Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:08:00 GMT

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۱۸ شهریور

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۰۳۱۳

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۱۸ شهریور

به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس‌جمهوری با همراهی وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به صورت سرزده با حضور در دبستان پسرانه دکتر حافظی، دبیرستان‌های پسرانه شهدای مدافع حرم و علامه طباطبایی و نیز دبیرستان دخترانه مکتب‌الاحرار منطقه ۱۰ پایتخت و گفت و گو با دانش‌آموزان و معلمان در کلاس‌های درس، در جریان روند بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در شرایط کرونایی قرار گرفت و بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در این مدارس نظارت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، ۱۵ شهریور برای جبران کسری آموزشی سال گذشته در پی همه‌گیری بیماری کرونا در کشور طی مراسمی در مدرسه «نوجوانان» منطقه چهار پایتخت تهران نواخته شد.

فعال شدن سامانه پاسخگویی درباره بازگشایی مدارس شهرستان‌های استان تهران 

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: با توجه به نگرانی اولیای دانش آموزان در خصوص مسائل مربوط به بازگشایی مدارس سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات احتمالی خانواده‌ها فعال شد.

شماره تلفن‌های ۵۵۳۰۴۰۸۹ در دوره ابتدایی، ۵۵۰۶۸۱۱۶ در دوره متوسطه و شماره ۵۵۰۶۸۸۱۶ در حوزه پرورشی وظیفه پاسخگویی به خانواده‌ها را در این خصوص برعهده دارند.همچنین در صورت وجود پیشنهادات یا انتقادات و اعتراضات موجود، خانواده‌ها می‌توانند با دفتر پاسخگویی به شکایات به شماره تلفن ۵۵۰۵۱۴۳۷ تماس حاصل کنند.

تصویب طرح «نظام‌نامه نظارت بر عملکرد ذیحساب و قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری تهران» 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و پنجمین جلسه خود، ادامه بررسی طرح «نظام‌نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذیحساب و قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند و با بررسی مواد و درج اصلاحات پیشنهادی، این طرح را تصویب کردند.

همچنین رابط شورایاری منطقه ۲۲ پایتخت در این جلسه شورای شهر حضور یافت و گزارشی را در مورد چالش‌ها و مشکلات این منطقه ارائه کرد و بیش از ۱۰ نفر از اعضای شورا سوالات و پیشنهادات‌ خود را برای حل مشکلات منطقه مطرح کردند.

درخواست تبدیل منزل آیت‌الله طالقانی به خانه‌موزه، تشکیل نشدن صندوق توسعه محیط زیست تهران، نادیده گرفتن سلیقه مردم در توسعه طرح‌های شهری، وضعیت نامناسب آبیاری محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر و واردشدن خسارت‌های جدی به مجسمه‌های محوطه این موزه و ارسال نشدن گزارش مالی پروژه صدر به شورا از جمله موارد مطرح شده و تذکرات اعضای شورای شهر تهران در این جلسه به شهرداری بود.

آغاز عملیات ساخت خط ١٠ مترو تهران 

عملیات ساخت خط ۱۰ مترو و توسعه شمالی خط هفت مترو تهران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران، استاندار تهران، رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیاء و جمعی از مسئولان آغاز شد. 

خط ۱۰ مترو به طول ۴۳ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه در شرقی‌ترین نقطه از مترو تهران (قنات کوثر) آغاز شده و در مسیر غربی‌ترین نقطه از پایتخت (وردآورد) امتداد خواهد داشت و فاز نخست این خط از نمایشگاه بین‌المللی آغاز خواهد شد. احداث این خط به سه فاز تقسیم‌بندی می‌شود که فاز یک آن با پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرایی خواهد شد.

همچنین آغاز پروژه توسعه شمالی خط هفت متروی تهران از میدان کتاب به سمت جنت‌آباد می‌رود و این مسیر شامل پنج کیلومتر و سه ایستگاه با نام‌های اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد و جنت‌آباد شمالی خواهد داشت و در انتهای آن نیز پارکینگ شمالی خط هفت قرار گرفته است.

امضای تفاهم نامه شهرداری تهران و وزارت صمت 

آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری اجرای طرح کاهش پسماند(کاپ) شهرداری تهران با وزارت صمت با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، شهردار منطقه۶ و  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل ساختمان این منطقه شهرداری برگزار و بر آمادگی مدیریت شهری منطقه برای اجرای طرح کاپ در سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دوائر دولتی این محدوده تأکید شد.

کشف ٢٢۰ قلم انواع لوازم خانگی احتکار شده در تهران 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: ٢٢٠ قلم انواع لوازم خانگی احتکار شده شامل کالاهای کمیاب نظیر انواع یخچال و یخچال فریزر، کولر گازی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی به ارزش چهار میلیارد تومان توسط دو گشت مشترک بازرسان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی استان در انباری در محله نازی‌آباد کشف و توقیف شد، پس از پلمب انبار و تشکیل پرونده برای فرد متخلف،وی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۱۰۰ میلیاردریال لوازم خانگی قاچاق در شهرری

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران گفت: یکصد میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق شامل ماشین ظرفشویی، چای‌ساز، تفلون و سایر لوازم آشپزخانه‌ای در یک مدرسه متروکه که تبدیل به انبار نگهداری کالا شده، در بازرسی‌های مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شد، ۶ نفر از صاحبان این لوازم خانگی قاچاق بازداشت شدند.

انهدام باند اخلالگر بازار ارز در تهران

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام یک باند اخلالگر در بازار ارز و دستگیری هفت متهم در این زمینه خبرداد؛ طی بررسی‌های صورت گرفته، این افراد اقدام به خرید و فروش ارز با تراکنش مالی بیش از سه هزار میلیارد ریال کردند،متهمان برای تحقیقات تکمیلی در اختیار  پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفتند.

شناسایی و دستگیری یکی دیگر از متهمان باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی در یکی از استان‌های شمال غربی کشور توسط مأموران پلیس امنیت عمومی پایتخت، کشف ۶۹ هزار لامپ ال ای دی قاچاق به ارزش بیش از ۵ میلیاردریال در انباری در خیابان فداییان اسلام پایتخت، اجرای حکم تخریب ساخت و ساز غیرمجاز با آزادسازی ۲۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان فیروزکوه و دستگیری چهار نفر از عوامل اصلی این پرونده از دیگر خبرهای حوزه انتظامی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

اینترنتی شدن نوبت‌گیری تعویض پلاک خودرو در تهران

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: خدمات نوبت‌گیری تعویض پلاک خودروهای سنگین، سبک و موتورسیکلت در همه مراکز تهران بزرگ فقط به صورت اینترنتی انجام می‌شود. متقاضیان تعویض پلاک باید با مراجعه به سامانه    nobatdehi.epolice.ir نوبت‌گیری خود را بر اساس پلاکی که در حال حاضر روی ماشین نصب است دریافت کنند.

تغییر نام خیابانی در پایتخت به نام «شهید میلاد خسروی» 

خیابان گلبرگ یک واقع در خیابان سپهری سعادت‌آباد با حضور معاون هماهنگ‌کننده فاتب و مسئولان شهرداری منطقه ۲، به نام شهید «میلاد خسروی» تغییر نام یافت. ستوان سوم خسروی چندی پیش در درگیری با سارقان مسلح در سعادت‌آباد به شهادت رسید.

تخریب ۶۰ ویلای میلیاردی غیرمجاز در ملارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد گفت:۶۰ ویلای میلیاردی غیرمجاز در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در لم‌آباد ملارد با دستور قضایی تخریب شد.

جمع‌آوری ۹ واحد غیرمجاز تفکیک زباله در شهرری

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری اعلام کرد: ۹ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک زباله در بخش مرکزی شهرستان ری پس از صدور چندین مرحله اخطاریه زیست محیطی جمع‌آوری شد.

اجرای طرح کاداستر برای ۴۲ هزار هکتار از اراضی دشت لار 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: طرح کاداستر(نقشه برداری ثبتی) برای ۴۲ هزار هکتار از ۷۰ هزار هکتار دشت لار تهیه و برای صدور سند تک برگی به اداره ثبت اسناد لواسانات ارجاع شد.

نجات ۸ کارگر از آتش‌سوزی یک ساختمان 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه آتش‌سوزی در انبار لوازم ساختمانی در طبقه منهای یک ساختمان در حال ساخت ۱۰ طبقه در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ خبرداد؛ آتش‌نشانان همزمان با مهار آتش و تخلیه دود، هشت نفر از کارگران را از محل خارج کردند، یکی از کارگران دچار مصدومیت شده بود که تحویل عوامل اورژانس شد.

وقوع زلزله ۲.۸ ریشتری در فیروزکوه 

روز گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر، در عرض جغرافیایی ۳۵.۶۱۹، طول جغرافیایی ۵۲.۶۲۵ و عمق هشت کیلومتری زمین در شهرستان فیروزکوه رخ داد.

آغاز پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی روستایی در ورامین 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت: طرح پشتیبانی از مشاغل خانگی روستایی در قالب پرداخت تسهیلات از محل تخصیص ۱۰ درصد از اعتبارات اشتغال روستایی آغاز شد.

متقاضیانی که در حوزه پوشاک، خیاطی، کفش و مصنوعات چرمی، مبلمان و مصنوعات چوبی، فرش و دست‌بافته‌ها، بسته‌بندی میوه، سبزی، نان، ادویه و خشکبار صادراتی فعالیت دارند و در روستاها مستقر هستند، می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین مراجعه و پس از تکمیل و تایید فرم‌های مربوطه اقدام به ثبت‌نام کنند.

برپایی نمایشگاه کاریکاتور قاچاق کالا در پیشوا

نمایشگاه سیار تابلوهای کاریکاتور با نمایش ۲۸ اثر از آثار استاد «حسن نوروزنیا» با موضوع مبارزه با قاچاق کالا با هدف بیان اثرات سوء و مخرب قاچاق کالا بر اقتصاد کشور در محل فرمانداری پیشوا برپا شد.

این آثار به صورت دوره‌ای و سیار، در محل ورودی فرمانداری و پس از آن در سالن ورودی اداره صنعت، معدن و تجارت و مابقی ادارات شهرستان پیشوا به نمایش گذاشته می‌شود.

نقد و بررسی کتاب «پیرامونی» در فرهنگسرای رسانه

نشست نقد و بررسی کتاب «پیرامونی» به قلم «یوسی آلفر» با ترجمه «علیرضا سلطان‌شاهی» روایتی تحقیقی پژوهشی درباره جست‌وجوی اسرائیل برای یافتن متحدان خاورمیانه‌ای با حضور مترجم کتاب و «سیدهادی برهانی» تحلیلگر مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

سه‌شنبه‌های پاسخگویی

برنامه ملاقات مردمی برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان تهران در ادامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی و بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم در محل فرمانداری‌ها برگزار شد.

برچسب‌ها مدارس شورای شهر شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شورای شهر شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس تهران بزرگ مدارس شورای شهر شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس تهران بزرگ شهرستان های استان تهران شهرداری تهران آموزش و پرورش معدن و تجارت لوازم خانگی اداره صنعت تهران بزرگ رئیس اداره شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران پیش از‌ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه 17 از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده و تنها شهردار منطقه حضور نداشته که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته، اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز اینگونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیانا مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران در ادامه متذکر شد: شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی درباره پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر افزود: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابجایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: اینکه جابه جایی آرادکوه محل فعلی دفن زباله امکانپذیر نیست، اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت، چرا که جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت. اما همانطور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده یا من اطلاع ندارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهاربرج معرفی شد.
  • تسویه ۲۰ همتی با بانک‌ها از طریق واریز و برداشت/ کارنامه موفق مدیریت شهری در اداره پایتخت
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • برگزاری رویدادهای مشترک منطقه ۱۰ اصفهان با مدارس حصه
  • مهمترین دستاوردهای دولت در سه سال اخیر در قم
  • آغاز مجدد پروژه راهسازی کمربندی قلعه نو
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک