Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی گفت: جوانان برومند در دوران دفاع مقدس پای هویت ایران اسلامی ایستادند و با نثار خون خود از وجب به وجب خاک میهن دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سید عباس صالحی» امروز (18 شهریورماه) در طرح «سه شنبه های تکریم» ارتباط تصویری با خانواده سردار شهید ناصر علی صوفی در اردبیل گفت: استان اردبیل خاستگاه تشیع است و کل ملت ایران مدیون این استان هست و این استان یکی از پایگاه های مهم شور و عشق حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، حضرت ابوالفضل (علیه السلام) و سایر اصحاب شهدای کربلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تقارن این ایام عزاداری و دیدار با خانواده شهید در استان اردبیل را به فال نیک می گیریم و عنایت الهی است که با استان اردبیل یکی از مراکزی که در دوران دفاع مقدس جزو اولین نیروهای حاضر در جبهه های حق علیه باطل بودند.

 

وی یادآور شد: جوانان برومند در دوران دفاع مقدس پای هویت ایران اسلامی ایستادند و با نثار خون خود از وجب به وجب خاک میهن دفاع کردند.

 

صالحی عنوان کرد: جوانان استان اردبیل نیز در لشکر عاشورا با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده نقش ارزنده ای در دوران هشت ساله دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند و تقدیر و تجلیل از این خانواده شریف نقطه عطفی برای عرض ارادت به خانواده معظم شهدا استان اردبیل است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم به عنوان ادامه دهندگان راه و مسیر شهدا آنها را به عنوان چراغ راهنما و حرکت خود قرار داده باشیم.

 

صالحی خاطر نشان کرد: همزمان شدن این دیدار با روز ملی سینما افتخار بزرگی است و یادی می کنیم از پدر این شهدا که قربت خاصی با سینما دارند و یادآور حرکت های انقلابی سینماگران در دوران دفاع مقدس بود که به عنوان اصحاب سینما خدمات بزرگی را در حق شهدا برای ماندگاری حرکت ایثارگرانه آنها انجام دادند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: 130 شهید هنرمند در حوزه سینما ثبت و ضبط شده است که از ابتدای دوران دفاع مقدس به عنوان سینماگران مستند و یا داوطلب در صحنه های جنگ حاضر شدند و سینمای بعد از انقلاب را با تهیه و تولید آثار فاخر سینمای جنگ و دفاع مقدس به مردم معرفی کردند.

 

وی ادامه داد: رسول ملاقلی پور از دیگر افتخارآفرینان حوزه سینما و اردبیل بود که از ابتدای دوران دفاع مقدس اقدام به تولید آثار فاخر و راوی جنگ تحمیلی بود و آثار ایشان از ماندگار ترین فیلم های سینمای حوزه دفاع مقدس است.

 

صالحی تاکید کرد: ملاقلی پور و بسیاری از سینماگران کشور زینب وار راوی دوران دفاع مقدس بودند و اجازه ندادند که این واقعه مهم تاریخی به فراموشی سپرده شود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سه شنبه های تکریم حماسه دوران دفاع مقدس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوران دفاع مقدس سینمای دفاع مقدس اردبیل دوران دفاع مقدس استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی حاجی محمره معاونت مالی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یادمان والفجر۱ منطقه فکه و مقر عمار یاسر این موزه در خرمشهر دیدار و سرکشی کرد.

حاجی محمره در این بازدید گفت: ما بر سفره‌ای که شهدا آماده کردند، نشسته‌ایم، اگر رسالت خودمان در رابطه با شهدا را انجام ندهیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم. شهیدان با اخلاص و دیانت جان شیرین خود را که ضامن زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی است، فدا کردند تا این انقلاب متصل به نهضت بزرگ حضرت مهدی (عج) شود.

وی افزود: جهت انجام مأموریت‌های محوله در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل یادمان‌های والفجر و مقر عمار یاسر حضور پیدا کردیم و اقداماتی را در جهت تعمیرات، نگهداری، ملزومات و اقلام مورد نیاز مکان‌های مذکور انجام دادیم تا ان شاالله با توجه به در پیش رو بودن ایام تابستان، زمینه لازم را جهت حضور حداکثری ملت شهیدپرور ایران اسلامی در حد توان و امکانات خود فراهم کنیم.

کد خبر 6090759 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند