Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:43:23 GMT

اعتراض دوستداران محیط‌زیست به تخریب «شاهوار»+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۷۹۸۰

اعتراض دوستداران محیط‌زیست به تخریب «شاهوار»+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، جمعی از دوستداران محیط‌زیست و مردم عصر امروز به‌منظور جلوگیری از تخریب‌های گسترده معدن بوکسیت تاش در شاهوار، مقابل دفتر امام جمعه این شهر تجمع کردند و خواستار تعطیلی کامل این معدن شدند.

حاضران در این تجمع اعتراضی با در دست داشتن پلاکاردهایی، نجات شاهوار را به‌نوعی نجات شاهرود توصیف کرده بودند و پایان دادن به فعالیت‌های معدنی در این منطقه را لازم و ضروری دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اخیر نیز بازدید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان و هیأت همراه از معدن بوکسیت تاش در شهرستان شاهرود برای بررسی آخرین شرایط فعالیت این معدن انجام شده بود.

حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود پیش از این با همراهی شماری از اعضای شورای شهر، اساتید دانشگاه، دوستداران محیط‌زیست، وکلا، کارشناسان معدن، جمعی از مؤثران، بازاریان و اصحاب رسانه شهرهای شاهرود، بسطام و مجن و... از قله شاهوار و معدن بوکسیت تاش در ارتفاعات این قله بازدید کرده بود.

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان هم گفته است: لازمه ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش، انجام تعهدات سه‌گانه محول شده به شرکت آلومینای ایران است.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده موضوع تمدید پروانه بهره‌برداری معدن از سال ۹۷ بلااقدام مانده و با توجه به جلسات برگزار شده، مقرر شد تا شرکت آلومینا اقداماتی در زمینه‌های منابع طبیعی، محیط‌زیست و آب انجام دهد.

به گزارش فارس، عرصه فعالیت این معدن از ۱۳۲۰ هکتار به یک دهم کاهش یافته است و تمرکز فعالیت معدن در عرصه‌ای با وسعت ۱۵۰ هکتار انجام می‌شود و همچنین شرکت آلومینای ایران موظف است در خصوص احیا و بازسازی سینه کارهای فاقد ماده معدنی، اجرای طرح ارزیابی زیست‌محیطی و پاک‌سازی مسیل‌ها اقداماتی انجام دهد.

معدن بوکسیت تاش در ۱۵ کیلومتری شمال روستای تاش از توابع بخش بسطام در شهرستان شاهرود قرار دارد که واگذاری محدوده معدنی پس از استعلام از دستگاه‌های موضوع ماده ۲۴ قانون معادن و رعایت جمیع جهات قانونی انجام گرفته و پروانه اکتشاف به نام شرکت آلومینای ایران صادر شده و پس از عملیات اکتشاف و صدور گواهی کشف، پروانه بهره‌برداری معدن در سال ۹۲ در محدوده‌ای به وسعت حدود ۱۳ کیلومترمربع صادر شد.

ذخیره قطعی معدن هنگام صدور پروانه ۷۷۵ هزار تن بوده و میزان استخراج واقعی معدن تا زمان فعالیت در حدود ۳۵۰ هزار تن ماده معدنی بوکسیت بوده است.

انتهای پیام/74003/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت محیط زیست اعتراض تخریب شاهرود بوکسیت معدنی معدن بوکسیت تاش معدن بوکسیت تاش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیستِ دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: ۱۰۰ گونه آبسنگِ مرجانی در خلیج فارس در معرض نابودی ناشی از این چالش‌های زیست محیطی هستند.
سعید حاجی زاده گزارش می دهد :

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید