Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@20:28:41 GMT

روند بهبود تقاضای نفت متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۵۲۶۲

روند بهبود تقاضای نفت متوقف شده است

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی هم به جمع تحلیل‌گرانی پیوست که می گویند سرعت رشد تقاضای جهانی نفت در هفته های اخیر به خاطر حاشیه ضعیف سود پالایشگاهی، کمبود تقاضا برای سوخت هواپیما و بی ثباتی رشد اقتصاد جهان مخصوصاً در چین، بزرگترین وارد کننده نفت دنیا، متوقف شده است.

کیسوکه ساداموری، مدیر بازارهای انرژی و امنیت آژانس بین المللی انرژی، می‌گوید گرچه این آژانس کاهش چندانی را در تقاضا پیش‌بینی نکرده ولی مازاد تولید نفت در جهان هنوز کاهش چشمگیری نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه فعالیت های پالایشگاهی افزایش زیادی نداشته‌اند و سوخت هواپیما یک مشکل بزرگ است گفت:« به نظر نمی رسد ذخایر جهانی کاهش چشمگیری یافته باشند».

 طبق نظر ساداموری، بی ثباتی در مورد روند بهبود اقتصاد چین و تقاضای نفت بر بازار جهانی نفت تأثیر می گذارد.

 آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود از بازار نفت در ماه اوت پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت را در سال جاری میلادی 140 هزار بشکه در روز پایین آورد. این آژانس دلیل کاهش تقاضا را بالا بودن موارد ابتلا به ویروس کرونا و ضعف بخش هوانوردی اعلام کرد.

 آژانس بین المللی انرژی در اواسط ماه اوت انتظار داشت تقاضای جهانی برای نفت خام در سال جاری میلادی 8.1 میلیون بشکه در روز کمتر از 2019 باشد.

 جدیدترین ارزیابی این آژانس در گزارش بعدی آن در پانزدهم سپتامبر منتشر خواهد شد.

 اوپک هم پیش بینی خود را از تقاضای نفت در ماه اوت را پایین آورده است که نتیجه کاهش تقاضا برای سوخت و ادامه بی‌ثباتی در مورد تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد های جهان و حمل و نقل است.

پربیننده ترین نفت از عقب نشینی دست بردار نیست/ قیمت شکنی بی‌سابقه سعودی‌ها در بازار طلای سیاه خبر جدید از طرح برق مجانی ظرفیت پالایشی عراق افزایش می‌یابد/ ضعف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پالایشگاهی نظر وزیر نفت در خصوص پالایشگاه سازی/ کشور به کثافت کشیده می‌شد نارضایتی از کارکنان به بازنشستگان نفت هم رسید/ منابع انسانی باز هم قول داد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی قیمت نفت نفت بازار نفت تاثیر اقتصادی کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از ترک ایران، جزئیاتی از مذاکرات خود با مقام‌های کشورمان ارائه کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به خبرنگاران گفت که گفتگوها در مورد اینکه ایران واقعاً با چه چیزی موافقت خواهد کرد و به آن عمل خواهد کرد، ادامه دارد.

 وی به سه مساله در چارچوب مذاکرات اشاره کرد: 1. مسائل پیرامون انجام بازرسی‌ها (از جمله مشخص کردن دوباره بازرسان)،2. مسائل برجسته، 3. گام‌های داوطلبانه اضافه که ایران می‌تواند بردارد.

 گروسی همچنین در مورد زمان بندی گفت که وی میخواهد خیلی زود شاهد چندین خروجی ملموس باشد. مدیر کل آژانس افزود که وی زمان بندی مشخصی تعیین نمی‌کند اما خیلی خوب می‌شود که شاهد گام‌های اولیه پیش از نشست شورای حکام در ماه ژوئن بود.

تکمیل می‌شود...
 

دیگر خبرها

  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • سند جدیدی در کار نیست/ معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!