Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» گفت: به طور معمول در قراردادهای بازیگران با تهیه کنندگان فردی و یا نهادی مثل خانه سینما به عنوان حاكم معرفی می شود تا در صورت بروز مشکل آن فرد یا نهاد وارد عمل شده و حکمیت می کند، اما متاسفانه مثل بسیاری از قراردادها، قراردادهای بازیگران آن چنان وجهه قانونی برای پیگیری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوروش تهامی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون اعتبار قراردادهای بازیگران در سینما گفت: متاسفانه در برخی موارد تهیه کنندگان به تعهدات خود عمل نمی کنند و این عدم عمل به تعهدات آنقدر زمانگیر می شود که بازیگر ترجیح می دهد دیگر پیگیر دریافت طلب خودش نرود. گاهی دریافت طلب بازیگر تاحدی درگیر گذر زمان می شود که بازیگر از دوندگی برای دریافت حقش منصرف می شود. 

وی در همین راستا ادامه داد: به طور معمول در قراردادهای بازیگران با تهیه کنندگان فردی و یا نهادی مثل خانه سینما به عنوان حاكم معرفی می شود تا در صورت بروز مشکل آن فرد یا نهاد وارد عمل شده و حکمیت می کند، اما متاسفانه قراردادهای بازیگران آن چنان وجهه قانونی برای پیگیری ندارد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» با اشاره به لزوم حضور وکیل در زمان عقد قرارداد بازیگران اضافه کرد: اگر بازیگری می خواهد دستمزدش را بدون مشکل دریافت کند باید از حضور یک وکیل بهره ببرد تا آن وکیل علاوه بر کلیت ماجرا بر تمامی بندهای قرارداد نظارت داشته باشد، زیرا در اکثریت موارد نزدیک به ٩٠ درصد بندهای قرارداد به نفع تهیه کننده است و بازیگر از آن اطلاع چندانی ندارد. 

وی در همین رابطه تصریح کرد: متاسفانه قراردادی ثابت و مشخص برای بازیگران وجود ندارد، این در حالی رخ می دهد که در اکثریت دفاتر سینمایی قراردادها شبیه هم هستند اما هیچ قرارداد واحدی که بتوان بر اساس آن از مراجع قانونی استعلام گرفت وجود ندارد، تعجب آور آنجاست که با وجود تمام این مشکلات طی این سالها هیچ فکری برای قانونمند کردن قرار بازیگران انجام نشده و برنامه ای هم در این راستا وجود ندارد. 

بازیگر سریال «زیر تیغ» با اشاره به رفاقتی بودن قراردادهای سینمایی اضافه کرد: متاسفانه همه چیز در سینمای کشور رفاقتی پیش می رود و همین رفاقت ها باعث می شود که گاها برخی افراد سوءاستفاده کرده و در هنگام پرداخت دستمزدها از زیر تعهد خود شانه خالی کنند. گاها این افراد به نوعی وارد عمل می شوند که بازیگر ناخواسته امتیازاتی فراتر از تعهد خود به طرف اول قرارداد می دهد. 

وی در همین رابطه اظهار کرد: گاها اگر یک بازیگر بخواهد به دنبال دریافت دستمزد خود برود باید ماه‌ها در رفت و آمد باشد،  به طور طبیعی این اتفاق زمان گیر بوده و طبیعتا برای فردی که به واسطه حرفه اش کمی شناخته شده سخت خواهد بود. اینکه شما بخواهید برای چند میلیون تومان ماه ها دوندگی کنید درست نیست و شما را به حدی می رساند که قید آن هزینه را بزنید. 

این بازیگر سینما با اشاره به تجربه خود در عدم تعهد تهیه کنندگان اضافه کرد: طبیعتا من هم طی سالهای سال فعالیت خود تجربه هایی این چنین داشته ام، بی تعهدی تهیه کننده و عدم پرداخت دستمزد گریبان گیر من هم شده است، از سالیان گذشته تا همین امروز من درگیر مشکلات مالی با برخی تهیه کنندگان بوده ام، همیشه می گویم این هم یک تجربه است اما ما واقعا تا کی باید تجربه کنیم، چه زمانی بالاخره این مشکلات پایان خواهد یافت؟.

تهامی خاطرنشان کرد: من شاید نتوانم رقمی درباره طلب خود از سینما بگویم اما همین را بگویم که طلبم از سینما بسیار زیاد است، متاسفانه بسیاری از افراد صرفا به منافع خودشان فکر می کنند و این منعفت طلبی به ضرر ما خواهد بود. بدون شک این عدم تعهد افراد باعث می شود که روابط و اعتماد بین افراد از بین برود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران قراردادهای بازیگران تهیه کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی

رییس سازمان سینمایی اولویت‌های تولید آثار سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن در سال ۱۴۰۳ را در در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی اعلام کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، با اشاره به شعار محوری سال گفت: سینما در سال گذشته موفق شد با عبور از چالش‌ها و حواشی گوناگون، بار دیگر جایگاه خود را ارتقا دهد و در حوزه‌های مختلفی چون توسعه زیرساخت، رونق اقتصادی، اعتمادسازی عمومی، برگزاری رویدادهای سینمایی، جریان کشف استعدادهای انسانی و رشد سرمایه اجتماعی، موفقیت‌های قابل اعتنایی را به دست آورد.

وی افزود: در کنار این توفیقات و دستاوردهایی که در حوزه‌های مختلف سینما شکل گرفته در سالجاری با عنایت به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» ضروری است با اهتمام ویژه‌تری با مشارکت خانواده سینما به سوی تحقق این مساله مهم گام برداریم.  

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان ساخت: علاوه بر ظرفیت‌ها و منابع موجود در سازمان سینمایی، خوشبختانه امسال با مساعدت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب دکتر اسماعیلی، اعتبار ویژه‌ای به منظور تقویت تولید آثار با اولویت های موضوعی مشخص در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده جایگاه و قابلیت‌های خاص سینمای ایران در طرح مضامین گوناگون و تبیین گفتمانی در عرصه فرهنگ عمومی است.
خزاعی با توجه به نهایی شدن سیاستگذاری اولویت های تولیدی در شورای عالی تولید گفت: علاوه بر موضوعات اجتماعی، دینی، خانوادگی، اخلاقی، امسال در زمینه، تقویت بنیاد خانواده، توجه به موضوع جمعیت، حل مسائل اجتماعی، خدمات و پیشرفتهای نظام و کشور، توجه به مفاخر ملی و عناصر هویتی، عزت ملی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ترویج امید، موضوع ایثار، شهادت، تبیین نقش جبهه مقاومت و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب از جمله اولویت‌های ابلاغی تولیدات امسال است.

خزاعی با تاکید بر شاخص‌های موثر در رونق سالن‌های سینما خاطرنشان ساخت: محور رونق سینما مخاطب است؛ از نظر سازمان سینمایی تنوعی که روی پرده سینماها از لحاظ گونه‌های مختلف سینمایی وجود دارد، قابل اعتنا است. این تنوع هم در تولیدات بنیاد فارابی در ویترین فجر چهل و دوم و هم در برخی موسسات تولیدی دیده می‌شود و یکی از سیاست‌های سازمان سینمایی در سال جدید حفظ تنوع ژانرهای فیلم های روی پرده اکران خواهد بود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که سال گذشته شاهد رکوردهای تاریخی فیلم‌های کمدی و کودک و نوجوان در حوزه اقتصاد سینما بوده‌ایم افزود: با سیاستهای اتخاذ شده در حوزه تولید و اکران فیلم‌ها، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این رونق و اقبال عمومی را به آثار اجتماعی، دفاع مقدس و سایر ژانرهای سینمایی شاهد باشیم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به آثار گفتمانی تولیدات سینمای ایران در جامعه گفت: بسیاری از مسایل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زبان هنر بیان کرد و سینما می‌تواند بستر و ویترین گفتمان جدی اندیشه‌ها و مفاهیم گوناگون جامعه باشد. همچنین سینما می‌تواند بسیار بیش از اینها به طرح دغدغه‌ها و مسایل مهم جامعه بپردازد.

در این نشست، معاونان، مدیران و روسای موسسات سینمایی نقطه نظرات خود را درباره مسائل جاری مدیریت سینما مطرح ساختند. 

گفتنی است: جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد که در آن اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، مجید زین العابدین، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، لادن طاهری، سیدصادق موسوی، غلامرضا نجاتی و رمضانعلی حیدری خلیلی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد