Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:39:30 GMT

تعاونی‌های قشم ۳ سهم ملی و استانی کسب کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۵۷۹۲

تعاونی‌های قشم ۳ سهم ملی و استانی کسب کردند

گروه استان‌ها- فرماندار شهرستان قشم گفت: تعاونی‌های قشم امسال برگ زرین دیگری از فعالیت‌های جمعی را با ۲ عنوان ملی و یک عنوان استانی به نمایش گذاشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزای تسنیم از قشم، علیرضا نصری در آیین تجلیل از شماری از تعاونی‌های قشم که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد اظهار داشت: شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم و شرکت صدف لب سیاه قشم امسال موفق به کسب عنوان تعاونی برتر کشوری شدند و شناورسازی "مدکندآلو" هم عنوان تعاونی برتر استان هرمزگان را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از قشم به عنوان یکی از مهمترین شهرستان‌های تعاونگرا کشور نام برد و افزود: 501 تعاونی قشم در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل دریایی و زمینی، صید و صیادی، مسکن، گردشگری، خدمات عمومی و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان قشم رمز موفقیت کارهای تعاونی را به واسطه بهره‌بردن از خِرد جمعی بسیار مهم دانست و اعلام کرد: خداوند در قرآن کریم مردم را به مودت و همدلی در فعالیت‌های گروهی و مشاوره در امور دعوت کرده و این نشان از اهمیت کار در بخش تعاونی‌ها دارد.

به گفته وی بیش از 90 درصد فعالیت‌های کاری در قشم توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود و این رمز موفقیت این شهرستان در حوزه‌های اقتصادی است.

نصری همچنین از نقش ارزنده تعاونی‌های قشم در ارائه خدمات براساس راهکار ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در زمینه کمک‌های مومنانه به مردم نیازمد و آسیب‌پذیر و همچنین در حوزه خدمات مربوط به مبارزه با ویروس کرونا تقدیر کرد.

تعاونی‌های برتر استان سمنان تولید ایده کننداحیاء تعاونی‌ها در لرستان؛ توزیع کالاهای اساسی به تعاونی‌ها سپرده شودتعاونی‌های خراسان جنوبی بیش از 5.3 میلیون دلار کالا صادر کردند

در ابتدای این مراسم حسن سازگار رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قشم هم گزارشی از فعالیت 501 تعاونی این شهرستان را مطرح کرد.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی فرماندار شهرستان قشم به شماری از تعاونی‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/7558/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعاونی های قشم شهرستان قشم تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان