Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه فنی و حرفه ای، هادی ناطقی راد در ارائه گزارش عملکرد آموزشی این دانشگاه از زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی حضوری دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه، حداقل به مدت ۳ هفته (تا دهم اسفندماه ۱۳۹۸ و پیش از اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها توسط ستاد ملی مدیریت کرونا) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعطیلی فعالیت‌های آموزش حضوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، همچون دیگر مراکز علمی و دانشگاهی کشور، بر مبنای اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا انجام گرفت و بلافاصله پس از تعطیلی کلاس‌های حضوری، اولین بخشنامه آموزش مجازی به مراکز ارسال و بر برنامه‌ریزی برای اجرای آموزش‌های از راه دور تأکید شد.

ناطقی راد با اشاره بر اینکه با توجه به زیرساخت موجود و آمادگی قبلی در زمینه آموزش‌های مجازی و متناسب با وضعیت استان‌های مختلف از جهت شیوع ویروس کرونا ابراز داشت: با ارسال بخشنامه‌ای عملاً اجرای آموزش‌های مجازی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای (در مراکزی که از زیرساخت‌های لازم برخوردار بودند)، آغاز شد و از طریق بخشنامه‌ای دیگر گزارش تشکیل کلاس‌های مجازی از واحدهای استانی و مراکز تابعه اخذ و در پی گزارشات رسیده و مطالعه و بررسی زیرساخت‌های آموزش مجازی، نسبت به رفع نواقص سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم به‌منظور ارتقا کیفی آموزش‌های مجازی اقدام شد. 

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: در گام بعدی بلافاصله پس از دریافت بخشنامه آموزش مجازی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با امضای معاون محترم آموزشی وزارت عتف، بخشنامه جامع آموزش مجازی به همراه شیوه‌نامه آن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تهیه و به مراکز تابع ابلاغ و با توجه به شرایط مختلف استان‌های کشور از حیث شیوع ویروس کرونا، تصمیم‌گیری در خصوص اجرای مفاد بخشنامه مذکور به کارگروه آموزش مجازی استان‌ها و مراکز تابعه، تفویض شد.

وی از تقدیر مدیر کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت عتف در خصوص موفقیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اجرای آموزش‌های مجازی خبر داد و افزود: این امر مبین پیمودن مسیری درست و به کار بردن حداکثر توان و امکانات دانشگاه بوده است و اهتمام جدی دانشگاه به آموزش‌های الکترونیکی و برگزاری وبینارهای آموزشی متعدد به‌منظور توانمندسازی استادان در حوزة آموزش‌های مجازی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را از وضعیت ممتازی در بین دانشگاه‌های دیگر برخوردار ساخت و این موضوع نیز، به صراحت در متن تقدیرنامه مدیر کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت عتف ذکر شده است.

دبیر شورای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: با شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر کشور و توزیع واحدهای دانشگاهی این دانشگاه در استان‌های مختلف با وضعیت‌های گوناگون شیوع بیماری، تغییر در تقویم آموزشی و امتحانات پایانی نیم‌سال تحصیلی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر همین اساس، تمدید مدت زمان نیم‌سال مذکور به مدت ۳۰ تا ۴۵ روز جهت اتمام سرفصل‌های تعیین و ابلاغ‌شده و تغییر زمان پایان کلاس‌ها و برگزاری آزمون‌های پایانی متناسب با آن از جملة اقدامات در این زمینه بود.

ناطقی از آموزش دروس در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، متناسب با نوع درس با روش های آموزش و آزمون پایانی تمامی دروس نظری، الزاماً به روش مجازی خبر داد و گفت: کلاس‌های حضوری برای دروس عملی و بخش عملی برخی از دروس نظری-عملی، متناسب با شرایط استان‌ها و شهرستان‌ها از حیث شیوع ویروس کرونا تشکیل شد. تشکیل این کلاس‌ها، مطابق با جدول زمان‌بندی مراجعه حضوری دانشجویان به تفکیک گروه‌های مختلف آموزشی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصلة اجتماعی، پس از اتمام امتحانات دروسی که از طریق آموزش مجازی ارائه شده‌ بودند، انجام شد و مراکز ملزم شدند تا در همان بازة زمانی که دانشجو در مرکز حضور دارد، بلافاصله پس از ارائه آموزش حضوری، آزمون پایانی درس را نیز برگزار کنند تا از رفت و آمدهای مکرر دانشجویان جلوگیری شود.

وی گفت: امکان تشکیل کلاس درس در رشته‌های مختلف تحصیلی برای دانشجویان نو ورود در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، با حداقل تعداد دانشجو که توسط شورای آموزشی دانشگاه تعیین و ابلاغ می‌شود، فراهم گردید و در صورتی که تعداد دانشجویان در یک رشته-گرایش خاص به حد نصاب تعیین‌شده نرسیده باشد، براساس مجوزی که  از سازمان سنجش آموزش کشور اخذ می‌گردد، شروع به تحصیل دانشجویان ممکن است از مهر به بهمن و یا برعکس تغییر یابد. در این جابه‌جایی، رعایت دو نکتة مهم مدنظر قرار دارد: ۱. نظام پذیرش (روزانه یا شبانه) دانشجو غیرقابل تغییر است. ۲. نیم‌سال اول برای دانشجویانی که از نیم‌سال مهر به نیم‌سال بهمن‌ جابه‌جا می‌شوند، مرخصی بدون احتساب در سنوات محاسبه می‌گردد. بنابراین، با قاطعیت می‌توان گفت که موضوع مرخصی با احتساب در سنوات برای دانشجویان، منتفی است.

دبیر شورای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای با اذعان به اینکه پس از شیوع گسترده ویروس کرونا عملاً امکان گذراندن دروس کارآموزی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و  غیره فراهم نشد، اظهار داشت: در بخشنامه‌های وزارت عتف و دانشگاه، امکان ناتمام ماندن این درس و تمدید آن به منظور گذراندن آن در تابستان نیز ایجاد شد. به دلیل موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور دانشجویان موفق به گذراندن این دروس نشدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه فنی وحرفه ای آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه فنی وحرفه ای آموزش مجازی ویروس کرونا دانشگاه فنی وحرفه ای آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای شیوع ویروس کرونا آموزش های مجازی آموزشی دانشگاه آموزش مجازی دانشگاه ها وزارت عتف استان ها نیم سال کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی مطرح کردند نمایشگاه کتاب مجازی و حضوری در زمان‌های مختلف برگزار شود اما تحقق عدالت فرهنگی با هم‌زمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: اصحاب فرهنگ و ادب دوره کم نظیری به لحاظ آمار، کمیت و کیفیت را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: خوشحال هستیم بخش مهمی از کار در اختیار تشکل‌های صنفی و فعالان با سابقه این حوزه قرار گرفته است؛ این کار متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما حمایت از این فرایند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایران به لحاظ حوزه فرهنگی قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا نیست، تقریباً روزی در وزارت فرهنگ نداریم که رویدادی را در حال برگزاری نداشته باشیم و جشنواره‌های مختلف محلی استانی ملی و منطقه‌ای رخ می‌دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صحنه پرشوری از دوره رونق و شکوفایی حوزه فرهنگی کشور خواهد بود، گفت: در طول یک‌سال اخیر (از نمایشگاه قبلی تا الان) تلاش کردیم بخش مهمی از نیازها را مورد توجه قرار دهیم و به همه ضعف‌ها اذعان می‌کنم اما در عین حال دوستانمان تلاش کردند وضعیت را به شکلی قابل اتکا و افتخار درآورند.

وی با اشاره به تولید کاغذ در کشور افزود: در حوزه تولید کاغذ جشن خود کفایی کاغذ کتب درسی را داشتیم و در آستانه تکمیل کارخانه پیشرفته در حوزه کاغذ هستیم که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید کاغذ تحریر را به بیش از صد و ۳۰ هزار تن خواهیم رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حوزه کودک و نوجوان برای ما کلیدی است و بر همین اساس آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان هستیم و این کار را ادامه خواهیم داد.

اسماعیلی ادامه داد: ترجمه آثار فاخر فارسی به زبان‌های خارجی با استفاده از کسانی که به زبان اصلی تسلط دارند مورد تاکید رهبری قرار گرفته بود که برنامه ویژه‌ای برای این مهم تدارک دیده شده است.

تلاش کردیم فضای حمایتی را افزایش دهیم

وزیر فرهنگ گفت: امسال تلاش کردیم فضای حمایتی را افزایش دهیم؛ منتظر هستیم تأمین اعتبار لازم صورت گیرد تا حمایت‌ها علاوه بر اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان به سایر بخش‌های جامعه از جمله دانش آموزان دوره دوم دبیرستان نیز داده شود.

اسماعیلی عنوان کرد: امسال عدد قابل توجهی را به این کار اختصاص می‌دهیم و حمایت جدی اتفاق می‌افتد، دولت و مجلس کار بسیار مهمی را انجام دادند و برای اولین بار تبصره ۱۳ در حال عملی شدن است.

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد برای اصحاب کتاب، فرهنگ، ادب هر نوع گشایشی را که لازم باشد پیشنهاد دهند و ما نیز تلاش می‌کنیم بخش عمده آن را انجام دهیم، گفت: شبکه کتاب فروشی‌ها باید گسترش یابد. با وزیر صمت صحبت کردم و آقای علی آبادی تعدادی از شرکت‌های خودروسازی را مکلف کردند تا برای بهبود در امر کتابفروشی‌های سیار در این حوزه وارد شوند.

وزیر فرهنگ گفت: تقدیر از پیشکسوتان در برنامه امسال پیش بینی شده است؛ نمایشگاه کتاب صرفاً نباید برای فروش کتاب استفاده شود بلکه باید حال فرهنگی مردم را تغییر دهیم.

تحقق عدالت فرهنگی با هم‌زمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شود

وی افزود: برخی مطرح کردند نمایشگاه کتاب مجازی و حضوری در زمان‌های مختلف برگزار شود اما تحقق عدالت فرهنگی با هم‌زمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شد.

اسماعیلی با تاکید بر مهم بودن تبلیغات در رسانه‌ها و سطح شهر گفت: مردم باید احساس شور و نشاط فرهنگی کنند؛ مردم ایران در مورد نمایشگاه کتاب خاطره بسیار مثبت و متعالی دارند و بر همین اساس به مسائلی از قبیل حمل و نقل و مشکلات اینچنینی باید پرداخته شود.

وی افزود: هر سه نظرسنجی در مورد عملیات وعده صادق نشان دهنده احساس غرور مردم از این اتفاق بود، چه کسی فکر می‌کند در بالاترین سطح برخورد نظامی اینگونه غرور ایجاد کند؟ بازارهای اقتصادی در حال رسیدن به ثبات هستند و دولت هم با اهتمام در صحنه قرار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نمایشگاه سال گذشته الگویی در مدیریت فرهنگی مسئله پوشش بود. امسال نمایشگاه باید توانمندی حوزه فرهنگی برای حل مسائل پیش رو را نشان دهد.

وی ضمن اشاره به قدردانی رهبر انقلاب در مورد اقدامات انجام شده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پارسال، افزود: سال گذشته استقبال میلیونی مخاطبان را بدون کمترین حاشیه‌ای داشتیم؛ دشمن می‌خواهد مردم را در مقابل هم قرار دهد ولی بنا داریم در این فضا با روحیه جهادی و استفاده از ابزارهای اقناعی، تبلیغی و گفت‌وگو محور فضای مطلوبی را برای حوزه مسائل فرهنگی ایجاد کنیم و نسبت به این مسأله خیلی امیدوار هستیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برای مسئله فلسطین حتماً باید رویداد تعریف کرد، گفت: نظر سنجی‌ها از مراجعان به نمایشگاه اگر روزانه صورت گیرد مفیدتر است این رویکرد باعث می‌شود نواقص روز اول در روز سوم نباشد و فضای پذیرش انتقاد را باز کند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه در جشنواره‌های گذشته مسابقه نقد جشنواره‌ها را برگزار کردیم و به کسانی که دقیق‌تر اشکالات را بگویند جایزه می‌دهیم، گفت: آمادگی داریم جلسه کارگروه نشر و کاغذ با حضور معاون اول رئیس جمهور را اینجا برگزار کنیم.

کد خبر 750934

دیگر خبرها

  • مجمع‌عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی برگزار می‌شود
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  • سرقت موبایل دزد حرفه ای با پابند الکترونیکی 
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب