Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم به تبیین تأثیر روش‌های متافیزیک در درمان و کنترل آسیب‌های جسمی از دیدگاه گروه‌های مدعی با پژوهش بر سه دسته از فرقه‌ها شامل «دراویش»، «متخصصان هیپنوتیزم» و «عرفان حلقه» پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «معصومه اکبری» در کمیسیون تخصصی «نقد آموزه‌ها در معنویت‌های نوظهور» همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها ونقدها» که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 18 شهریور) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد،  در تبیین تأثیر روش‌های متافیزیک در درمان و کنترل آسیب‌های جسمی از دیدگاه گروه‌های مدعی اظهار داشت: علم متافیزیک پیونددهندۀ جسم و روح در جهت تسلط بر هر دو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که فرقه‌های خاصی از این ویژگی متافیزیک برای درمان مشکلات جسمی استفاده می‌کنند، گفت: به ‌دلیل ماهیت تجربی علم پزشکی کمتر کسی در آن به‌طور ‌آشکار از تأثیر عوامل متافیزیک یعنی روح یا همان ذهن بر درمان و کنترل جسم استفاده کرده است.

 

وی بیان داشت: برای راستی‌آزمایی ادعاهای درمانی گروه‌های مدعی، پژوهشی با هدف «تبیین تأثیر روش‌های متافیزیک در درمان و کنترل آسیب‌های جسمی از دیدگاه فرقه‌ها: تحلیل محتوای کیفی» تدوین شد که این پژوهش به صورت تحقیقی میدانی با تحلیل محتوای کیفی می‌باشد.

 

اکبری با بیان این که نخست ریشۀ فلسفی، تاریخی و مذهبی موضوع تحقیق از طریق مطالعات کتابخانه‌ای و منابع معتبر اینترنتی بررسی شد، گفت: سه دسته از فرقه‌ها شامل «دراویش»، «متخصصان هیپنوتیزم» و «عرفان حلقه» که شرایط ورود به مطالعه را داشتند، انتخاب شدند و تجربه‌های روش‌های درمانی متافیزیکی این افراد با مصاحبۀ نیمه‌ساختارمند تا ده نفر از مصاحبه‌شونده‌ها تا اشباع داده‌ها جمع‌آوری شد.

 

وی تصریح کرد: یافته‌ها نشان می‌دهد در روش فرقۀ دراویش دوره درمانی چندماهه و نیاز به انجام‌دادن و انجام‌ندادن برخی اعمال وجود دارد که بسیاری از افراد، توانایی انجام آنها را ندارند و برای درمان‌های بدون محدودیت زمانی (تا یک سال) مناسب است‌.

 

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان ساخت: در روش هیپنوتیزم، شخص حتی می‌تواند از درمان مربوطه پیش از انجام عمل جراحی استفاده کند؛ ولی مهارت بالای شخص هیپنوتیزم‌کننده نیز اهمیت بسزایی دارد و ریسک درمان را افزایش می‌دهد.

 

وی با تأکید بر این که ادعاهای فرقۀ «عرفان حلقه» نیز بنا بر آسیب‌های جدی جسمی و روحی وارده به بیماران به دلیل تأثیر مثبت نداشتن روی درمان شماری از بیماران رد شد، یادآور شد: درون مایه‌ای با عنوان «سیری به سوی تعامل جسم و متافیزیک» با چهار زیر طبقۀ تسلط برجسم، «تعالی جسم» ‌، «تسلط بر روح» ‌ و «تعالی روح» و طبقاتی متعدد از آنالیز مصاحبه‌های انجام‌شده به دست آمد.

 

اکبری در پایان یادآور شد: درنهایت اثر عوامل متافیزیک بر درمان و کنترل مشکلات جسمی، خونریزی، بیهوشی و درد را بدون کمک‌گرفتن از روش‌های رایج پزشکی تأیید کردند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: معنویت های نوظهور گروه های مدعی فرقه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرهنگ عسگری معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان گفت: آگاهی قشر جوان و والدین با آسیب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این همایش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد