Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - زنجان سال‌هاست که وعده سایه سنگین نام قطب آی تی کشور را با خود به یدک می‌کشد و مردم آن مشکلات شدیدی در رابطه با عدم آنتن دهی موبایل و نبود اینترنت دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سال 93 بود که رئیس جمهور به همراه اعضای دولت تدبیر و امید وارد زنجان شد و وعده‌های کاغذی فراوانی به زنجانی‌ها داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از وعده‌هایی که ذوق همگان از جمله 7 هزار نفر فارغ‌التحصیل زنجانی را برانگیخت انتخاب این استان به عنوان قطب برق و آی تی در کشور بود  و بر همین اساس قرار شد تا شهرک برق و آی تی در سطح 100 هکتار از استان راه‌اندازی شود.

در این راستا جمشید انصاری استاندار وقت زنجان که در این روزها سمت معاون رئیس جمهور را با خود به یدک می‌کشد برای رسیدن به اهداف قطب آی تی شدن این استان به کشورهای مختلفی از جمله هند سفر کرد تا تجربیات لازم در این زمینه را به دست آورد، حال زمان سپری شده و قریب به شش سال از وعده‌های حسن روحانی به این استان و سفر‌های خارجی کسب تجربه استاندار وقت زنجان می‌گذرد اما هنوز با گذشت این سال‌ها  خبری از شهرکی که از آن به عنوان آی تی یاد می‌شود نیست و تنها در 40 درصد از سطح مذکور زیر‌ساخت‌های لازم فراهم شده و 60 هکتار از این شهرک هنوز حتی وارد فاز اجرایی زیرساخت‌ها هم نشده است.  بنابراین تنها سایه سنگین قطب آی تی است که بر این استان سنگینی می‌کند.

حال اگر از این موضوع که در ارتباطات با فناوری اطلاعات است رد شویم، 428 روستای بالای 20 خانوار استان زنجان فاقد اینترنت پرسرعت است و در واقع این سرعت برابر با هیچ است به عبارتی هنوز بیش از نیمی از روستا‌های این استان حتی نمی‌توانند یک ثانیه هم از اینترنت بی‌سرعت بهره‌مند شوند.

عدم آنتن‌دهی گوشی‌های موبایل نیز از دیگر مشکلات این روستاها است که همواره مردم این استان را با خود درگیر کرده است زیرا گاها حتی داشتن چند ثانیه مکالمه بدون مشکل و بدون قطعی برای بسیاری‌ها از جمله روستاییان اغلب نقاط در این استان تبدیل به یک رویا شده است و به مشکلات هرچه بیشتر در راستای ارتباطات و فناوری اطلاعات دامن زده است و مردم کلافه و سردرگم در کلاف این مشکلات گرفتار شده‌اند. با این که این رسانه در طول ماه‌های اخیر موضوعات مذکور را چندین بار از مسئولان ذیربط پیگیری کرده اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است و وزیر ارتباطات جواب روشنی را برای این ضعف در استان نداده است.

حال استان زنجان از عصر امروز میزبان محمد‌جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است، خبری که شمع امید در دل هزاران زنجانی روشن کرده بلکه شاید یکی از هزاران مشکل حیطه کار این وزیر جوان با سفر به این استان حل شود.

اما به راستی، آیا حضور دو روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان برای استان مثمر ثمر خواهد بود؟ آیا مردم می‌توانند به حضور آذری‌جهرمی در راستای حل مشکلات سرعت پایین اینترنت، عدم آنتن دهی موبایل و عدم دسترسی به اینترنت در تمام روستاها امیدوار باشند؟

آیا سفر وزیر ارتباطات به زنجان کلیدی برای قفل‌های چندین ساله زده شده بر مشکلات فناوری اطلاعات در زنجان خواهد داشت؟ چرا بعد از گذشت شش سال از وعده رئیس جمهور در خصوص تبدیل شدن زنجان به قطب آی‌ تی هنوز خبری از  آن نیست؟ آیا در این سال‌ها این مشکل به وزیر ارتباطات اطلاع‌رسانی نشده تا اقدامی موثر برای این امر داشته باشد؟ آیا وزیر ارتباطات با سفر به زنجان راه چاره‌ای برای این معظلات خواهد داشت؟ و هزاران سئوال دیگر که ذهن مردم زنجان را سال‌هاست به خود مشغول کرده و بی‌جواب مانده است.

ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی به کتاب‌فروشی‌ها در هرمزگان خسارت زد / عده‌ای از دانش‌آموزان همچنان ‌کتاب ندارندجزئیات ارائه "بسته اینترنت رایگان شاد" به دانش‌آموزان و معلمان اعلام شدخراسان‌رضوی|دانش‌آموزان و معضل قطع ارتباطات مجازی در کلاس‌ها/ دغدغه‌های اینترنتی پایان می‌یابد؟

با این حال مردم استان زنجان همچنان امیدوارند تا حضور وزیر جوان در استان گره گشا باشد و بتواند اندکی از این مشکلات را حل کند اگرچه عمر دولت تدبیر و امید رو به پایان است و تاکنون از آغاز دولت یازدهم هزاران وعده‌ کابینه تدبیر و امید در این استان عملی نشده است و انتظار می‌رود رفع مشکلات اینترنت استان زنجان برای دولت آینده سوغاتی بماند.

 با این حال مردم این استان چشم امید به وزیر ارتباطات دارند تا شاید بلکه این وزیر عزمی راسخ و اقدامی مستحکم در راستای بهبود شرایط این استان در راستای حل مشکلات اینترنت، آنتن دهی موبایل، رسیدگی به مشکلات و به تبدیل شدن زنجان به قطب آی تی داشته باشد و مردم این استان اندکی از مشکلات رهایی یابند و برای چند لحظه هم که شده با آرامش خیال به زندگی روزمره بپردازند.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات استان زنجان قطب آی تی آنتن دهی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری گفت: شاخص‌ترین برنامه هفته کار و کارگر در استان یادواره شهدای کارگری است که سه شنبه این هفته (۱۱ اردیبهشت) با حضور اقشار مردم و مسوولان ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای کارگر و معرفی شهدای شاخص استان و کشور، عیادت از بیماران بستری و کارگران آسیب دیده در بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین (ع) استان، رزمایش شیفت ایثار با هدف توزیع بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه، اعزام گروه‌های جهادی سفیران تولید به مدارس و برنامه راهیان پیشرفت توسط خواهران بسیجی از دیگر برنامه‌های برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته کار و کارگر در استان زنجان است.

مدیرکل تعاون، کار و تعاون استان زنجان گفت: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

جعفری گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم