایگاه تعاونی ها برنامه محوری دارد

آشتاب تصریح کرد: در استان لرستان حدود دو هزار و 854 تعاونی فعال وجود دارد که برای حدود 28 هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند؛ ما معتقدیم اگر نظام توزیع کالاهای اساسی در این کشور به بخش تعاون اعتماد کند می‌تواند نابسامانی‌های قیمتی و افسارگسیختگی‌های فعلی را کنترل کند.

وی با بیان‌ اینکه بیش از 100 هزار تعاونی در کشور وجود دارد، گفت: این حجم از تعاونی‌ها می‌توانند نظام توزیع کالاهای اساسی را در دست بگیرند و در بخش خدمات نقش آفرینی کنند و به عبارتی در بخش توزیع، ساماندهی قیمتی و ساماندهی نظارتی ایجاد کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: تعاونی ها بیشترین سهم را در اشتغال روستائیان و عشایر داشته اند و باید به سمتی برویم که از ظرفیت‌های روستائیان به نفع تعاونی‌ها استفاده کنیم.

وی در رابطه با پرداخت یارانه دستمزد، گفت: در این طرح، کارفرمایانی که با حفظ نیروهای موجود، نیروی جدید بگیرند ما به مدت یکسال، یک سوم حقوق کارکنان جدید را پرداخت می کنیم که دو هزار نفر از این طرح استفاده کردند.

آشتاب افزود: با توجه به اینکه امسال سهم را استان لرستان 540 نفر است خواهش ما این است که بخش تعاون از این ظرفیت استفاده کند.

وی عنوان کرد: سه ماه اول هم حقوق و هم بیمه را وزارت تعاون کار پرداخت می‌کند که اگر جذب تعاونی هم شوند و این افراد و استخدام شوند، 21 ماه بعد حق بیمه را که سهم کارفرما است بطور کامل به تعاونی پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر سهم بیمه حدود 700 هزار تومان برای هر فرد هست که رقم قابل توجهی است، همچنین در بخش مشاغل خانگی ما سال گذشته حدود 50 تعاونی توانستند از ظرفیت اعتبارات مشاغل خانگی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما مشارکت بانوان را در تعاونی‌ها در دستور کار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: حدود 476 تعاونی ما از بانوان هستند و بالغ بر چهار هزار و 300 نفر عضو دارد که کار بزرگی است.

آشتاب در بحث معافیت بیمه حق بیان کرد: اکنون سامانه هوشمند بخش تعاون راه‌اندازی شده که ممکن است نواقصی هم در ابتدای کار داشته باشد اما واقعیت این است که شفافیت در عملکرد را نشان می‌دهد کمااینکه هدف اصلی دولت تدبیر و امید، ارائه خدمات شفاف به مردم و در واقع تبدیل صحنه کار به یک اتاق شیشه‌ای هست.

وی گفت: ما مرکز نوآوری تعاون را تشکیل دادیم که در هفته‌های آینده راه‌اندازی می‌شود که برای تعاونی‌های دانش بنیان، تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر و بانک تعاون امضا شده که حتماً ابلاغ می‌شود؛ باید تعاونی‌های دانش بنیان را ما توسعه دهیم و کمک کنیم که هم عدد تعاونی‌ها و هم از نظر تخصصی و کیفی رشد کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: هر جا که تعاونی‌ها درخواست تسهیلاتی می‌دهند، صندوق ضمانت تعاون می‌تواند تا سقف پانزده میلیارد تومان آنها را پشتیبانی و حمایت کند ولی بسیاری تعاونی‌ها وقتی می‌خواهند تسهیلاتی دریافت کنند ضمانت یا وثیقه‌ای ندارند که با توجه به این شرایط اقتصادی، ضمانت پیدا کردن کار مشکلی است اما از آن طرف صندوق ضمانت می‌تواند به راحتی این تسهیلات را تضمین کند.

وی با اشاره به تشکیل تعاونی‌های عمران شهری، عنوان کرد: در استان شش تعاونی تشکیل شده که باید شهرداری‌ها به این تعاونی‌ها اعتماد کنند و امورات خدماتی، عمرانی، توسعه‌ای و حتی فرهنگی را به تعاونی‌ها بسپارند که ما نمونه‌ای در در ستاد توسعه شهرستان کوهدشت راه‌اندازی کرده‌ایم و در سایر شهرستان‌ها هم داریم.

آشتاب در رابطه با حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، تصریح کرد:  براساس آخرین گزارشی که در این رابطه دریافت کردیم، 25 هزار و 535 فقره پرونده به بانک‌ها ارسال شده که اشتغال 31 هزار و 742 نفر را شامل می‌شود و اعتبار  مورد نیازشان 254 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: برای 11 هزار و 794 پرونده با اشتغال 13 هزار و 488 نفر مبلغ 101 میلیارد و 100 میلیون تومان پرداختی انجام شده که 140 میلیارد تومان دیگر باقی مانده و در دست تشکیل و تکمیل پرونده، تضمین و دریافت تحصیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بخش تعاون هم از این موضوع محروم نیستند و افرادی که برای آنها پیامک ارسال شده باید با مراجعه به بانک و تکمیل پرونده، تسهیلاتشان را دریافت کنند همچنین بحث احیای تعاونی‌های راکد را هم در دستور کار قرار داده‌ایم و برنامه گذاشته‌ایم که امسال 30 تعاونی را که واقعا قابلیت احیا داشته باشند را احیا کنیم.

وی گفت: باید بتوانیم بین تعاونی ها ارتباط ایجاد کنیم تا از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

انتهای پیام/648/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی لرستان توزیع کالاهای اساسی مدیرکل تعاون راه اندازی تعاونی ها بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی نخستین دفترچه‌های اقامت صادر شده ، ویژه طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه های خرد اتباع خارجی ، طی مراسمی با حضور مدیرکل رونمایی و تحویل تعدادی از اتباع افغانستانی گردید.

صفایی مدیرکل امور اتباع بیان داشت که تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور، طرح مذکور می باشد که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و همکاری شرکت زنجیره تامین دانش و بانک ملی این طرح اجرایی گردیده و کماکان در حال اجرا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع