Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما در ترکیه این ویروس را تحت کنترل قرار دادیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ششمین نشست اجلاس شورای عالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسه امروزمان ره از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌کنیم، ولی به رغم این مشکل ما اراده برگزاری این جلسه را نشان دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اراده خود پیام بسیار مهمی است.

اردوغان تصریح کرد: گفتگو‌های بین ایران و ترکیه در حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه از نقش تعیین کننده برخوردار است. همراه با کاهش شدت شیوع ویروس کرونا من مطمئن هستم که سطح همکاری‌های دو کشور به سطح قبل باز خواهد گشت.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: بدین وسیله برای کلیه شهروندان ایرانی که به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند آرزوی رحمت و مغفرت می‌کنم و برای بیماران این بیماری آرزوی شفای عاجل می‌کنم.

وی اظهار داشت: در اوایل شیوع ویروس تجهیزات پزشکی لازم برای را برای ملت ایران فرستادیم که نشان از حمایت ما از ملت ایران بود. در چارچوب همبستگی ما به عنوان دو کشور و به عنوان کل بشریت مطمئن هستم که از پَس این ویروس برخواهیم آمد. ما در ترکیه به رغم افزتیش موارد مبتلا به ویروس کرونا در دوران اخیر همچنان این ویروس را تحت کنترل قرار دادیم.

اردوغان تاکید کرد: از سوی دیگر سیستم بهداشت و سلامت خود را با بیمارستان‌های جدیدی که ایجاد کردیم تقویت کردیم و به رشد خود در تولیدات ادامه می‌دهیم. خداوند در قرآن به ما فرموده‌اند که در پایان هر سختی حتما یک فرجی به شما داده می‌شود و من مطمئن هستم در پایان شیوع کرونا ایران و ترکیه قوی‌تر از گذشته روند خود را ادامه دهند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز نیز همراه با دوستان خود در چارچوب نشست برای توسعه بیشتر همکاری‌های خود تلاش خواهیم کرد. امروز توافقات و همکاری‌هایی که داشتیم مورد بررسی قرار می‌دهیم و برای تشدید این همکاری‌ةا تلاش خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان شورای عالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه ایران و ترکیه کرونا کرونا در ترکیه رئیس جمهور ترکیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا

وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از سخنرانی خود در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر خارجه ترکیه ملاقات و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان در چهارمین دیدار خود در محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه گفت و گو و رایزنی کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود از مصر، اندونزی و عربستان سعودی دیدار کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • کنترل جمعیت حیوانات بلا صاحب در ارومیه
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان