Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: کمبود منابع مالی و تورمی که در بازار ارز و اقتصاد وجود دارد به ویژه در بخش مسائل عمرانی ما تاثیر مستقیم گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میثم پاریزی در جلسه شورای ورزش شهربابک اظهار داشت: شهربابک نسبت به جمعیتش، در حوزه عمرانی و زیرساختی سرانه و امکانات خوبی دارد، اما نباید انگیزه‌ها برای پیشرفت در این حوزه کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پراکندگی فرهنگی، اقلیمی، اقتصادی و برخی محرومیت‌ها در استان کرمان زیاد است، اما علی رغم این تفاوت‌ها ما سعی کرده ایم فرصت‌ها را تقویت کنیم.

پاریزی بیان داشت: در سال گذشته، ۳۹ تیم ورزشی از استان در لیگ‌های برتر کشور حضور داشت که بالای ۶۰ درصد از این تیم‌ها در بخش‌های بانوان و آقایان مقام کسب کردند.

او به صعود تیم مس رفسنجان به لیگ برتر فوتبال کشور اشاره و تصریح کرد: دو تیم در لیگ برتر فوتبال، دو تیم در لیگ دسته اول کشور و ۴ تیم در لیگ دسته دو از کرمان، استان ما را در جنوب شرق کشور متمایز کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: کمبود منابع مالی و تورمی که در بازار ارز و اقتصاد وجود دارد به ویژه در بخش مسائل عمرانی ما تاثیر مستقیم گذاشته است، اما در سال مالی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، در حوزه اعتبارات جاری و حوزه اعتبارات مالی افزایش پیدا کرد و ما توانستیم صددرصد اعتبارات‌مان را جذب کنیم.

پاریزی عنوان کرد: مجموعه ورزش شهربابک و باشگاه‌های شهرستان به ویژه باشگاه مس و باشگاه شهرداری هوشمندانه از فعالیت‌های موازی جلوگیری کردند و به بحث قهرمانی و همگانی، ورزش بانوان، ورزش جانبازان و معلولان و ورزش روستایی نگاهی عادلانه داشتند و این دیدگاه کمک کرد که شهربابک در ارزیابی‌هایی که انجام می‌گرفت، همیشه جزو شهرستان‌های برتر استان باشد.

او به تعطیلی باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی از ابتدای اسفند به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت دو ماه از مسئله کرونا، نهایتاً مجموعه ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا به این جمع بندی رسیدند که دیگر نمی‌توان در صنوف مختلف تعطیلی داشته باشیم، چون ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

پاریزی با ابراز خرسندی از اینکه در مجموعه ورزش در سطح استان گزارشی از ابتلا به کرونا اعلام نشد، افزود: رشته‌های ورزشی که ستاد کرونا به آن‌ها اجازه فعالیت داده است، می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با نظارت‌های تیم‌های بازرسی به فعالیت خود ادامه دهند.

او تصریح کرد: اکنون تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام شهربابک بیش از ۱۰ باشگاه است و خوشبختانه همه آن‌ها در خور شان فعالیت مردم شهربابک هستند و این چنین باشگاه‌هایی باید تقویت شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به واگذاری اماکن ورزشی بیان داشت: کمیسیون ماده ۸۸ مصوبه‌ای است که مجلس داشته و ما باید قانون را اجرا کنیم.

 

پاریزی با اشاره به اینکه تعطیلی مکان‌های ورزشی به آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود، گفت: ما باید به عنوان دستگاه متولی فرهنگ و نشاط اجتماعی، عملکرد خودمان را در حوزه آسیب‌های اجتماعی رصد کنیم.

او تصریح کرد: استان کرمان با داشتن بیش از ۱۳۵ سمن دارای اعتبار نامه از وزارت ورزش و جوانان در کشور متمایز شده و جزو ۵ استان برتر کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: دو سامانه ملی امید به زندگی که مشاوره‌ای است و شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی که آسیب‌های مناطق حاشیه نشین شهر‌ها را بررسی می‌کند در استان فعال هستند و کرمان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

او عنوان کرد: در تمام فدراسیون‌ها متناسب با شرایط فدراسیون بین المللی اساس نامه‌ای داریم که می‌تواند برای مجموعه هیئت‌های استان و شهرستان‌ها چراغ راهی باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از کلید خوردن پروژه فدراسیون همگانی با عنوان شهر‌های فعال ایران یاد کرد و بیان داشت: در شهربابک نیز زمینه توسعه همگانی وجود دارد و با برنامه ریزی برای ساخت جاده‌ی تندرستی می‌توان شهربابک را در استان متمایز کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاریزی شهربابک مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟

ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به دیگر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت