Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با تاکید بر بکارگیری ظرفیت شبکه ریلی برای ایجاد تعادل در توسعه و تولید ثروت، گفت: در اداره کلانشهر تهران به عنوان پایتخت نیازمند کمک دولت هستیم.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ مترو و توسعه شمالی خط هفت گفت: اصلی ترین معضل کلانشهرها به ویژه تهران تمرکز جمعیت و فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر کلانشهرها با این مشکل مواجه هستند و راه حل آن استقرار جمعیت در مساحت بیشتر است. بر همین اساس همه کلانشهرها تلاش می کنند این معضل را از طرف مختلف حل و فصل کنند.

وی با اشاره به اتصال هشتگرد به شبکه مترو و همچنین اتصال متروی پروند و پردیس در آینده گفت: در حال حاضر ۲۴۰ کیلومتر خط قابل بهره برداری و درون شهر ایجاد شده و همین میزان نیز در دستور کار است که ۴۰ کیلومتر آن همین خط ۱۰ مترو است.

وی ادامه داد: این خط ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه دارد و طراحی و برنامه ریزی آن در این دوره پیگیری شده، این خط بخشی از سیاه چاله های تهران را هدف قرار داده است و بخشی از آن به خاک سفید متصل می شود و به این ترتیب شبکه حمل و نقل ریلی به آن محدوده می رسد. هر چند که نمایشگاه های سنگین از تهران خارج می شود و به شهر آفتاب می رود، اما نمایشگاه های تخصصی در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود. لذا این محدوده نیازمند بکارگیری حمل و نقل ریلی است.

شهردار تهران تاکید کرد: تعادلی در محدوده حمل و نقل میان حمل و نقل شخصی و حمل و نقل ریلی ایجاد خواهیم کرد. همچنین در این خط ایستگاه های میانی با اتصال به سایر خطوط موجب افزایش بهره وری حمل و نقل ریلی خواهد شد. فرصت های زیادی در زمانی که پول داشتیم از دست دادیم و امروز در شرایط سختی هستیم لذا باید مکانیزم های دیگری برای تامین مالی مترو ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مترو موضوعی حاکمیتی است و حمل و نقل و آلودگی هوا مشکلاتی هستند که به عنوان دو خواست مردم تهران باید نسبت به حل و فصل آن اقدام کنیم. حمل و نقل و شهرسازی دو بال یک مجموعه هستند که به یکدیگر کمک می کنند. ما در محدوده منطقه ۲۲ بارگذاری ۴۵۰ هزار نفری را در برنامه داریم، اما برنامه ای برای حمل و نقل ریلی آن نداشته ایم که با اجرای این پروژه این امر محقق خواهد شد.

حناچی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت های شبکه ریلی برای ایجاد تعادل و توسعه و تولید ثروت استفاده می کنیم، افزود: اداره کلانشهر تهران به عنوان پایتخت به تنهایی توسط مسئولین محلی امکانپذیر نیست. این مسئله ای حاکمیتی است و حل معضلاتی همچون آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل ریلی باید با کمک مجموعه دولت انجام شود. در همین راستا برنامه ای برای برقی کردن و هیبریدی کردن تاکسی ها و اتوبوس های شهری داریم و برنامه ای هم برای موتورسیکلت ها با همکاری دولت در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خط 10 مترو شهردار تهران دولت حمل و نقل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

مدتی است که در راستای حمایت سازمان صداوسیما از سریال‌های شبکه نمایش خانگی، سریال‌ها و برنامه‌های جدید شبکه نمایش خانگی از بخش‌های خبری تلویزیون معرفی می‌شوند.

به همین منظور سریال «افعی تهران» به تازگی و به عنوان یکی از سریال‌های دارای مجوز از ساترا، در برنامه «بسته پیشنهادی» شبکه دو سیما معرفی و برای تماشا به مخاطبان پیشنهاد شد.

سریال «افعی تهران» در طول مدت پخش حاشیه‌هایی را هم به همراه داشته است و برخی رسانه‌ها درباره گریم و موقعیت تعدادی از شخصیت‌ها از جمله کاراکتر سحر دولتشاهی به عنوان تراپیست انتقاد‌هایی را مطرح کردند.

سامان مقدم کارگردانی این سریال را برعهده دارد. پیمان معادی هم نقش اصلی سریال را بازی کرده و هم فیلمنامه را با پویا مهدوی‌زاده نوشته است.

«افعی تهران» ماجرای قاتلی را تعریف می‌کند که مقتولین خود را مسموم می‌کند و از همین رو به افعی معروف است. نکته جالب، اما در مورد این قاتل این است که تمام مقتولین او، افرادی هستند که سابقه کودک‌آزاری دارند. حال در این میان یک منتقد و مدرس سینما، در حال تلاش برای ساختن فیلمی از این اتفاق است که با مخالفت مراجع قانونی مواجه می‌شود. اما در برهه‌ای از زمان، اجازه ساخت این فیلم توسط پلیس صادر می‌شود، چرا که پلیس می‌خواهد از این طریق، قاتل را دستگیر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • ویژه برنامه «قرار» از شبکه تهران
  • آنتن شبکه تهران از امشب انتخاباتی می‌شود
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب