Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@09:24:47 GMT

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۱۱۵۷

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار می شود

حجت الاسلام رمضانی از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در استان قزوین و به صورت مجازی خبر داد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در 2 مرحله استانی و کشوری به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: با توجه به شرایط موجود کشور و شیوع بیماری کرونا، این دوره از مسابقات به صورت مجازی و غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: این مسابقات در رشته های تلاوت نور( ترتیل سوره های یاسین، الرحمن و واقعه) ویژه برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 14 سال، در رشته قرائت نماز ویژه برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 14 سال، در رشته مکبری ویژه برادران و در مقطع سنی زیر 9 سال و 9 تا 14 سال و در رشته اذان ویژه برادران در رده سنی 9 تا 14 سال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی افزود: نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری راه می یابند که در صورت فراهم بودن شرایط این مرحله حضوری برگزار شده و افراد باید اجرای زنده در همان رشته داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه تا 30 آذر ماه فرصت دارند تا برای ثبت نام و بارگذاری آثار خود به سایت سامانه بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir  مراجعه کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های تلاوت نور (ترتیل)، اذان و مکبری در سامانه دارای امتیاز ویژه است.

 

وی اعلام کرد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان، مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و غیره طی سال های 96 تا 98 رتبه های اول تا سوم را کسب کرده اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول را کسب کرده باشند، نمی توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

 

حجت الاسلام رمضانی در خصوص نحوه ارسال اثر در مسابقات قرآنی مدهامتان توضیح داد: تمامی فایل های ارسالی در تمامی رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به صورت کامل مشخص باشد، ضبط فیلم به صورت افقی، بی حرکت و بدون تدوین باشد و حداکثر زمان اثر سه دقیقه و حجم اثر هم باید حداکثر 30 مگابایت باشد.

 

وی گفت: هر فرد فقط در یک رشته می تواند شرکت کند و امکان بارگذاری اثر در همان رشته را دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان تأکید کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در کنار ترویج انس با این کتاب آسمانی موجب شده تا استعدادهای قرانی هم شناسایی شوند و مسابقات قرآنی مدهامتان هم فرصتی است تا علاقمندان به فعالیت های قرآنی از آن استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: امید است با انجام فعالیت های این چنینی و برگزاری هرچه بیشتر برنامه های قرآنی، جامعه ای داشته باشیم که عمل به دستورات قرآنی در آن به عنوان یک اصل مهم تلقی شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدهامتان مسابقات قرآنی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار می شود ویژه برادران استان قزوین حجت الاسلام تا 14 سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال بعد از وقفه‌ای ده ساله، این رقابت‌ها در چهارده شهرستان و منطقه استان آغاز شده است.
فرشید قاسمی افزود: این مسابقات در شهرستان‌ها و مناطق اقلید، سرچهان، ارسنجان، خرامه، سروستان، لارستان، داراب، فیروزآباد، اشکنان، ممسنی، بالاده، شیراز، سپیدان و قیروکارزین برگزار و یا در درحال برگزاری است.
قاسمی گفت: این مسابقات در دوازده رشته شامل: حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، گفتمان مهدوی، انشای نماز، مداحی، دعا خوانی و اذان برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات شیراز با حضور بیش از هزار و دویست دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم نواحی چهارگانه شیراز و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز به صورت جداگانه برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: به دلیل پهناور بودن استان، بین مرحله شهرستان و مرحله استانی مسابقات قران، یک مرحله به نام مرحله چهارده گانه ایجاد شده است تا دانش اموزان مستعد بیشتری در زمینه قرانی شناسایی شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در این مرحله دانش اموزان مناطق همجوار با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت برترین آنها به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی