Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، طبق یافته های یک تحقیق جدید، کودکانی که قبلا سرما خورده اند آنتی بادی های ویروس کرونا در بدن آنها وجود دارد و اجازه نمی دهد «سندرم التهابی چند سیستمی» ( MIS-C) مرتبط با کووید۱۹ در بدن آنان به وجود بیاید.

این بیماری نادر به دلیل عفونت ویروسSARS-CoV-۲ به وجود می آید که همان پاتوژن عامل ابتلا به کووید۱۹ نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند تحقیقات نشان داده «سندرم التهابی چند سیستمی»در کودکان، با کووید ۱۹ و بیماری کاوازاکی متمایز است، اما هنوز مشخص نیست چرا حدود یک ماه پس از ابتلای برخی کودکان به ویروس کرونا، علائم این سندرم در بدن آنان مشاهده می شود. نشانگرهای این بیماری راش پوستی، تب، دل درد، سرفه و سردرد است.

در همین راستا محققان انستیتو کارولینسکا سوئد، طی پژوهشی کودکان سالم را با کودکان مبتلا به «سندرم التهابی چند سیستمی» و بیماری کاوازاکی مقایسه کردند.

بررسی و مقایسه تست خون ۱۳ بیمار «سندرم التهابی چند سیستمی»، ۲۸ بیمار کاوازاکی و کودکان سالم نشان داد، بدن کودکان مبتلا به «سندرم التهابی چند سیستمی» فاقد آنتی بادی علیه سرماخوردگی است. محققان معتقدند احتمالا آنتی بادی هایی که پس از سرماخوردگی در بدن کودکان تولید می شود، نقش مهمی در کنترل پیشرفت «سندروم التهابی چند سیستمی» دارد.

در این تحقیق آنها شواهد مربوط به آنتی ویروس کرونایHKU۱ و بتاکروناویروس۱ را بررسی کردند. هر دو ویروس کرونا به سرماخوردگی معمول منجر می شوند.

کودکانی که به «سندروم التهابی چند سیستمی» مبتلا بودند برخلاف مبتلایان به بیماری کاوازاکی و کووید۱۹، فاقد آنتی بادی هایی نسبت به کرونا ویروس های متوسط بودند.

پیتر برودین محقق ارشد این پژوهش می گوید: در حال حاضر هیچ راهی برای تایید این نظریه وجود ندارد که ایمنی ایجاد شده با آنتی بادی های سرما خوردگی معمولی در برابر «سندرم التهاب سیستمی» نیز کارآمد است. اما شواهدی برای تایید این امر وجود دارد.

نخست آنکه ایمنی در برابر ویروس کرونای سرماخوردگی عادی کوتاه مدت است و سندرم مذکور نیز بیشتر در نوجوانان رصد شده، از سوی دیگر طبق تحقیقات مبتلایان به «سندروم التهابی چند سیستمی» گروهی هستند که آنتی بادی سرماخوردگی معمولی در آنها وجود ندارد. این موارد نشان می دهد احتمالا آنتی بادی های تولید شده در زمان سرماخوردگی در جلوگیری از ابتلای کودکان به «سندرم التهاب سیستمی» کارآمد است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ کروناویروس کرونا آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟