Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:14:50 GMT

فاز اول بوستان بزرگ ولایت به زودی افتتاح می‎شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۹۸۳۱

فاز اول بوستان بزرگ ولایت به زودی افتتاح می‎شود

پیام جوادیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مساحت ۲۰۰ هکتاری بوستان ولایت اظهار داشت: این بوستان که در محدوده شمال و شمال شرق قم قرار دارد، ظرفیت بالقوه ای را در زمینه ی سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد کرده است و نقش به سزایی در بحث کنترل آلودگی ها و بهبود هوای قم خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: قسمت عمده ای از عرصه های این  بوستان درخت کاری شده و سیستم های نوین آبیاری تحت فشار نیز در این بوستان نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادیان ادامه داد: با وجود تمام محدودیت ها در انتخاب گونه های درختی و درختچه ای سازگار با محیط ،در چهار سال گذشته اغلب عرصه ها این بوستان کاشت شده و در تلاش هستیم سیستم های آبرسانی مساحت ۲۳۰ هکتاری این بوستان را به زودی به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به گونه های موجود در این بوستان گفت: علاوه بر استفاده از درختان و درختچه های مثمر زیتون، انار، سنجد، پسته و گل محمدی در کاشت های جدید، ۳۰ هکتار زیتون کاری در این عرصه وجود دارد که ۲۰ سال از کاشت آن ها میگذرد که مجدد بعد از سرمای سال ۱۳۸۶ مجددا ایجاد و بهسازی گردیده است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: به دلیل کیفیت پایین خاک بستر، وجود لایه های شور و شرایط خاص زمین های این عرصه، در  ۵ هکتار از بوستان درخت گز شور به عنوان گونه ای سازگار و مقاوم کاشته شد که در برنامه داریم پس از استقرار آن آبیاری به صورت دیم و با استفاده از آب های زیر سطحی صورت گیرد.

جوادیان با اشاره به وجود قابلیت های  توپوگرافی  این بوستان گفت: بوستان  ولایت دارای آثار و بستر مناسب طبیعی برای ایجاد زمین های ورزشی، پیست های دوچرخه سواری و موتور سواری و مجموعه های ورزشی است و اقدامات لازم برای ایجاد مسیر دسترسی ترافیکی مناسب آن نیز از طرف معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری قم در حال اجرا و پیگیری است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ایجاد مبلمان این بوستان گفت : عملیات عمرانی فاز اول پروژه تبدیل این بوستان از جنگلی به شهری تقریبا به اتمام رسیده و با نصب مبلمان پارکی و خدماتی آماده بهره برداری خواهد شد.

جوادیان با اشاره به موقعیت مکانی این بوستان گفت: بوستان ولایت در مسیر تردد ۱۷ استان قرار گرفته و ما تلاش داریم شرایط بهتری را برای خدمات دهی به مسافرین و همشهریان ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها فضای سبز شهرداری قم در پایان گفت: ما در حال بررسی توسعه مجموعه با استفاده از انتقال پساب تصفیه شده هستیم و در صورت امکان و همکاری سایر دستگاه های استان بوستان در سال های آینده توسعه خواهد داشت.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: بوستان ولایت قم فضای سبز بوستان گفت شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مدل هوش مصنوعی بزرگ تبدیل متن به ویدیو که قادر به ایجاد یک ویدیوی ۱۶ ثانیه‌ای با کیفیت بالا و وضوح ۱۰۸۰ p با یک کلیک است، در پکن رونمایی شد.

این هوش مصنوعی که با نام «ویدو» (Vidu) شناخته می‌شود، توسط دانشگاه چینهوا و یک شرکت چینی فعال در حوزه هوش مصنوعی توسعه یافته و نخستین مدل هوش مصنوعی بزرگ تبدیل متن به ویدئو در چین با مدت طولانی، ثبات استثنایی و قابلیت‌های پویا است.

دانشمندان می‌گویند، انتظار می‌رود این شرکت به پیشرفت‌های قابل توجهی در تحقیقات پایه و فناوری‌های اصلی و کلیدی دست یابد، بنیاد توسعه نسل جدید هوش مصنوعی چین را مستحکم کند و کاربرد این فناوری را در صنایع مختلف ترویج دهد. 

مدل جدید از هوش مصنوعی باعث ایجاد ویدیو‌های پویایی می‌شود که می‌تواند برای مختلف اهداف مورد استفاده قرار گیرد. هوش مصنوعی ویدو همچنین می‌تواند ویدئو‌هایی با صحنه‌های پیچیده و مطابق با فیزیک دنیای واقعی، مانند نور و سایه‌های واقع‌گرایانه و حالات دقیق چهره تولید کند. این مدل همچنین تخیل بسیار بالایی دارد تا اجسام پیچیده و دقیق را هم به تصویر بکشد.

این تکنولوژی جدید که به نام متن به ویدیو‌ شناخته می‌شود، با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی مصنوعی ایجاد شده که توانایی تحلیل و تبدیل متن به قالب‌های دیگر را دارد.

این نوآوری به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در زمینه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی توصیف می‌شود، چراکه این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات و داده‌های متنی به صورت ویدیویی تبدیل شوند تا در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش، تبلیغات، خبرنگاری و سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد و امکانات جدید و جذابی را برای کاربران فراهم کند.

با معرفی این مدل هوش مصنوعی جدید، چین نشان داده که پیشروی در زمینه تکنولوژی و هوش مصنوعی را جدی می‌گیرد و از توانایی و تخصص بالای محققان و مهندسان خود برای توسعه تکنولوژی‌های نوین بهره می‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز