Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی در حد خوبی پیش می‌رود، از دکتر طهرانچی و همکاران ایشان تشکر می‌کنیم که دانشگاه را در مسیر خوبی هدایت می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در یازدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه، معاونان و رؤسای استان‌های دانشگاه در تالار حافظ سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: خوشبختانه فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی در حد خوبی پیش می‌رود، از دکتر طهرانچی و همکاران ایشان تشکر می‌کنیم که دانشگاه را در مسیر خوبی هدایت می‌کنند و امیدواریم این دانشگاه همانطور که نام آن دانشگاه آزاد اسلامی است، اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای پیشبرد جامعه نیازمند دانشگاه درست و در مسیر صحیح هستیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به لطف خدا و با دستور امام راحل و هدایت‌های مسئولان امر به ویژه عنایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال‌های اخیر، مسیر خوبی را پیدا کرده است. جا دارد قدردان زحمات دیگران باشیم که به لحاظ کمی کار دانشگاه را پیش بردند و امروز دانشگاه آزاد اسلامی با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، فعال و پویاست.

وی حفظ کیان دانشگاه را یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: موجودیت دانشگاه آزاد اسلامی باید حفظ شود و رو به رشد باشد، بنابراین وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی باید در سال جاری به شکل ملموسی از سال‌های گذشته بهتر باشد.

دکتر ولایتی فعالیت 500 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور را یکی از ویژگی‌های این دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با کمک مردم، راهنمایی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، شکل گرفت و گسترش یافت، بنابراین اسلامی بودن این دانشگاه که پسوند اسلامی دارد، یکی از موضوعات مهمی است که باید به درستی دنبال شود.

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی مانند حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بدیهی‌ترین انتظارات است، چرا که دانشگاه مولود انقلاب باید ظاهر اسلامی داشته باشد و باطن آن نیز اسلامی باشد و تحقق این موضوع نیاز به تلاش مسئولان دارد که بحمدالله مدیران کنونی دانشگاه آزاد اسلامی با حسن انتخابی که دکتر طهرانچی و همکاران ایشان دارند، افرادی متدین و پایبند به مبانی اسلامی هستند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه ویژگی‌های آرمانی هر دولت و ملت قابل احترام است، گفت: ما به اسلام معتقدیم و در دانشگاه آزاد اسلامی بنای احیای ارزش‌های اسلامی را داریم، چرا که امام راحل فرمودند که اگر دانشگاه درست بشود، کشور درست می‌شود، بنابراین در دانشگاهی که افتخار داریم، تحت حمایت و هدایت مقام معظم رهبری است، باید رعایت ارزش‌های معنوی برای ما بسیار مهم باشد.

وی انقلابی بودن را یکی دیگر از شاخصه‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار کرد: امید داریم با کمک اساتید این دانشگاه به ویژه اساتید علوم انسانی و خسروپناه، بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به یک دانشگاه نمونه، برجسته و انقلابی تبدیل کنیم که موضوعاتی همچون تئوریزه کردن مبانی انقلاب اسلامی در آن پیگیری ‌شود.

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیشرفت علمی این دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید ویژگی‌های علمی در دانشگاه رعایت شود و بخشی از آموزش ما باید از یافته‌های علمی خودمان و نه ترجمه دیگران باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محدودیت‌های دانشگاه دولتی را ندارد، باید پیشرفت علمی در این دانشگاه شتاب بیشتری داشته باشد.

دکتر ولایتی در پایان با بیان اینکه بیشترین کمبودهای علمی کشور در حوزه علوم انسانی است، گفت: ان‌شاءالله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور خسروپناه در معاونت علوم انسانی و هنر و اساتید این دانشگاه، کمبودها را برطرف کند.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: پیشرفت علمی دکتر علی اکبر ولایتی مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مقام معظم رهبری دکتر طهرانچی دکتر ولایتی رئیس هیئت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد