Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شعبانی گفت: سه شنبه های تکریم گامی موثر در زنده نگه داشتن فرهنگ شهید و شهادت است و این احساس را به ایثارگران منتقل می کند که هنوز هستند نهادها و افرادی که دغدغه زنده نگه داشتن این فرهنگ را دارند.

«علی شعبانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تشکر از حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و تجلیل از وی به عنوان فرزند شهید در  طرح ملی سه شنبه های تکریم، گفت: سه شنبه های تکریم گامی موثر در زنده نگه داشتن فرهنگ شهید و شهادت است و این احساس را به ایثارگران منتقل می کند که هنوز هستند نهادها و افرادی که دغدغه زنده نگه داشتن این فرهنگ را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرزند شهید شعبانی بیان کرد: پدرم شهید «حسین شعبانی» به صورت بسیجی و داوطلبانه در اردیبهشت سال ۶۱ در عملیات آزادی سازی خرمشهر با عنوان عملیات بیت المقدس حضور یافته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: پدر در هنگام شهادت قریب ۳۰ سال سن داشت و پس از شهادت پیکر مطهرش به زادگاهش در روستای تب تو از توابع شهرستان منوجان منتقل شد و از آنجایی که این روستا در آن دوران راه صعب العبوری داشت بنابراین قریب ۲۰ کیلومتر پیکر مطهر پدرم بر روی دستان مردم قدرشناس زادگاهش تشییع شده و سپس در گلزار شهدای این روستا آرام گرفت.
 
شعبانی ابراز کرد: خاطره ای از پدر بیاد ندارم زیرا هنگامی که پدر به شهادت رسید کودک بوده و در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل بودم اما آنچه که در مورد پدرم شنیدم این است که وی فردی مومن، مسجدی و خوشرو بود و در وصیت نامه اش به اقامه نماز اول وقت، خوش رفتاری با مردم، حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه، نظام و انقلاب و همچنین حفظ حجاب اسلامی تاکید کرده است.

این جانباز دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از خصوصیات بارز پدرم، عشق و علاقه وافر به اهل بیت علیهم السلام بوده تا جایی که نام های بنده و ۲ برادرم را با توجه به نام های اهل بیت علیهم السلام انتخاب کرده است.

وی عنوان کرد: سال ۱۳۶۶ در پایه اول راهنمایی در مدرسه ای شبانه روزی در شهر کهنوج مشغول به تحصیل بودم و از آنجایی که نسبت به حفظ انقلاب و نظام احساس تکلیف کرده و از سوی دیگر برای این که اسلحه پدرم در دفاع از ولایت فقیه و میهن اسلامی بر زمین نماند، به جبهه رفتم.

شعبانی اضافه کرد: در تاریخ ۲۶ آبان‌ سال ۱۳۶۶ عازم با تعدادی از دوستان همکلاسی عازم جبهه شدیم، از آنجایی که سن ما برای رفتن به جبهه کم بود بنابراین هنگام اعزام زیر صندلی ماشین پنهان شدیم تا کسی از حضور ما با خبر نشده و مانع اعزام ما به جبهه نشود.

فرزند شهید شعبانی ادامه داد: به کرمان که رسیدیم از حضور ما مطلع شده و قصد پیاده کردن ما را داشتند که به هر زحمتی بود موافقت آنها را جلب کردیم و روز بعد به محل سد دز که مکان استقرار نیروهای بسیجی لشکر ۴۱ ثارالله بود رسیدیم.

وی بیان کرد: صبح روز بعد ما را از افراد جوان و میانسال جدا کرده تا به شهر کهنوج باز گردانند اما این بار نیز موفق نشدند و خلاصه بعد از پشت سر گذاشتن ۳ ماه دوره آموزشی ما را به جنگلی در اهواز منتقل کرده تا برای انجام عملیات آماده کنند، متاسفانه عملیات لو رفت و به نیروها مرخصی دادند.

شعبانی با بیان این مطلب که جانباز ۱۵ درصد است، ابراز کرد: در تاریخ ۲۱ بهمن از مرخصی برگشته و مجددا به لشکر ۴۱ ثارالله پیوستیم تا عازم منطقه فاو شویم بعد از گذشت یک هفته که در سنگر کمین در این منطقه مستقر بودم از ناحیه سر، صورت و کتف مجروح شده و مرا به بیمارستان سیدالشهدای اهواز منتقل کردند پس از طی دوران درمان مجددا به جبهه بازگشتم.

این جانباز دفاع مقدس اظهار کرد: مدتی بعد پس از عملیات فتح حلبچه، لشکر ۴۱ ثارالله نیروها را به مرخصی فرستاد و یا تسویه حساب کرد بنابراین به کرمان بازگشتم و در مجتمع رزمندگان مشغول به تحصیل شدم.

 وی عنوان کرد: از آنجایی که پدر در سال ۱۳۶۱ شهید شده و مادرم نیز در سال ۱۳۶۷ فوت کرده بود بنابراین بنده و ۲ برادرم مدتی تحت سرپرستی بنیاد شهید مرکز در تهران سپری کردیم، خوشبختانه یکی از برادرانم کارمند دادگستری شهر کهنوج است و برادر دیگر نیز کارمند بنیاد شهید مرکز در تهران می باشد و خودم نیز با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی در اداره آموزش و پرورش شهرستان کهنوج مشغول خدمت می باشم.

شعبانی در خاتمه بیان کرد: امیدوارم خداوند متعال به متولیان اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم به ویژه ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان جزای خیر عطا کند که در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش می کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سه شنبه های تکریم سه شنبه های تکریم سه شنبه های تکریم زنده نگه داشتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی

ایسنا/قم روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

علی روشن در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت ۷ اردیبهشت روز ایمنی و حمل‌ونقل بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در حوزه ایمنی و حمل‌ونقل باید به این روز به‌عنوان یک رویداد نگاه کنیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، ادامه داد: هدف از ایجاد این رویداد جلب توجه همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی به حوزه حمل‌ونقل و لزوم رعایت قوانین و مقررات با هدف افزایش ایمنی و کاهش خطرات جانی و مالی برای شهروندان است.

روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش به عنوان راهکاری موثر در افزایش ایمنی راه‌ها، اظهار کرد: آموزش به دانش آموزان مدارس روستایی، موتور سواران، رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافربری، کادر اجرایی و فنی اداره راهداری، برگزاری حدود ۸ دروه آموزشی برای کارکنان دستگاه اجرایی، آموزش بین دستگاهی، تهیه پوستر، تهیه کیف، جامدادی، دفتر با موضوع ایمنی برای دانش‌آموزان از جمله اقدامات ما در راستای فرهنگ سازی و تشویق به قانون مداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم، ادامه داد: همکاری با پلیس راه برای کنترل نامحسوس جاده‌ای به ویژه در اعیاد و مناسبت‌های خاص، کنترل تجهیزات ایمنی اتوبوس‌ها و کامیون‌های عبوری از جمله عاج لاستیک، جعبه کمک‌های اولیه از اقدامات راهداری در حوزه کنترل و نظارت است.

روشن تهیه و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در محورهای مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات وضعیت مطلوبی داریم؛ در حال توسعه نصب دوربین ثبت تخلفات هستیم و محورهای اندکی که فاقد دوربین هستند را پوشش خواهیم داد.

وی یادآور شد: تهیه تجهیزات ایمنی برای پلیس راه همچون چراغ پلیس مجازی، برگزاری کمیسیون ایمنی با حضور دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی مشکلات ایمنی و ارائه راهکار از دیگر اقدامات اداره راهداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم با اشاره به لزوم همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در خصوص افزایش ایمنی، گفت: رعایت قوانین و مقررات در سطح جامعه باید پر رنگ شود،لذا همه شهروندان در برابر رعایت نکات ایمنی وظیفه‌مند هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان