Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرزاد بهشتی جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه در نشست خبری گفت: ستاد تدبیر استان خراسان رضوی با توجه به وضعیت مالی ساکنان منطقه اسماعیل‌آباد مشهد تصویب کرد که برای تخریب بنا‌ها در این محدوده و جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی یک "هیات اجرایی" تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او افزود: این هیات اجرایی ویژه نیز مقرر کرد شهرداری مشهد تملک زمین‌ها را با واگذاری زمین معوض انجام دهد. نخستین روز شهریور ماه شهرداری در همین راستا ١٧ مورد تملک انجام داد و با دستور دادستانی مصالح ساختمان‌های تخریب شده نیز به مالکان آن‌ها داده شد.

جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: هشت سال از تشکیل "شورای استانی حفظ حقوق بیت‌المال" به ریاست رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی می‌گذرد و تاکنون گروه گشت با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط به صورت منظم فعال بوده است.

بهشتی بیان کرد: از ابتدای امسال تا آغاز شهریور ماه امسال ۱۴۲ هکتار از زمین‌های تغییر کاربری شده توسط گشت مشترک حفاظت از حقوق بیت‌المال خراسان رضوی آزادسازی شده است.

او تصریح کرد: همچنین طی این مدت از تغییر کاربری ٨٩٨ قطعه زمین پیشگیری شده و ممانعت به عمل آمده است.

جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی تاکید کرد: ظرف پنج ماه ابتدای امسال همچنین ۲۴ هکتار زمین دولتی و ٢١ هکتار زمین ملی با همکاری گشت حفظ حقوق بیت‌المال خراسان رضوی رفع تصرف شده است.

بهشتی اظهار کرد: پارسال هم دو هزار و ٧٠ حلقه و ظرف پنج ماه ابتدای امسال ۷۴۷ حلقه چاه غیرمجاز پلمب و پر و همچنین ١٤ دستگاه ماشین‌آلات مرتبط با بهره‌برداری متخلفانه چاه‌های غیرمجاز نیز توقیف شد.

او با اشاره به پاسداری از حریم و بستر رودخانه‌ها، افزود: پارسال ۴۵۵ هکتار از چنین حریم‌هایی آزادسازی شدند و امسال نیز در سطح ٢٣٩ هکتار حریم و بستر رودخانه‌های خراسان رضوی رفع تصرف صورت گرفت.بیشتربخوانید تخلفات ساخت‌وساز مشهد با پهپاد به تصویر کشیده می‌شود


جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: امسال تاکنون با همکاری یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۱۰۱ هکتار آزادسازی زمین نیز در خراسان رضوی انجام شده است.

بهشتی تغییر کاربری زمین و ویلاسازی را یکی از معضلات جاری در شهر مشهد و شهرستان‌های مجاور آن نظیر بینالود "طرقبه‌-شاندیز" و چناران اعلام و بیان کرد: مدیران باید نظارت ویژه برای پیشگیری از تغییرکاربری زمین‌ها داشته باشند و استادان دانشگاه‌ها نیز باید در این خصوص آسیب‌شناسی کنند.

او تصریح کرد: تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال برای ۹ شهرستان در سطح این استان ابلاغ شده است.

جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با اشاره به پدیده کوه‌خواری در مشهد، تاکید کرد: به منظور مقابله با این پدیده درختکاری ١٩ هکتار از ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز مشهد توسط شهرداری در دستور کار است. تاکنون افزون بر یک میلیون اصله درخت در همین چارچوب کاشته شده و پارک جنگلی نیز در همین محدوده ایجاد خواهد شد.

بهشتی درباره تصویب طرح منفصل توس اظهار کرد: مقرر شده این مصوبه را دستگاه‌های مرتبط از طریق وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی پیگیری کنند تا زمین‌های کشاورزی را از دست ندهیم و طرح منفصل توس به صورت منطقی تصویب شود.

او در خصوص تخریب مجموعه ویلایی غیرمجاز مشهور به "باستی هیلز مشهد" هم افزود: رای تخریب این محدوده در مرحله تجدیدنظر قرار دارد است. با توجه به تشکیل پرونده قضایی برای این موضوع و هر رایی توسط دادگاه صادر شود اجرا خواهد شد.

انتهای پیام//ز. ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم باستی هیلز مشهد تغییر کاربری حقوق بیت المال حفظ حقوق زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش‌ها فردا جمعه به اوج خود خواهد رسید که با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

زهرا آهنگرزاده افزود: بارش باران از امشب در کلانشهر مشهد آغاز خواهد شد و جمعه و شنبه بارش‌ها در این کلانشهر همراه با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کاهش موقت دمای هوا و وزش باد از دیگر پدیده‌های جوی استان در تعطیلات پیش رو است.

آهنگرزاده افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان با هفت و سبزوار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • باقری: چمن افتضاح بود، ما با این پا پول درمی‌آوریم!
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد