Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه عرب زبان اعلام کرد که گفت‌وگوهای هیئت روس در دمشق طبق وعده‌های پیشتر وزیر خارجه روسیه به شورای سوریه دموکراتیک، شامل پرونده کردها و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) نیز بوده است.

 شبکه العربیه اعلام کرد که گفت‌وگوهای هیئت روس به ریاست یوری بوریسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور با مقامات دمشق شامل پرونده کردهای سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک نیز بوده اما این گفت‌وگوها چندان عمیق نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، ریاض درار، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک (مسد) اظهار کرد که لاوروف قول‌هایی را به این شورا درباره حضور و مشارکت جدی آن در روند سیاسی این کشور در ژنو داده است.

درار در این باره تصریح کرد: هیئت ما پس از توافق اخیر میان شورای سوریه دموکراتیک و حزب اراده خلق سوریه به ریاست قدری جمیل در روسیه با چند تن از مقامات مسکو دیدار کردند. حزب اراده خلق یک نسخه از این توافق را به رهبری روسیه داد تا از بندهای آن مطلع شود و این پیش‌نویس توافق با مواضع مثبت آنها ماجه شد و به همین دلیل پس از آن لاوروف با هیئت‌های هر دو طرف دیدار کرد.

وی ادامه داد: دیدار با لاوروف مثبت بود و وعده‌هایی داده شد مبنی بر اینکه وزیر خارجه روسیه طرف‌های دیگر را تشویق به مشارکت شورای سوریه دموکراتیک در فعالیت‌های روند سیاسی سوریه در ژنو کند و همچنین روند سیاسی را به سمت ایده‌هایی سوق دهد که در پیش‌نویس توافق مذکور آمده است اما هیچ سند مکتوب یا برگه امضا شده‌ای درباره این وعده‌ها وجود ندارد.

درار افزود: تغییرات فوری و رقابت مداوم بین مسکو و واشنگتن، علاوه بر مداخله آنکارا در بحران سوریه، ممکن است مانع هرگونه پیشرفت واقعی در زمینه مشارکت نمایندگان شمال و شرق سوریه در روند سیاسی مورد حمایت سازمان ملل باشد.

این مقام کرد سوری ادامه داد: ما معتقدیم که مسکو می‌تواند با این موضوع مقابله کند اما نمی‌دانیم این اتفاق چگونه رخ خواهد داد.

رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک در ادامه اظهار کرد: نظام سوریه و نمایندگان آن نسبت به پیش‌نویس توافق مذکور اعلام بی‌طرفی کرده‌اند و سفر لاوروف به دمشق تنها مختص حضور ما در روند سیاسی ژنو نبوده اما پیش‌نویس توافق میان شورای سوریه دموکراتیک و حزب اراده خلق بخشی از گفت‌وگوها میان او و مقامات دولت سوریه را به خود اختصاص داد.

شورای سوریه دموکراتیک ابتدای ماه جاری میلادی پیش‌نویس توافقی را با حزب اراده خلق در روسیه امضا کردند که ازجمله مهمترین بندهای آن حفظ تمامیت ارضی سوریه و وحدت آن و همچنین به رسمیت شناختن تمامی تشکیلات قومی و مذهبی این کشور است.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای سوریه دموکراتیک پیش نویس توافق روند سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند