Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-چند روزی است که سال تحصیلی جدید آغاز شده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندان خود هستند و راه صحیح مواجهه با این شرایط را نمی‌دانند.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: در حالی که به نظر می‌رسد برخی دانش‌آموزان، سال تحصیلی را از خانه آغاز کرده‌اند، بسیاری از دانش‌آموزان به کلاس‌های درس بازگشته‌اند و حالا والدین و معلمان نگران دور نگه داشتن بچه‌ها از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان تحت فشارند، آن‌ها را مقصر ندانید

واقعیت این است که کودکان نمی‌توانند همانند بزرگ‌تر‌ها تمام نکات بهداشتی را به دقت و با حوصله رعایت کنند. آن‌ها شاید فراموش کنند که باید بعد از افتادن وسیله‌ای به زمین، آن را تمیز کنند یا شاید ندانند که شیر‌های آب می‌توانند آلوده باشد یا حتی نتوانند آن‌ها را تمیز کنند. اگر چندین و چند بار هم این موضوع را به آن‌ها یادآور شوید، ممکن است اشتباهی رخ دهد یا خیلی بدتر: بسیاری از کودکان توان درک این رخداد را ندارند و ممکن است دچار اختلالات فکری شوند؛ بنابراین آن‌ها را به خاطر اشتباهات و سهل‌انگاری‌ها، مقصر ندانید و همیشه نکات بهداشتی را با رویی گشاده و آرامش یادآور شوید.

اما در شرایط فعلا، بهتر است چند نکته کلیدی رعایت شود تا خطر به حداقل برسد. نخستین نکته این که بچه‌ها باید همیشه از ماسک استفاده کنند. همچنین بهتر است مواد ضدعفونی‌کننده بی‌خطر مانند ژل ضدعفونی‌کننده در اختیار آن‌ها قرار داده شود تا بتوانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند. یک ماده ضد عفونی کننده برای تمیز کردن سطح میز یا مدادی که به زمین می‌افتد ضروری به نظر می‌رسد.

سه عادت جدید را به کودکان یاد دهید

لازم است سه عادت جدید را با بچه‌های خود تمرین کنید و به آن‌ها آموزش دهید که باعث افزایش بهداشت جسمی آن‌ها می‌شود:

ابتدا دو وسیله از لوازم خانه را در فاصله دو متری از هم قرار داده و به کودک خود توضیح دهید که این فاصله استاندارد اجتماعی است و به آن‌ها بخواهید که همیشه حداقل دو متر از دیگران فاصله داشته باشند که شامل معلمان و دوستان آن‌ها می‌شود.

دوم، یک کرونومتر را کنار سینک روشویی روشن کنید و از کودک خود بخواهید تا ۲۰ ثانیه دست‌های خود را بشوید. این کار را چندبار تکرار کنید تا متوجه مدت زمان نسبی شود. یک راه آسان برای اطمینان از طی شدن درست زمان این است که از او بخواهید دو مرتبه آهنگ «تولد مبارک» را بخواند و بعد دست‌های خود را آبکشی کند.

سوم، استفاده مناسب از ماسک را آموزش دهید. همیشه باید دهان و بینی را بپوشاند و از ماسک آلوده شده دیگر استفاده نکند. بهتر است یک ماسک اضافه در کوله پشتی کودکان خود قرار دهید و به آن‌ها یادآوری کنند که در صورت آلودگی از ماسک جدید استفاده کند.

بعد از مدرسه چه باید کرد؟

وقتی آخرین زنگ به صدا در می‌آید و بچه‌ها بعد از یک روز تحصیلی به خانه می‌روند، والدین با خود فکر می‌کنند که آیا باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام دهند؟ آیا باید بلافاصله لباس‌های آن‌ها را بشویید، یا آن‌ها را حمام کنند؟ متخصصان معتقدند که نیاز چندانی به این کار نیست. مسئله وجود ویروس کرونا در لباس‌ها احتمالاً یک تهدید بسیار بسیار ضعیف است؛ بنابراین نخستین کاری که بچه‌ها هنگام بازگشت به خانه باید انجام دهند این است که دستان خود را بشویند و ماسک خود را با خیال راحت بردارند. اگر پیش از این توضیحات کامل در مورد نحوه شست‌وشوی دست‌ها به بچه‌ها گفته‌اید، بهتر است روند انجام این کار توسط بچه‌ها را چند بار تحت نظر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها توضیحات شما را به درستی درک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: فلج شدن صورت جدید‌ترین علامت کرونا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دانش آموزان اخبارسلامت ویروس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانش آموزان ویروس کرونا ویروس کرونا دانش آموزان بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان گفت: طرح مدرسه هنر با حضور دانش‌آموزان مدرسه محمد رسول الله (ص) و مدرسه ابتدایی فقیه در فرهنگ‌سرای خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان آغاز شد.

محمد علی فرجی با بیان اینکه  این طرح با هدف دانش‌افزایی در موضوعات علمی، هنری و مهارتی و همچنین ارتقای شور و نشاط دانش‌آموزان آغاز شده افزود: بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با هنر‌های سنتی قلم‌زنی، زری‌بافی، سفال و خوشنویسی با هدف احیا و پویایی این‌گونه مشاغل و ایجاد انگیزه برای یادگیری و کسب درآمد از این حرف سنتی از جمله بخش‌های اصلی این طرح است.

او گفت:  دانش‌آموزان با شرکت در طرح مدرسه هنر در کنار بازدید، تجربه کار با سفال به صورت دستی و با چرخ سفالگری و قلم‌زنی در سطح پایه را کسب می‌کنند.

رئیس سازمان، انجام آزمایش‌های علمی به سبک کیمیاگری و مشاهده واکنش‌های شیمیایی، بازی‌های آبی، نقشه گنج و بازی‌های فکری و هیجانی را بخش دیگری از این اردوی یک روزه است.

فرجی تصریح کرد: فرهنگ‌سرای خانواده در فضایی سنتی و دلنشین با ارائه طرح‌های آموزشی و تفریحی متنوع، آماده میزبانی از گروه‌های دانش‌آموزی به صورت اردو‌های یک روزه و همچنین جشن‌های دانش‌آموزی در روز‌های پایانی سال تحصیلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه هولناک زیر گرفتن دانش‌آموزان و کودکان توسط کامیون بستنی!
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • روایتی از رنج دانش آموزان مازندرانی
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص