Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@08:40:39 GMT

دلیل افزایش قیمت خودرو طی دو هفته اخیر

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۸۱۴۸

دلیل افزایش قیمت خودرو طی دو هفته اخیر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سهراب دل‌انگیزان در یک برنامه زنده اینستاگرامی درباره چرایی افزایش قیمت خودرو در هفته اول و دوم شهریورماه، گفت: در یک ماه گذشته، سازمان بورس تحت تاثیر نوسانات کاهشی شاخص بوده و اصلاحات جدی داشته است؛ به‌گونه‌ای که حدود ۲۵ درصد قیمت سهام‌ با کاهش مواجه شد. همچنین به دلیل حضور افراد تازه وارد و ناآشنا به بازار سرمایه انتظار این بود که پول‌های وارد شده توسط آن‌ها به بورس، به صورت هیجانی هم خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجا که پول‌های خارج شده از بورس نمی‌تواند به سمت بازار مسکن حرکت کند، به سمت بازار طلا و ارز هدایت می‌شود که تقاضا را برای آن‌ها افزایش می‌دهد. خروج پول از بورس به شدت می‌تواند بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا خرید بالای ۱۵ میلیون در حوزه مسکن، طلا و ارز مشمول ثبت شماره ملی افراد می‌شود و مستندسازی برای مالیات صورت می‌گیرد، ولی در بازار خودرو این اتفاقات رخ نمی‌دهد و طبیعتا تقاضا برای خودرو بالا می‌رود. 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به شدت تقاضا را هم افزایش می‌دهد، ادامه داد: از آنجا که سالانه معادل یک میلیون تقاضا برای خودروهای داخلی وجود دارد اما قدرت خودروسازان داخلی حدود ۶۰۰ هزار دستگاه است؛ این امر موجب می‌شود که ۴۰۰ هزار متقاضی باقی مانده پاسخ تقاضای خود را دریافت نکنند و به همین دلیل قیمت خودرو بالا برود.

به گفته این تحلیلگر اقتصادی در شرایطی که نرخ رشد نقدینگی بالای ۳۰ درصد است و نرخ تورم نیز اعداد بالایی را تجربه می‌کند، انتظار این است که مردم انتظارات تورمی بالایی را از خود بروز دهند. همچنین در حال حاضر هیچ چشم‌انداز روشنی از بازار سهام وجود ندارد و به همین دلیل، افراد پول‌ها را در بازار نگه نمی‌دارند و به سمت خرید کالای بادوام و سرمایه‌ای می‌برند.

وی در پایان درباره وضعیت قیمتی بازار خودرو در روزهای آینده، اظهار کرد:  با توجه به رشد بالای نقدینگی و کنترل نشدن آن توسط سیستم‌های پولی کشور، انتظار این نیست که تقاضا در بازار خودرو کاهش پیدا کند اما احتمالا پس از فروکش کردن موج شدید افزایش قیمت در روزهای اخیر، رشد قیمت خودرو معمولی و ماهانه در حدود دو تا سه درصد شود.

پربیننده ترین قیمت انواع محصولات ایران خودرو +جدول قیمت انواع خودروهای شاسی‌بلند +جدول قیمت انواع محصولات سایپا +جدول دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار آزاد قیمت گذاری شد قیمت روز خودرو (۹۹/۶/۱۸)/ خریدوفر‌وش پُرریسک شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات بازار خودرو ارز خودرو قیمت خودرو مالیات نقدینگی فروش خودرو خرید خودرو بازار مسکن سازمان بورس بازار خودرو قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت افزایش قیمت بازار خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد

روند بازار خودرو در چهارمین روز هفته، از ادامه کاهش قیمت‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۴۹ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۸۰۳ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۷۰۸ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲، اما با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۷۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۷۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با کاهش ۵ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۲ میلیون تومانی ۴۳۸ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۱۷ میلیون تومانی ۴۰۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۲ میلیون تومانی ۸۱۸ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۴۸ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۳ میلیون تومان رسید.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع خودرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟