Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@13:18:42 GMT

حمله پهپادی انصارالله یمن به جنوب عربستان

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۰۷۷۶

حمله پهپادی انصارالله یمن به جنوب عربستان

رسانه‌های رسمی سعودی بامداد چهارشنبه از حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه جنوبی عربستان خبر دادند.

 خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از "ترکی المالکی" سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ضمن تأیید حمله پهپادی نیروهای انصارالله به این کشور مدعی شد: نیروهای مشترک ائتلاف موفق به رهگیری و انهدام یک فروند پهپاد انفجاری شدند که از سوی حوثی‌ها به سوی منطقه جنوبی عربستان شلیک شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکی برای توجیه ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی عربستان مدعی شد که این حمله عمدی و هدفمند به مراکز غیر نظامی منطقه جنوبی عربستان انجام گرفت.

در عین حال سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توئیتی با تأیید حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان ضمن رد ادعای المالکی مبنی بر حمله به اهداف غیر نظامی در جنوب عربستان اعلام کرد که پهپادهای یمنی بار دیگر  برخی مراکز نظامی و حساس در داخل فرودگاه بین‌المللی أبها [در جنوب غرب عربستان] را با چندین پهپاد "قاصف ۲k" هدف قرار دادند.
سریع این حملات را دقیق توصیف کرد و افزود: این حمله پهپادی در پاسخ به تشدید حملات متجاوزان، جنایت‌ها و ادامه محاصره آنان علیه کشور یمن صورت گرفته است.

سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان یکشنبه شب گذشته نیز اعلام کرد که شهر "أبها" در جنوب غرب عربستان هدف حمله پهپادی انصارالله قرار گرفت.

وی مدعی شده بود که این حمله خسارت جانی نداشت اما ترکش‌های این پهپاد، به فرودگاه بین‌المللی أبها [در جنوب عربستان] اصابت کرده است.

المالکی افزود که این حمله پهپادی ساعات پایان سه‌شنبه روی داده است.

عربستان پس از حدود تقریبا پنج سال از آغاز جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.

انصارالله پس از آن که عربستان توافق آتش‌بسی را که خود اعلام کرده بود، نقض کرد، حملاتش را به مراکز حساس نظامی سعودی از سر گرفته است.

یمن از ۲ سال گذشته توانسته در زمینه تولید سلاح‌های هوایی به پیشرفت قابل توجهی برسد که پیروزی‌های ارتش یمن و درماندگی دفاع هوایی عربستان را به دنبال داشته است.

نگاهی به افزایش توان موشکی و پهپادی یمن، نشان می‌دهد که یمنی‌ها از حدود سه سال پیش به تولید موشک‌های پیشرفته و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) پرداخته‌اند اقدامی که موجب برتری نظامی در مقابله با تجاوز سعودی‌ها شده است.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جنوب عربستان حمله پهپادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی‌ یف ماه‌ ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی‌ ها به شدت به آن دل بسته‌ بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی‌ یف گذاشت.

کد خبر 6093479

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمله پهپادی یمن به کشتی سیکلادیس
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تصاویر حمله پهپادی یمن به کشتی سیکلادیس آمریکا
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • تصاویر حمله پهپادی انصارالله یمن به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ + فیلم
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم