Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:09:21 GMT

برخورد با صیادان ماهیان خاویاری در گلستان شدت می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۹۹۴۶

برخورد با صیادان ماهیان خاویاری در گلستان شدت می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق شناس در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهارکرد: در استان بیش از ۲۶ هزار انبار کالا فعال است که کمتر از نیمی از انبارها در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و اهتمام در ثبت انبارها در سامانه ضروری است.

وی افزود: باید تمامی کسانی که دارای انبار هستند شناسه ثبت شده داشته باشند و انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کرده باشند در غیر این صورت با مکان مورد نظر به عنوان مکان تخلف برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس ادامه داد: نگهداری کالا بدون شناسه در مکانی به عنوان انبار تخلف محسوب می شود و در صورت کشف، احتکار تلقی شده و برابر مقررات با آن برخورد صورت خواهد گرفت.

استاندار گلستان اضافه کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند به ذی نفعانی که انبارها و کالاهایی در انبارها موجود دارند اطلاع دهند تا آن فضاها را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند و آن را به اطلاع اداره کل صنعت معدن تجارت برسانند.

وی با بیان اهمیت وجود ماهیان خاویاری در دریای خزر گفت: صید ماهیان خاویاری در دریای خزر ممنوع است و میزان ذخایر این ماهیان بیش از ۹۹.۸ درصد کاهش یافته و اگر چه گلستان ۱۱ درصد فضای دریایی، خزر را در اختیار دارد اما ۴۰ درصد تولید خاویار توسط گلستان انجام می شود و لازم است یگان حفاظت شیلات و سازمان بنادر از تردد قایق های موتوری با قدرت بیش از ۲۰۰ اسب بخار جلوگیری کند و با صیدهای غیرمجاز برخورد کنند.

حق شناس با اشاره باچاق کالا در عرصه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: قارچ ترافل به عنوان محصولی که ارزش ریالی آن در خارج از کشور بیش از ۱۰۰ برابر داخل است برای سودجویان وسوسه انگیز است اما برداشت این قارچ به درختان بلوط در جنگل های شرقی استان آسیب جدی وارد می کند و نیاز است مجازات هایی متناسب با نوع جرم تعیین و برخورد قاطعی با مجرمان صورت گیرد.

کد خبر 5019286

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان هادی حق شناس استانداری گلستان دریای خزر ماهیان خاویاری محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر عاشورا ماه محرم گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، طی چند روز آینده بارش باران نقاط مختلف استان را فرا می‌گیرد، گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به این استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری بارش‌های خوبی در انتظار است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته در استان، افزود: از روز گذشته سامانه بارشی وارد این استان شد که امروز و فردا با شدت کمتری فعالیت خواهد کرد و از ظهر بارش پراکنده باران به وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه ورزش شدید باد از امروز در استان آغاز خواهد شد، گفت: این پدیده همراه با بار رگباری باران خواهد بود.

رحمان نیا با بیان اینکه دمای فعلی هوای شهر زنجان ۱۹ درجه بالای صفر است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان با دمای هفت درجه بالای صفر و گیلوان با ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

کد خبر 6096350

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • ورود سامانه جدید بارشی از عصر امروز به مرکزی/ وزش باد شدت می گیرد
  • ۷ مرحله رأی دادن در انتخابات الکترونیکی اعلام شد +جزئیات
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟
  • باشگاه سپاهان: کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • قطعی: رئال جشن قهرمانی نمی‌گیرد