Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@16:18:55 GMT

تعویض پلاک اینترنتی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۹۳۱۲

سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: از امروز (سه شنبه) خدمات تعویض پلاک در همه مراکز تهران بزرگ فقط به صورت اینترنتی انجام می‌شود، براین اساس شهروندان به هیچ عنوان به صورت حضوری مراجعه نکنند.

سرهنگ علی محمدی افزود: از امروز پلاک خودروهای سنگین، سبک و موتورسیکلت به صورت اینترنتی تعویض پلاک می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سئوال که چرا شهروندان نسبت به اختلال در انجام نوبت دهی اینترنتی شکایت داشتند، گفت: در روزهای گذشته سرورو دچار مشکل شد زیرا از ورود ۲۰ هزار نفر به سایت برای گرفتن نوبت اینترنتی، ناگهان این تعداد به ۱۰۰ هزاز نفر رسید و شهروندان برای نام نویسی هجوم آوردند.

سرهنگ محمدی ادامه داد: از امروز سرورها تقویت شده اند و مردم به راحتی می توانند برای نوبت دهی اینترنتی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا پیش از این در اطلاعیه ای اعلام کرده بود از اول شهریور ماه، مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک اتحاد و الغدیر تهران صرفا با نوبت اینترنتی خدمات‌رسانی می‌کردند.

سرهنگ محمدی  ادامه داد: در راستای حفظ سلامت هموطنان، تمهیدات و پروتکل های بهداشتی در تمام مراکز شماره گذاری خودرو لحاظ شد و فعالیت دوباره این مراکز از امروز در سراسر کشور کلید خورد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: خدمات ارائه شده به هموطنان در این مراکز بر اساس پلاک خودروها است، یعنی خودروهای دارای پلاک زوج باید در روزهای زوج و پلاک‌های فرد در روزهای فرد به مراکز مراجعه کنند، ساعت کاری نیز از ۷ تا ۱۴ خواهد بود.

وی درباره چگونگی انجام فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام اعلام کرد: قبل از ورود به پارکینگ مراجعان غربالگری و تب‌سنجی می‌شوند؛ موانع فیزیکی مابین ارباب رجوع و پرسنل به صورت شیشه‌ای و پلاستیکی تعبیه شده و کلیه سطوح، دستگیره‌ها، ‌ درها، دستگاه‌های خودپرداز به صورت مستمر گندزدایی می‌شوند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا ادامه داد: صندلی‌ها نیز برای نشستن مراجعان به صورت یک درمیان مشخص شده و جلوی باجه‌ها برای ایستادن ارباب رجوع خط‌کشی شده است؛ مهم‌تر این که سیستم نوبت‌دهی در جلوی گیت‌ها تعبیه شده تا از ازدحام مراجعان در جلوی باجه ها بکاهد. هم چنین ظروفی حاوی مواد ضد عفونی‌ کننده در ورودی‌ها تعبیه شده است.

سرهنگ محمدی از مراجعه کنندگان درخواست کرد که ماسک، دستکش و خودکار به همراه داشته و فقط فروشنده و خریدار در مرکز حاضر شده و  از آوردن افراد همراه بپرهیزند.

وی تأکید کرد: افرادی که با وکالتنامه در مراکز شماره گذاری حاضر می‌شوند دقت داشته باشند که وکالتنامه حتماً اعتبار داشته باشد در غیر این صورت حضور فروشنده الزامی است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پروتکل های بهداشتی در تمام مراکز شماره گذاری پلیس راهور در سراسر کشور ابلاغ شده و از هموطنان درخواست می‌کنیم که صبر و حوصله به خرج داده و سیستم نوبت‌دهی و اصول خط‌کشی‌ها را رعایت کنند؛ چراکه اجرای تمام این موارد در راستای سلامتی شهروندان است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا به مدارک مورد نیاز برای شماره گذاری خودرو اشاره و بیان کرد: مدارک هویتی شخص از جمله کارت ملی و شناسنامه، مدارک هویتی خودرو از جمله سند و کارت ماشین، بیمه شخص ثالث و معاینه فنی و همچنین مدارک احراز سکونت اعم از اجاره‌نامه یا سند ملک به نام خود فرد یا همسر یا پدر و مادر از جمله مدارک اصلی مورد نیاز در مراکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا است.

 

ایسنا

برچسب ها: تعویض پلاک ، خودرو ، دولت الکترونیک ، سرهنگ علی محمدی ، خدمات اینترنتی ، شماره گذاری خودرو ، پلاک خودرو ، خدمات آنلاین لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JzJ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تعویض پلاک خودرو دولت الکترونیک خدمات اینترنتی شماره گذاری خودرو پلاک خودرو خدمات آنلاین رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور شماره گذاری پلیس راهور ناجا مراکز شماره گذاری تعویض پلاک نوبت دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با بیان اینکه هوشمندسازی در انجام ماموریت‌ها و ارائه خدمات یکی از اولویت‌های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است، گفت: در همین راستا نیز ما در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام است.

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک، موضوعی بین بخشی است که لازم است دستگاه‌های مربوطه در آن مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در همین راستا نیز جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش‌بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و بنا شد تا زیرساخت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

برخورد با تخلفات ساکن با کمک هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین‌های پلاک‌خوان است که این دوربین‌ها کار خود را انجام می‌دهند و براساس برنامه‌ای که برایشان نوشته شده نسبت به ثبت تخلفات اقدام می‌کنند. نوع دیگر اما دوربین‌های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی نیز افزایش پیدا کند.

موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.

وی ادامه داد:‌ از طریق دوربین‌های نظارت تصویری می‌توانیم سامانه‌ای را نصب کنیم و این سامانه به شکل هوشمند با تخلفات برخورد می‌کند. همانطور که گفتم ما در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم و قصد داریم تا در همین سال جاری با تعدادی دوربین کار را شروع کنیم و به مرور آن را گسترش دهیم. ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین‌های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، سد معابر و ... برخورد خواهیم کرد.  

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین‌ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک آن برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی درپاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داد، به‌هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و ... در این خصوص وجود دارد.

پیش از این نیز سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفته بود که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • فروش اینترنتی دارو
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی