Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه یازدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی که امروز با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، رؤسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه‌ای در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ إِذْ قالَ عیسَی ابْنُ مَرْیَمَ یا بَنی‏ إِسْرائیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتی‏ مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَیِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبینٌ (آیه 6 سوره صف).

«و هنگامی که عیسی مریم به بنی اسرائیل گفت: من همانا رسول خدا به سوی شما هستم و به حقانیت کتاب تورات که مقابل من است، تصدیق می‌کنم و نیز(شما را) مژده می‌دهم که بعد از من رسول بزرگواری که نامش(در انجیل من) احمد است ،بیاید. چون آن رسول ما با آیات و معجزات به سوی خلق آمد گفتند: این سحری آشکار است.»

اقدام قبیح و گناه نابخشودنی نشریه فرانسوی شارلی ابدو و حمایت بالاترین مقام سیاسی کشور فرانسه از این حرکت توسط افرادی که نقد هولوکاست را بر نمی‌تابند و سابقه اخراج دانشگاهیان و استادان را به بهانه نقد صهیونیزم در کارنامه دارند، احساسات صدها میلیون مسلمان جهان را به شدت جریحه دار نمود و موجی از انزجاز و تنفر را ایجاد کرد.

سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان اسلام و ناامیدی آنها از نتایج اسلام ستیزی سبب شد که یک بار دیگر چهره نظام سرمایه داری و استکبار بر جهانیان آشکار گردد. هجوم مجدد آنها بر چهره برترین آفریده خداوند متعال، پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) ماهیت واقعی آنها را بار دیگر عیان نمود.

همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند:«ملت‌های مسلمان به ویژه کشورهای غرب آسیا ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه حساس باید هرگز دشمنی‌های سیاست مداران و سردمداران غربی را نسبت به اسلام و مسلمین فراموش نکنند.»

ما روسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو را به ساحت مقدس و نورانی پیامبر اعظم(ص) به شدت محکوم می‌کنیم و از همه دانشگاه‌های جهان اسلام و آزادگان جهان دعوت می‌نماییم، این اقدام صهیونیستی نشریه فرانسوی را محکوم نمایند و مسلمانان فرانسه نیز آن را تحریم کنند.

دانشگاهیان انتظار دارند وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را از طریق مجاری قانونی در برخورد با این اقدام قبیح انجام دهند.

این بیانیه طی نامه‌ای رسمی برای دبیرکل سازمان ملل، دبیر کل یونسکو و دفتر یونسکو در تهران ارسال شد.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: دکتر علی اکبر ولایتی جلسه شورای دانشگاه آزاد اهانت نشریه فرانسوی اهانت نشریه فرانسوی دانشگاه آزاد اسلامی ساحت مقدس پیامبر اعظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشور‌های غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیرو‌های پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • حمایت دانشگاهیان کرمانشاه از خیزش دانشجویان غربی علیه جنایات رژیم صهیونیست
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین