Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری حمایت‌های صندوق بازنشستگی کشوری از شرکت‌های بورسی زیرمجموعه این صندوق را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری گفت: با توجه به رشد بی‌سابقه بازار سرمایه در طول ماه‌های گذشته که به عوامل متعددی مرتبط می‌شد، در هفته‌های اخیر بازار وارد فاز اصلاح شد که این اصلاح قابل پیش‌بینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با شروع روند اصلاح بازار، علی‌رغم ثبات و بعضا بهبود متغیرهای محرک بازار و عدم جذابیت بازارهای موازی، دامنه اصلاح بازار سرمایه شدت بیشتری به خود گرفت و فشار فروش به کلیه بازار گسترش پیدا کرد. در این میان، شرکت‌هایی که از حمایت سهامداران عمده برخوردار بودند؛ به نسبت وضعیت کاهشی کمتری را تجربه کردند.
افتخاری تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری نیز در حمایت از سهام شرکت‌های صندوق از قبیل پتروشیمی جم، بیمه ملت، پروپیلن جم و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) اقدامات موثری انجام داده و در مورد سایر شرکت‌ها نیز، این حمایت در حال انجام است.
به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، سهام‌های تحت مدیریت این صندوق از طریق صندوق بازارگردانی FUND of FUND ارزش‌آفرین، روزانه رصد و معالات آن روان‌سازی می‌شود.
افتخاری گفت: با تلاش صندوق بازارگردانی صندوق بازنشستگی کشوری، در این مدت سعی کردیم ضمن حمایت از سهامداران شرکت‌های مذکور، در حد توان اجازه ندهیم که صفوف فروش برای این سهام‌ها ایجاد شود؛ به طوری که امکان نقدشوندگی برای سهامداران وجود داشته باشد.
وی افزود: علاوه بر این برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های پرتفوگردان تحت مدیریت خود نیز اقدام به خرید سهام‌های با پتانسیل بالا کردیم و از این طریق نیز به نقدشوندگی بازار کمک کرده‌ایم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به سهامداران نیز توصیه کرد از رفتار هیجانی پرهیز کنند؛ چراکه این شرایط گذرا خواهد بود. همچنین به سهامدارانی که تجربه کمتری از حضور در بازار سرمایه دارند، توصیه می‌شود ضمن مشورت با متخصصان سرمایه‌گذاری در خصوص مدیریت دارایی‌شان، سعی کنند با نگاه بلندمدت به حفظ سهام‌های ارزشمند و بنیادی اقدام کنند.
وی در پایان بیان کرد: حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از مجموعه سهام صندوق کوتاه‌مدت نخواهد بود و سعی می‌کنیم سهام شرکت‌های مذکور را تا پایان اصلاح مقطعی بازار از رفتارهای هیجانی به دور نگه داریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا

به گزارش همشهری آنلاین، صندوق بین‌المللی پول، با خوش‌بینی نسبت به رشد اقتصاد هند، پیش‌بینی کرد که اقتصاد آسیا در سال جاری به‌جای ۴.۲ درصد (پیش‌بینی ۶ ماه پیش) ۴٫۵ درصد رشد کند.

درعین‌حال، این نهاد بین‌المللی بزرگ‌ترین خطر برای اقتصاد آسیا را طولانی شدن اصلاحات در بخش املاک چین عنوان کرده که تقاضا را تضعیف می‌کند و احتمال وقوع تورم منفی طولانی‌مدت و ضربه زدن به سایر اقتصادها از طریق «سرریزهای تجاری مستقیم» را افزایش می‌دهد.

-عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد که احتمالاً ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد. اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

-گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجرا بوده و فقط سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است. گروه هفت، سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کرد و شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی زمانی می‌توانند در معاملات نفت روسیه شرکت کنند که قیمت آن کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه باشد.

- بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند. بر اساس بیانه این نهاد بین‌المللی، مبلغ ۷۰ میلیون دلار از این حمایت مالی از طریق صندوق امانی افغانستان و انجمن انکشاف بین‌المللی برای اجرای پروژه‌های معیشتی در ۶ حوزه و ۲۶ ولایت افغانستان هزینه خواهد شد.

-قیمت بیت کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند. در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱ هزار دلار رسیده است که از سقوط ۱۴ درصدی در یک هفته حکایت دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی با استفاده از فرصت ورود نقدینگی در حال فروش کوین‌های خود هستند.

- شرکت شل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف تمرکز بر عملیات‌های سودآورتر، از بازار برق در چین شامل تولید، تجارت و کسب‌وکارهای مربوط به آن خارج می‌شود و این تصمیم از پایان سال ۲۰۲۳ در حال اجراست. شرکت، «شل انرژی چین» یکی از اولین شرکت‌های خارجی بود که در بازار کاهش انتشار کربن چین شرکت کرد و برای تجارت در بازار برق چین نیز ثبت شده است.

- کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه‌شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد درحالی‌که گازوئیل ارزان‌تر خواهد شد. امارات در سال ۲۰۱۵ قیمت سوخت را آزاد کرد و بر همین اساس قیمت‌ها حامل‌های انرژی در این کشور منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود. البته قیمت‌ سوخت در دوره کرونا، به‌صورت موقتی تا مارس ۲۰۲۱ ثابت شده بود.

کد خبر 848822 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها هند اقتصاد صندوق‌ بین‌المللی پول

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته