Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام موجودیت کرد و سرانجام تهیه‌کنندگان سینما (چهار تشکل صنفی تهیه‌کنندگی) در زیر یک صنف واحد تهیه‌کنندگی قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان، اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«‌سینمای نوین ایران، در حالی وارد پنجمین دهه فعالیت خود می‌شود که به جهت حضور مراجع و متولیان متعدد تصمیم‏ تصمیم‌گیری، و میدان-داری خسارت‌بار جریان‌های پیدا و پنهان و همچنین مدیریت‌های فاقد پشتوانه‌های تخصصی و دلسوزی لازم در حوزه‌های مرتبط، با موانع بسیاری مواجه بوده و هست.

تصمیم‌سازی‌های سلیقه‌ها و بی نصیب از شناخت‌های روزآمد و آینده‏ آینده‌نگر، مشکلات عدیده‌ای را تاکنون برای سینمای ایران پدید آورده که متاسفانه نه تنها به مرور از تعداد و تخریب آنها کاسته نشده، بلکه در روندی افزایشی همچنان در حال تکثیر و تداوم هستند.

‎امروز دیگر نمی‌توان به این واقعیت بی اعتنا بود که برون رفت از شرایط موجود و ایجاد ساختاری نوین و کارآمد که شایسته شأن و اعتبار سینمای ملی ایران باشد، طرحی نو می‌طلبد؛ طرحی نو که به تحکیم، تقویت و حراست از داشته‌ها و مطالبه حقوق نداشته بیانجامد و راه‌های ایجاد اختلال در امنیت سرمایه‏‬ گذاری و فعالیت‌های تولیدی تهیه‌‏ کنندگان را مسدود کند.

‎لذا در مسیر تحقق اهداف و توسعه پایدار سینمای ایران، با همگرایی و هم افزایی توانایی‌های شخصی و صنفی، صنوف تهیه‌کنندگی، به‌عنوان موجه‌ترین نهادهای غیردولتی، غیرسیاسی و صرفاً صنفی، در آستانه روز ملی و مبارک سینمای ملی ایران، با اعلام موجودیت و فعالیت «اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران»، که در برگیرنده تمامی فعالان عرصه تهیه‌کنندگی در سینما است، قدم به میدان گذاشته و با امید به آینده‌ای پربارتر، جهت خدمت به بقا و ارتقای سینمای سربلند ایران و منافع مشترک همه آحاد آن، اعلام آمادگی می‌کند.

‎امروز که دوستان نادان سینما، دست در دست دشمنان دانای آن، عرصه را از همه سو بر فعالیت‌های سالم و قانونی تهیه‬‬‬‬ کنندگان واقعی و حرفه‌ای تنگ کرده و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، قانونی و اجتماعی را دشوار ساخته‌اند، خرسندیم اعلام کنیم که این همگرایی و اتحاد، از مسیری واقع‌بینانه، مصلحت جویانه، خودجوش و اختیاری عبور کرده و به نتیجه کنونی رسیده است.»

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینمای ایران تهیه کنندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

«عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که طبق خبری که منتشر شده بود، بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت، پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است