Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری با اشاره به آگاهی ۶۰ درصد از دانش آموزان نسبت به چالش های حوزه منابع آبی گفت: طرح دانش آموزی نجات آب، با محوریت کتاب، انسان و محیط‌زیست در مدارس استان زنجان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه اولین طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) که در سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت مصرف آب در کشورهای منطقه گرم و خشک که ایران هم جزو این کشورها است، امری ضروری و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کامران جعفری از کمبود منابع آب به عنوان یک چالش بزرگ یاد کرد و گفت: به همین منظور جهاد دانشگاه مدیریت مصرف بهینه آب را جزو رسالت های اصلی خود می داند و به همین منظور برنامه داناب را اجرا می کند.

 

وی بر ضرورت آگاهی عموم مردم از چالش آب تاکید کرد و گفت:طرح ملی دانش آموزان نجات آب(داناب) نیز در راستای آگاهی بخشی به عموم در این خصوص اجرا می شود.

 

به گفته جعفری این طرح با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، جهاددانشگاهی و آموزش و پرورش برای اولین بار اجرا می شود.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به آگاهی 60 درصد از دانش آموزان نسبت به چالش های حوزه منابع آبی گفت: طرح دانش آموزی نجات آب، با محوریت کتاب، انسان و محیط‌زیست در مدارس استان زنجان اجرا شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این طرح با هدف ایجاد ادبیات مشترک بین دستگاه‌های متولی و مردم در حوزه آب اجرا شد و امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد.

 

در ادامه مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان از چالش آب به عنوان چالش جهانی یاد کرد و گفت: برای نجات آب نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

 

اسماعیل افشاری با بیان اینکه سالانه در استان زنجان شاهد افت ۷۱ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی هستیم، ادامه داد: عمده مصرف‌کننده آب در استان زنجان بخش کشاورزی با سهم ۹۰ درصد است.

 

به گفته وی، مصرف آب شرب در ایام کرونا بیش از پیش افزایش یافت و استان در برخی مناطق برای تامین آب سالم و بهداشتی در مضیقه است.

 

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان جهاد دانشگاهی استان زنجان طرح ملی داناب استان زنجان دانش آموزان منابع آب نجات آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم