Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اسکو از اجرای بیش از 29 برنامه به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

بابک رضی منش، ظهر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس بر لزوم همکاری تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر این هفته تاکید کرد و گفت: تدوین برنامه‌های بدیع و نوآورانه و استفاده از زبان هنر برای بیان واقعیت‌های جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید برای انتقال پایدار این مفاهیم بکوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا، برنامه‌های متنوع فرهنگی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در قالب برنامه‌های متنوع را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس، عنوان کرد.

وی متذکر شد: هفته دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی ملتی آزاده، مظهر ایثار و از خودگذشتگی، ایستادگی و پایداری جوانانی مومن انقلابی بوده و مظهر بروز و ظهور حکمت خداوند متعال است، چرا که جنگی که برای خاموش کردن انقلاب اسلامی افروخته شد بود، در کمال ناباوری دشمنان این کشور باعث تقویت آرمانها و اهداف انقلاب شد.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان اسکو افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، شجاعت و دلاوری‌های مردان و زنانی بی ادعا است که امنیت، آرامش و اقتدار و عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران بزرگ ترین ارمغان آن‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: جنگ ما جنگ دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب بود و ارزش‌ها نیز سنگ بنای هر نظام سیاسی و اجتماعی را تشکیل می‌دهند و آن را قوام و استمرار می‌بخشند، همه‌ی ما باید برای حفظ و صیانت از این ارزش‌ها تلاش کنیم، چرا که تزلزل این ارزش‌ها تزلزل نظام است.

 وی با گریزی به فرمایشات مقام معظم رهبری، دانش آموزان و مدرسه را بهترین محل برای انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، از جان گذشتگی و شهادت دانست و بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با این مضامین در مدارس شهرستان تاکید کرد.  

رضی منش، همدلی و اتحاد مردم و مسئولان در روزهای آغازین کرونا و مجاهدت برای ریشه کنی بیماری، دستگیری از آسیب دیدگان اقتصادی کرونا در قالب کمک‌های مومنانه و پویش‌های مردمی و حمایت از کادر درمان را جلوه‌هایی زیبا از دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس حضور مردم در روزهای سخت و مجاهدت برای حفظ کشور است که باید قدردان این مردم بزرگوار باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس انقلاب اسلامي ايران هفته دفاع مقدس ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است