Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@01:20:21 GMT

تزریق نقدینگی به بازار بورس موثر و کافی است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۰۹۳۳

تزریق نقدینگی به بازار بورس موثر و کافی است؟

رویداد۲۴ روز گذشته (سه شنبه) شاخص کل بورس که پیش از این مرز دو میلیون واحد را رد کرده بود، درحالی در نزول‌های پی در پی خود به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بازگشت که اوایل هفته خبر احتمال تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار با هدف بازارگردانی مداوم همه نماد‌ها و افزایش نقدشوندگی از سوی مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس و طبق برآورد‌های انجام شده پیگیری‌های ایسنا از این حکایت دارد که طبق مذاکرات صورت گرفته فعلا قرار است این منابع از حساب‌های ریالی صندوق توسعه ملی نزد بانک‌ها تامین و احتمالا نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود؛ لذا تغییر در این تصمیم برای منابع بعید نیست.

هرچند این اتفاق برای متعادل کردن بازار مثبت به نظر می‌رسد و برخی کارشناسان بر این باورند که اگر به درستی مدیریت شود، باعث تغییر مثبت در حرکت بازار خواهد شد، اما باید گفت این اقدام به تنهایی اصلا کافی نیست چراکه دغدغه کنونی بازار صرفا حمایت حقوقی‌ها و دولت به صورت خرید سهام و جمع کردن صف‌های فروش نیست.
بیشتر بخوانید: شرط ورود بورس به فاز مثبت چیست؟نکته مهم این است که در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران، مخصوصا افرادی که طی چند روز اخیر وارد بازار سرمایه شده اند دچار ترس شده و امنیت سرمایه گذاری به خطر افتاده است. در واقع به نظر می‌رسد اعتماد مردم به بازار خدشه دار شده است و مردم می‌خواهند سرمایه خود را از بازار خارج کنند. نشانه‌های آن را هم می‌توان در تقاضا در بازار‌های موازی از جمله دلار و خودرو در روز‌های گذشته دید.

از سوی دیگر هرچند ممکن است ۱۰ هزار میلیارد تومان مبلغ بزرگی به نظر برسد، اما طی دو هفته گذشته در برخی روز‌ها حقوقی‌ها نزدیک به هشت تا ۱۰ هزار میلیارد خرید حمایتی انجام دادند، اما بازار متعادل نشد. همچنین در برخی روز‌ها ارزش صف‌های فروش بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان بود؛ بنابراین انتظار می‌رود در کنار تزریق نقدینگی اقدامات دیگری از جمله بازگرداندن اعتماد به مردم، بازارگردانی همه سهم‌ها و... نیز انجام شود.

در این راستا، روزبه شریعتی تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه تزریق منابع از طریق صندوق توسعه ملی به بازار کمک می‌کند، اظهار کرد: اکثر صف‌های فروش که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است، نشات گرفته از هراس و ترس است. زیرا قیمت کنونی سهم‌ها بر اساس دلار نیمایی ۲۲ هزار تومانی اصلا گران نیست؛ بنابراین به بازار کمک می‌کند.

وی گفت: کاش به جای این پول خرج کردن ها، راهکار‌های کوتاه مدت اجرا شود. برای مثال تجدید ارزیابی اجباری همه شرکت‌ها از محل زمین و ساختمان صورت بگیرد؛ این اتفاق بدون خرج کردن منابع شرایط بازار را بهبود می‌بخشد. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس سرمایه گذاری در بورس هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

جدیدترین قیمت دلار و یورو پیش از تعطیلات دو روزه بازار   سه نماد بورسی با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی فروش!   تعلیق در کمین این ۱۴ نماد، مراقب باشید!

 

تنها یک نماد بورسی بیشتر از اسفند فروخت! 

 

قیمت انواع پژو در بازار خودرو

 

جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!

 

کدال خپویش | برای سرمایه گذاری مناسب است؟

 

کدال فاهواز | سهامدارانش چقدر سود گرفتند؟

 

ارزش سهام عدالت چند میلیون شد؟

 

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد