Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی سال جاری کاداستر ۱۴۸ هزار هکتار از اراضی حوزه جنوبی این شهرستان در بخش هشت انجام و برای آن سند مالکیت اراضی ملی به‌صورت سند تک‌برگی صادر شد، ابراز داشت: درواقع طرح کاداستر جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و تثبیت پلاک‌های قانونی منابع طبیعی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه کاداستر یا حدنگاری، مجموعه اقداماتی که در راستای تثبیت مالکیت اراضی با همکاری دستگاه‌های متولی اراضی ملی و دولتی به‌وسیله اداره‌های ثبت‌اسناد و املاک محل وقوع املاک صورت می‌گیرد، افزود: تسریع در اجرای کاداستر اراضی ملی در منابع طبیعی شاهرود پیگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه رفع تداخل ناشی از اجرای قوانین موازی از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود، ابراز داشت: کار نقشه‌برداری کاداستر برای مابقی اراضی ملی شاهرود نیز در دست اقدام قرار دارد که درمجموع به میزبان سندهای تک‌برگی افزوده خواهد کرد.

کشاورزیان اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند برای مبارزه با زمین‌خواری مؤثر باشد اجرای طرح حدنگاری است زیرا با در داشتن سند تک‌برگی سودجویی از اراضی ملی نیز کاهش می‌یابد.

کد خبر 5019043

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهرود کاداستر منابع طبیعی استان سمنان محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا عاشورا بوشهر ماه محرم گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی اراضی ملی تک برگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت