Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در توییتی از کشورهای جهان خواست تا به کمپین ایالات متحده برای اعمال تحریم علیه ایران ملحق شوند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: مطابق گزارش‌ها، ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران ده برابر حد تعیین شده در برجام است. سه کشور اروپایی و الباقی کشورها چشمان‌شان را به روی این حقیقت که توافق هسته‌ای به تاریخ پیوسته و باید به ما در اعمال تحریم‌های سخت ملحق شوند، باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار و گفت‌وگوهای جامع تنها راه پیش رو است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مایک پمپئو سیاست فشار حداکثری ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم

وزیر خارجه کشورمان درباره گفت‌وگوهای خود با ویر خارجه مصر عنوان کرد: گفت‌وگوهای خیلی خوبی با همکارم آقای سامح شکری داشتیم. در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی بین ایران و مصر هستیم.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تلاش برای برقراری آتش بس در غزه گفت: اگر غربی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت به آتش بس در این مرحله به معنای واقعی پایبند باشند همه چیز برای برقراری یک آتش بس پایدار و حل مساله الان فراهم است اما طبعا نتانیاهو و اندک افراد افراطی در آن سوی این معادله همه تلاش خود را برای تدام جنگ به کار می‌برند می‌برند چراکه آتش بس و پایان جنگ می‌تواند به معنای بحران جدید در داخل سرزمین‌های اشغالی باشد.

وی درباره سفر گروسی به ایران و رایزنی‌های صورت گرفته درباره دو محل مورد مناقشه گفت: تلاش می‌کنیم دو موضوع باقی مانده با آژانس در مسیر همکاری‌های فنی و نه فشارهای سیاسی بیرونی حل و فصل شود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین درباره گفت‌وگوهای خود با ویر خارجه مصر عنوان کرد: گفت‌وگوهای خیلی خوبی با همکارم آقای سامح شکری داشتیم. در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی بین ایران و مصر هستیم.

امیرعبداللهیان در تشریح رایزنی‌های دیپلماتیک پیش و پس از عملیات وعده صادق گفت: ما با همسایگان خود روابط قوی داریم البته ۲ روز قبل از شروع عملیات وعده صادق به کشورهایی که آمریکا در آنجا پایگاه داشت و به طرف آمریکایی اعلام کردیم هدف‌مان همسایگان و پایگاه‌های آمریکا نیست بلکه رژیم اسرائیل است. هدفمان تنبیه رژیم اسرائیل به واسطه اقدام گستاخانه و خلاف مقررات بین‌المللی و کنوانسیون وین در حمله به سفارت ما در دمشق است.

وی افزود: در این پیام هشدار دادیم اگر در هر مقطعی از اقدام ما آمریکا وارد اقدام علیه منافع جمهوری اسلامی ایران شود، پاسخ ما روی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود. به دوستان‌مان در منطقه که پایگاه‌های نظامی آمریکا در آنجا قرار دارد هم اعلام کردیم روابط‌مان با شما بر مبنای دوستی و برادری است، دفاع مشروع ما در چارچوب تقویت همکاری‌ها و امنیت منطقه‌ای است اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند، پایگاه‌های آمریکا هدف قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه در گفت‌وگوها و پیام‌های بعدی هم ما سعی کردیم این حس را به دوستانمان و کشورهای همسایه منتقل کنیم، گفت: عمدتا کشورهای همسایه قبل از آغاز عملیات به ما در ما مسیر دیپلماسی اعلام کردند اجازه نخواهیم داد از مبدا کشورمان هیچ تعرضی علیه ایران صورت بگیرد ما امیدواریم پاسخی که ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی داد کمک کند به اینکه هرچه زودتر بحران در منطقه فروکش کند و فلسطینی‌ها در این چارجوب حقوقشان تامین شود و طبعا ما در مسیر دوستی و همکاری بیشتر با همسایگان و همه کشورهای منطقه و جهان حرکت می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم
  • امیرعبداللهیان: همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی