Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ١٩ انستیتو پاستور ایران گفت: کیت‌های سرولوژی ابزارهای کمک تشخیصی کرونا هستند که به خارج از کشور صادر می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی صالحی وزیری، رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ١٩ انستیتو پاستور ایران در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: کیت‌های توزیع شده در آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی بایستی ابتدا مراحل ارزیابی را در آزمایشگاه مرجع کشوری انستیتویو پاستور طی کنند و این مراحل شامل بررسی شرایط تولید انبوه و ارزیابی منطبق با کیت‌های استاندارد است که در صورت تطابق ۹۵ درصدی و بیشتر، این کیت‌ها تاییدیه ۶ ماهه دریافت می‌کنند و پس از ۶ ماه دوباره ارزیابی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام تلاش ما اینست که کیت‌های توزیع شده استاندارد بالایی داشته باشد. درصد توانایی تشخیص بیماری توسط این کیت‌ها بسته به زمان بروز بیماری، نمونه دریافت شده، تکنسین استفاده کننده از دستگاه و... متفاوت است البته آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه مرجع تا به امروز موفقیت آمیز بوده اند و ما در تمامی تست‌ها قادر به تشخیص بیماری بوده ایم.

صالحی درباره قیمت تست کرونا خاطرنشان کرد: همچنین مرجع تعیین قیمت این کیت‌ها وزارت بهداشت است و دو تعرفه خصوصی و دولتی برای آن مشخص شده است. این تعرفه برای آزمایشگاه خصوصی حدود ۵۹۰ هزار تومان و برای آزمایشگاه‌های دولتی ۲۳۰ هزار تومان است که بیمه تکمیلی آن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ١٩ انستیتو پاستور ایران درباره صادرات کیت‌های تشخیص کرونا گفت: من اطلاعی از کمیت و کیفیت صادرات ندارم، ولی تا جاییکه مطلع هستم کیت‌های سرولوژی هستند که صادر می‌شوند. این کیت‌ها ابزار تشخیصی قطعی برای شناسایی بیماران نیستند بلکه ابزار‌هایی کمک تشخیصی برای کرونا است که در بررسی‌های اپیدمیولوژی مثل اینکه چه کسانی قبلا مبتلا به این بیماری شده اند و یا برای تاییدیه بازگشت به کار استفاده می‌شوند.

صالحی در واکنش به اظهاراتی درباره انجام تست کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال اظهار داشت: این تصمیم برای مقطعی خاص اتخاذ شده بود، اما این تست در حال حاضر با تشخیص پزشک برای عموم مردم انجام می‌شود و کمبودی در تهیه این کیت‌ها وجود ندارد؛ گرچه به دلیل تحریم‌های شدید شرایط سختی برای تهیه مواد اولیه وجود دارد، ولی با تلاش‌هایی که صورت گرفته کمبود چندانی در تامین کیت نداریم با اینکه روزانه حدود ۳۰ هزار آزمایش در کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به آمارافزایش تولید کیت‌های تشخیصی در ایران گفت: در سال‌های گذشته، آمار تست آنفلوآنزا حدود ۲۰ هزار در سال بود که در مقایسه با تعداد ۳۰ هزار تست روزانه در مقطع کنونی ظرفیت ما در تولید کیت‌های تشخیصی بسیار افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی کووید ١٩ پاستور ایران تهران کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است

عبداله زاده در مراسم روز ملی آزمایشگاه که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از پژوهش به عنوان موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور و از آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی به عنوان موتور محرک پژوهش نام برد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبداله زاده ضمن تشکر از مدیر آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی گفت: برگزاری مراسم روز ملی آزمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد انسجام و نزدیکی بیشتر بین کارشناسان و فعالان آزمایشگاه‌ها و تقدیر از زحمات آن‌ها است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت آزمایشگاه‌ها یادآور شد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور است و موتور محرک پژوهش، آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی است. پژوهش‌های موفق از آزمایشگاه‌های پیشرفته و دقیق حاصل می‌شوند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

عبداله زاده گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های آزمایشگاه موفق، داشتن تجهیزات پیشرفته و دقیق است. اما مهم‌تر از این مؤلفه، وجود کارشناسان خبره و قوانین و مقررات حاکم بر آن است. عنصر اصلی یک آزمایشگاه موفق، نیروی انسانی یا همان کارشناس است که می‌تواند بر تجهیزات موجود در آزمایشگاه اثر بگذارد و با نحوه نگهداری از امکانات، نقش مهمی در آزمایشگاه ایفا کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف و نقش‌های مهم کارشناسان آزمایشگاه، تربیت نیروی انسانی است. دانشجویان زمان زیادی در آزمایشگاه حضور دارند. تعامل کارشناسان آزمایشگاه با دانشجویان بسیار مهم است و در اینجا نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند.

عبداله زاده با اشاره به اهمیت دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: برای ایجاد امکان دسترسی مناسب‌تر به تجهیزات آزمایشگاه‌ها، اکثر تجهیزات را به صورت شبکه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و بدین منظور یکی دیگر از وظایف کارشناسان آزمایشگاه این است که، تجهیزات آزمایشگاه‌ها را به موقع در سامانه‌های‌های مختلف مانند گلستان و خاتم ثبت کنند.

وی افزود: ظرفیت آزمایشگاه‌های دانشگاه و همکاران این حوزه بسیار بیشتر است و امیدواریم دست در دست یکدیگر وضعیت بهتری را در آینده رقم بزنیم. همکاران در آزمایشگاه‌های دانشگاه گاه کار کارشناسی انجام می‌دهند و گاهی کار مدیریتی بر عهده دارند، اما در پاره‌ای موارد هر دو وظیفه را بر دوش می‌کشند. یکی از اموری که کارشناسان آزمایشگاه می‌توانند انجام دهند، ارائه مشاوره‌های علمی و آزمایشگاهی به دانشجویان و اساتید است.

عبداله زاده در پایان ضمن تاکید بر اهمیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه به آزمایشگاه مرکزی در اولویت است امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهیم. در این راستا باید از نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از پیشنهادات همکاران در خصوص جمع گرم و صمیمی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و ارتقای کیفیت فعالیت آن‌ها استقبال می‌کند و در صورت امکان آن‌ها را به اجرا در می‌آورد.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟