Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حیدری گفت: طی حدود یک ماه بیش از ۵۰ میلیارد تومان وقف در استان مازندران ثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» امروز سه‌شنبه(۱۸ شهریور) در اجرای طرح شمیم حسینی در شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه در قرآن مومنانی که از مال خود می‌گذرند، همچون آنها که از جان خود می‌گذرند، مجاهد محسوب می‌شوند، به قدمت طولانی موقوفات در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در مازندران یک موقوفه در شهرستان قائمشهر دارای 700 سال سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه با وجود هیاهو و هجمه معاندین علیه اوقاف سه هفته قبل بیش از 50 میلیارد تومان وقف در استان انجام شد، افزود: هفته گذشته نیز موقوفه‌ای به ارزش 10 میلیارد و 732 میلیون برای یتیم‌خانه‌ها و عاشقان امام حسین (ع) داشته‌ایم و بدانیم که مسائل مالی جامعه با احیای موقوفات قابل احصا است.

 

وی با بیان اینکه مازندران رتبه نخست تعداد رقبات در کشور را دارد، این امر را نمود دینداری و علوی بودن مردم استان دانست و گفت: همچنین مازندران با تعداد بیش از 14 هزار موقوفه رتبه سوم کشوری را دارد.

 

این مسئول یکی از وظایف سازمان اوقاف را ثبت مالکیت موقوفات برشمرد و با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 18 هزار ثبتی داشته‌اند، افزود: امسال نیز تا کنون حدود بیش از هزار سند رقبات ثبت شد.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه امسال، ساخت مکان تعداد 176 امام‌زاده و موقوفه به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: این درحالی است که در کشور شاهد نوسان شدید قیمت و قیمت‌های نجومی بوده‌ایم اما اینها موجب این نشده که مردم دلشان از حریم اهل بیت دور شود و روند ساخت‌وساز در دیگر اماکن در حال ساخت هم خوب است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اعلام اینکه خدمات اوقاف در بحث بهداشت و درمان در ایام کرونا نیز بی‌نظیر بوده است، به کار شبانه‌روزی 12 امام‌زاده در تولید ماسک اشاره کرد.

 

حجت الاسلام حیدری از خرید دستگاه سی.تی.اسکن، ام.آر.آی، آمبولانس، سردخانه، 9 دستگاه برای کودکان نارس، 6 دستگاه تنفس در ایام کرونا خبر داد.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شمیم حسینی مازندران اوقاف و امور خیریه وقف استان مازندران حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مفخمی صبح چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نور فراجا برای مقابله با ناهنجاری‌ها اظهار کرد: شهرداری‌ها برای اجرای طرح باید پای کار بیایند.

وی افزود: همانگونه که مجتمع‌های تجاری و پاساژها و مردم پای کار آمدند شهرداری‌ها نیز در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها باید برای اجرای طرح همکاری داشته باشند.

وی بابیان این که فرمانداران به عنوان رئیس شورای تأمین نیز دارای وظایفی هستند، درباره همکاری مجتمع‌های تجاری و پاساژها در زمینه اجرای طرح مطلوب بوده است، افزود: با هر اصنافی که رعایت نکنند قاطعانه برخورد می‌شود.

سردار مفخمی با اظهار این که همراهی مجتمع‌های بزرگ و رفاهی نیز در اجرای طرح رعایت عفاف و حجاب مطلوب است، افزود: دنبال آن نیستیم که شمار دستگیری‌ها را افزایش دهیم بلکه در پی آن هستیم که حتی تذکر نیز نداشته باشیم.

فرمانده انتظامی مازندران شرایط استان مازندران را نسبت به سایر مناطق کشور به دلیل مسافرخیزی متفاوت دانست و گفت: پلیس فعال در استان نیز ادبیات تعامل و همکاری با مردم و گردشگران را به خوبی می‌داند.

وی با عنوان این که تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفان و هنجارشکنان در طرح نور بسیار اندک و معدود بوده است، گفت: کمتر از ۱۰ درصد منجر به تشکیل پرونده قضائی شده است.

سردار مفخمی هدف اجرای طرح نور را حضور فیزیکی همکاران در معابر، خیابان‌ها و تفرجگاه‌ها و دیگر مناطق بوده است، گفت: در مازندران شاهد اقبال عمومی و استقبال از سوی مردم برای اجرای طرح بودیم.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر این که اجرای طرح نور مطالبه مردمی به شمار می‌رود، گفت: این مسأله افتخاری است که مردم مازندران آن رو مطالبه و دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: بانوان مکشفه در خودروها نیز در راستای این طرح شناسایی و برخورد قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6087237

دیگر خبرها

  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک