Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  زهره رستمی مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کرمانشاه روز سه شنبه در حاشیه افتتاح دفتر تسهیل گری گلیم و گبه انجمن بانوان کارآفرین شهر کرمانشاه دفاتر تسهیل گیری را حلقه مفقوده رونق و توسعه مشاغل خانگی در استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: دفاتر تسهیل گری از یک طرف مواد اولیه و لوازم کار را در اختیار افراد قرار می‌دهند و از طرفی کالا‌های آنان را خریداری می‌کنند و این باعث رونق این مشاغل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امسال سه دفترتسهیل گری برای رشته‌های گلیم و گبه، چرم دوزی و دوخت و دوز کاور وسایل خانگی و مبلمان راه اندازی کرده ایم، گفت: دفتر امور بانوان استانداری با هم افزایی سازمان‌های مردم نهاد به منظور توانمند سازی و اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار ساکن در مناطق حاشیه نشین بنا دارد، در هر یک از رشته‌های شغلی مشاغل خانگی یک دفتر تسهیل گری راه اندازی کند.

رستمی اضافه کرد: راه اندازی دفاتر تسهیل گری باعث می‌شود که افراد دغدغه و نگران تهیه مواد اولیه که خود یکی از موانع اشتغال افراد است، وسایل کار که هزینه بر است و حتی فروش تولیدات خود نباشند و به راحتی در کنار خانواده مشغول به کار شوند.

او با بیان اینکه پارسال ۶۰۰ زن مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه در قالب طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، آموزش فنی حرفه‌ای را فرا گرفتند، گفت:، اما این آموزش بدلیل هزینه بر بودن لوازم کار و گرانی خرید مواد اولیه منجر به شغل نشد به همین دلیل ایجاد دفاتر تسهیل گر مورد حمایت سازمان‌های مردم نهاد و استانداری قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کرمانشاه همچنین از راه اندازی یک دفتر تسهیل گری بسته بندی مواد میوه‌ای با اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ زن در سطح روستا‌ها که قبلا آموزش دیده اند، خبر داد.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین  برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و اشتغال پایدار؛ از فروش کالا‌های آن‌ها در فضای مجازی با کمک اداره پست خبر داد و گفت: طی تفاهم نامه‌ای با اداره پست، امکان فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار در قالب دفاتر تسهیل گر در سایت‌های این اداره کل با تعرفه بسیار پایین فراهم شده است.

او اضافه کرد: بانوان می‌توانند با کمترین تعرفه در سایت‌های اداره پست کالا‌های خود را بفروشند و تولیدات شان به دست مشتریان برسانند.

اشتغال ۲۰ نفر در دفتر تسهیل گری گلیم و گبه شهر کرمانشاه فراهم شد

مدیر دفتر تسهیل گری گلیم وگبه شهر کرمانشاه  با بیان اینکه دفتر تسهیل گری گلیم و گبه زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم کرده است، گفت: این دفتر مواد اولیه، طرح و لوازم کار مانند دار در اختیار زنان سرپرست خانواری که قبلا در سازمان فنی حرفه‌ای اموزش دیده اند، قرار می‌دهد.

سمیه رستمی اضافه کرد: افراد پس از دریافت مواد اولیه و وسایل کار، تولیدات خودشان را برای فروش به این دفتر تحویل می‌دهند و بابت فروش کالا‌های خود نگرانی ندارند و بااطمینان خاطر به کار مشغول می‌شوند.

او با بیان اینکه این دفتر تاکنون هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده است، افزود: این دفتر بیشتر با حمایت سازمان‌های مردم نهاد دایر شده و اکنون زمینه اشتغال پایدار ۲۰ نفر فراهم را کرده است و می‌تواند در صورت رونق اقتصادی اشتغال افراد زیادی از زنان سرپرست خانوار را فراهم کند.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال جوانان استانداری کرمانشاه تسهیلات بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره بیتا در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر امور بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت:پنجمین جشنواره بیتا تا فردا شب در حسینیه خیرآباد یزد برپا است.
خانم مردای افزود: این جشنواره شامل ۵۰ غرفه مشاغل خانگی و ۲۰ غرفه فرهنگی، آموزشی، پایش سلامت، عفاف و حجاب و جوانی جمعیت می‌باشد.
وی ادامه داد:ایجاد نشاط اجتماعی و رونق کسب و کار مشاغل خانگی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود