Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ظرفیت‌های استان تهران بی‌نظیر است و نباید برنامه‌ریزی شهرها تنها با یک الگو بوده و برنامه‌ریزی شهرها باید بسته به بوم، طبیعت و اقلیم باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دماوند که با حضور شهرداران ۵ شهر و دهیاران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار پروژه عمرانی در کشور داریم و در هفته دولت سال جاری، بیش از ۱۸ هزار پروژه با بیش از ۵۰ هزار میلیارد در شرایط پیچیده اقتصادی و تورم افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اضافه بر پروژه‌های معمول، ۱۳۰ هزار مورد نوسازی منازل در بحث زلزله کرمانشاه صورت گرفت، افزود: انصافا همه مدیران کشور تلاش می‌کنند، اما در برخی موارد این اقدامات عنوان نمی‌شود و نارضایتی مردم به دلیل دیدن نیمه خالی لیوان است؛ اعتمادسازی، نظام‌مند بودن، حضور در مراکز عمومی و پاسخگو بودن شهرداران از جمله موضوعات حایز اهمیت است

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان داشت: طبیعت، فضای سبز و قدرت خدادادی در شهرستان دماوند بی‌نظیر است و نباید این قدرت را از بین برد؛ همچنین دماوند باید صنایع منحصر به فرد و پاک داشته باشد و در حوزه صنایع تبدیلی و وابسته به کشاورزی ورود کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مطالعه اخیر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شاهد مهاجرت افراد از تهران به شهرها و روستاهای پیرامون هستیم که در صورت برنامه‌ریزی صحیح، این موضوع فرصت و در غیر این صورت تهدید خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به موضوع بین‌شهری بودن دماوند، شاهد سرریز گردشگران و مسافران در ایام پایانی هفته به این شهرستان هستیم که باید با برنامه‌ریزی‌ صحیح، از این ظرفیت استفاده کرد.

جمالی نژاد عمده مشکلات شهرداری ها را موضوعات مالی و تخصیص اعتبار جهت اجرای پروژه های عمرانی دانست و بیان داشت: البته طی بازدید صورت گرفته از دو شهرستان دماوند و فیروزکوه، عمده مشکلات آنان نگرانی از زلزله های اخیر، بازآفرینی و توجه به بافت فرسوده، ابهام در طرح تفصیلی با هدف کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز، مهاجرت های معکوس از شهر تهران به اطراف و ایجاد شرایط مناسب در حوزه درآمد پایدار بود.

وی با اشاره به افزایش حدود ۱۵هزار میلیارد تومانی درآمد پایدار شهرداری های کشور با تصویب برابری سهم شهرداری‌ها و دولت از مالیات بر ارزش افزوده، ادامه داد: هم اکنون دولت در حوزه درآمدهای پایدار و ارزش افزوده طرح هایی را مطرح نموده و مراحل نهایی خود را طی می کند که امید است با اجرای این طرح ها، درآمدهای مقطعی و تراکم فروشی رها شده و مشکلات در این حوزه مرتفع شود.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: از شهرداران می خواهیم در حوزه پاسخگویی و کاهش نارضایتی ها و بی اعتمادی ها گام بردارند؛ همچنین در حوزه مطالبات بخش تامین ماشین آلات و اعتباری نیز، تسهیلات لازم پرداخت می شود.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد شهرستان دماوند برنامه ریزی شهرداری ها وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم