Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هر سال نمایشگاه‌های کتاب استانی از مهر ماه تا اسفند ماه برگزار می‌شدند و ناشران کتاب‌های خود را در این نمایشگاه‌ها عرضه و از این طریق با مخاطبان خود در شهرستان‌ها ارتباط برقرار می‌کردند.

میزان استقبال مردم از نمایشگاه‌های استانی در استان‌های مختلف متفاوت بود؛ در برخی استان‌ها این استقبال بیشتر و در برخی کمتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال نمایشگاه‌های استانی کتاب با هر میزان استقبال مخاطب به ناشران کمک می‌کرد و چرخه اقتصاد نشر را به حرکت در می‌آورد.

بیشتر بخوانید

پردرآمدترین نمایشگاه‌های استانی کتاب در سال ۹۸ کدامند؟ تعطیلی نمایشگاه‌های کتاب در برخی استان‌های کشور

آخرین نمایشگاه کتاب استانی سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. نمایشگاه‌هایی که قرار بود پس از این نمایشگاه برگزار شود کنسل شدند. امسال هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار نشد. برگزار نشدن آن باعث شد اقتصاد نشر با مشکل مواجه شود و ناشران با احتیاط بیشتری کتاب منتشر کنند. این احتیاط ناشران در انتشار کتاب هم اکنون نیز ادامه دارد. تا جایی که از ابتدای شهریور ماه تا کنون تنها انتشار شش عنوان کتاب در سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت شده است!

با فرارسیدن شهریور ماه این سوال برای ناشران پیش آمده است که نمایشگاه‌های استانی کتاب برگزار می‌شوند یا نه؟ آیا امسال ناشران می‌توانند کتاب هایشان را در نمایشگاه‌های استانی عرضه کنند و به فروش کتاب هایشان در این نمایشگاه‌ها امیدوار باشند؟ آیا نمایشگاه‌های استانی کتاب در استان‌هایی که وضعیت آن‌ها از نظر شیوع بیماری کرونا نسبت به استان‌های دیگر بهتر است برگزار می‌شود؟

الان ناشران در بلاتکلیفی به سر می‌برند و باوجود اینکه نیمی از شهریورماه سپری شده است، هنوز خبری مبنی بر برگزاری یا لغو نمایشگاه‌های استانی کتاب اعلام نشده است و ناشران نمی‌دانند در نیمه دوم سال باید چگونه به ادامه فعالیت بپردازند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب نمایشگاه استانی کتاب اقتصاد نشر نمایشگاه های استانی کتاب نمایشگاه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم عرشه ابوطالب مطلبی صبح یکشنبه در سیزدهمین میز تخصصی ناشران کتاب با تبریک عملیات قاطعانه وعده صادق توسط نیروهای مسلح افزود: این عملیات سبب شد تا نیروهای نظام و مسلح نیز مقتدرتر و شجاع‌تر شوی با اشاره به اهمیت کار ناشران گفت: در نیروهای مسلح به این حوزه توجه خاصی شده است واعتبارات خوبی به حوزه پژوهش توجه شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در حوزه چاپ و نشر داریم و به مؤلفان نیز بدهی چندانی نداریم، برای فعالان این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

یوسفی مدیر حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه دریایی نوشهر نیز با اشاره به این با هزار جلد کتاب در قالب ۸۰ عنوان در نمایشگاه بین المللی کتاب سال قبل شرکت کردیم، گفت: طرح جلد ۱۸ عنوان کتاب تهیه شد.

وی از تصویب ۹۰ عنوان کتاب در فاز ۹ خبر داد و گفت: چاپ هزار جلد کتاب عکس طبیعت نوشهر از جمله اقدامات است.

وی با اظهار اینکه ۹ نشریه در دانشگاه منتشر می‌شود، گفت: رفع مشکل واگذاری اعتبار در حوزه تألیف و نوسازی تجهیزات چاپ، بازنگری دستورالعمل حق تألیف و ویراستای، عدم واگذاری کاغذ یارانه‌ای، عدم وجود ردیف اعتباری مشخص از جمله مشکلات است.

کد خبر 6090525

دیگر خبرها

  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم