Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:30:34 GMT

قیمت تخم مرغ دوباره رکورد زد/ هرشانه ۳۳ هزار تومان

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۵۷۷۲

قیمت تخم مرغ دوباره رکورد زد/ هرشانه ۳۳ هزار تومان

درحای که نرخ مصوب هرشانه تخم مرغ ۳۰ عددی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است قیمت این محصول در بازار رکورد جدید از خود بر جای گذاشته است و در شهر تهران ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان به فروش می رسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درحالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده 11 هزار تومان و قیمت مصوب هرشانه تخم مرغ 19 هزار و 500  تومان است و معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز اعلام کرده هرشانه تخم مرغ در بازار نباید بیشر از 20 هزار تومان باشد، قیمت هرشانه تخم مرغ 30 عددی ساده و بدون بسته بندی در خرده فروشیهای تهران در محدوده 30 تا 33 هزار تومان به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری تسنیم قیمت این محصول در نقاط مختلف شهر تهران بالای 30 هزار تومان است و به قیمت 30 تا 33 هزار تومان به فروش می رسد.

این محصول اما در میادین میوه و تره بار با قیمت های مصوب اما با حجمی عرضه می شود که پاسخگوی تقاضای مردم نیست و برای تهیه آن باید در صف هایی ایستاد که پروتکل های بهداشتی کرونا در آن رعایت نمی شود. 

داوود موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در این ارتباط گفت: قیمت مصوب تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها 9500 تومان در هرشانه و 11 هزار تومان در هر کیلوگرم است و در فروشگاه ها نیز حداکثر می‌تواند 20 هزار تومان در هر شانه عرضه شود.

وی افزود: این قیمت ها به سازمان های صمت استان‌ها ابلاغ شده و بازرسان بر اساس قیمت‌های مصوب در درب مرغداریها و فروشگاهها، رصد و کنترل قیمت تخم مرغ را در دستور کار دارند و در صورت احراز هرگونه تخلف از سوی واحد تولیدی یا صنفی مرتبط، موارد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی رسیدگی کننده معرفی می شوند.

بنابر این گزارش در ماه های اخیر واردات نهاده های دامی با مشکل مواجه بوده و شرکت های وارد کننده نتوانسته اند به اندازه مصرف بازار ،نهاده های دامی برای مرغداران تامین کنند. درنتیجه قیمت خوراک طیور تا چند برابر در بازار افزایش یافته است.

گفتنی است که بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات نهاده های دام و طیور را به موقع تامین نکرد، اما امروز مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از رفع این مشکل و خرید 30 کشتی نهاده دامی خبر داد.

بیشتر بخوانید: 

وورد 30 کشتی حامل نهاده دام/ بازار غذای دام به زودی به تعادل می‌رسد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی هرشانه تخم مرغ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه عدم تصویب بودجه شهرداری یک نوع تخلف قانونی محسوب می‌شود، گفت: این بلاتکلیفی اعتباری موجب ایجاد اخلال در امور شهری از جمله فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی عصر امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ برای تصویب، طبق اصول و ضوابط قانونی و در موعد مقرر به شورای اسلامی شهر کرمانشاه در دی ماه سال گذشته ارسال شد.

وی افزود: با وجود آنکه کلیات این بودجه در اواخر سال گذشته و پس از ۲ ماه کاری به تصویب رسید ولی به بهانه اینکه در پنج بند دارای مشکل است جزئیات آن تاکنون و با وجود برگزاری ۳۰ جلسه کاری کارشناسان، معاونان و شهرداران مناطق هشتگانه این شهر با اعضای این شورا، به تصویب کامل نرسیده است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه عدم تصویب بودجه شهرداری خود یک نوع تخلف قانونی محسوب می شود، اضافه کرد: این بلاتکلیفی اعتباری موجب ایجاد اخلال در امور شهری از جمله فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری شده است.

وی با اشاره به مطالبی که در یک هفته اخیر علیه شهرداری در فضای مجازی منتشر شده است، ادامه داد: طبق قانون چنانچه مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود کذب بوده و واقعیت نداشته باشد قابل پیگیری در محاکم قضایی است.

نوروزی اظهار کرد: واقعیاتی وجود دارد که به‌دلیل مصلحت شهر و مردم تاکنون بازگو نکرده‌ام ولی در صورتی که ضرورت پیدا کند به اطلاع مردم و افکار عمومی رسانده خواهد شد.

وی بودجه سال گذشته کرمانشاه را چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برخی ها به دلیل ناآگاهی اعلام کردند که تنها ۵۱ درصد از این بودجه در سال گذشته محقق شده در حالی که این رقم بیش از ۷۰ درصد تحقق پیدا کرده که در ۲ بخش نقدی و غیرنقدی بوده است.

شهردار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه بودجه سال جاری نیز بر رقم ۶,۸۰۰ میلیارد تومان بسته شده است، افزود: بر تمامی هزینه‌های شهرداری، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نظارت کامل دارند و علاوه بر این حسابرسی نیز از سوی شورای شهر تعیین شده است که بر گردش مالی و نحوه هزینه کرد شهرداری نظارت کامل دارد.

وی با بیان اینکه تمامی آیتم‌هایی که در بودجه سال گذشته و حتی چند سال گذشته شهر کرمانشاه آمده است در بودجه امسال نیز تکرار شده است، اضافه کرد: حتی در آن زمان در شورای شهر حاضر شدم و کلیات بودجه را کاملاً برای اعضای شورای شهر توضیح دادم اما ریاست شورای شهر آن را تا روز آخر سال گذشته به فرمانداری ارجاع نداد.

نوروزی با اشاره به برخی ایرادات نادرست گرفته شده توسط شورای شهر از بودجه سال ۱۴۰۳ که اعداد و ارقام آن اصلاً در داخل بودجه وجود ندارد، گفت: اینگونه اقدامات و سخنان که حتی مصداق آن نیز اعلام نمی شود تشویش اذهان عمومی و به نوعی القای شبهه برای تخریب محسوب می شود و نیتی که پشت آن است نیت درستی نیست.

وی با بیان اینکه پنج ماه است که بودجه برای تصویب به شورای شهر ارسال شده و هنوز به تصویب نرسیده است، تاکید کرد: مشخص نبودن بودجه، مشکلات فراوانی را در حوزه قراردادهای پیمانکاری و اقداماتی که در حوزه‌های زیباسازی، خدمات و عمران شهری باید انجام شود ایجاد کرده است.

شهردار کرمانشاه یادآور شد: طبق مکاتبات انجام گرفته با استاندار کرمانشاه مقرر شده که نهایتاً تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه جاری تکلیف بودجه شهرداری مشخص شود زیرا انجام هر اقدامی برای کارهای زیربنایی و خدماتی مستلزم کد بودجه است و تا تکلیف آن مشخص نشود نمی توان کاری را پیش برد.

کد خبر 749205

دیگر خبرها

  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد