Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:46:47 GMT

دانشگاه‌ها در دوران کرونا از امور پرورشی غافل شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۱۴۰۲

دانشگاه‌ها در دوران کرونا از امور پرورشی غافل شدند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید جواد طباطبایی افزود: حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها  یک فضای گسترده، متنوع و متفاوت است که نیازهای اولیه دانشجو از جمله تغذیه، خوابگاه و بهداشت جسم، روح و روان و پرورش دانشجویان را از جنبه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی، صنفی و ورزشی بر عهده دارد که تامین همه این موارد نیازمند تلاش جدی و دلسوزی بی وفقه مسوولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شرایط اگرچه به ظاهر مراجعات حضوری دانشجویان کمتر شده اما ارجاعات تلفنی به مراکز مشاوره و بهداشت به خاطر شرایط خاص جامعه و اضطراب و استرس افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: ترس از ویروس کرونا پدیده نوظهوری را برای دانشگاه ها رقم زده است و باید اذعان کرد براساس گزارش ها در ترمی که گذشت دانشگاه های کشور عملکرد خوب و قابل قبولی را در کارنامه خود ثبت کردند.

طباطبایی اظهار داشت: فعالیت های دانشگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار دشوارتر و تخصصی تر است که باید این برنامه ها با کمک وزارت علوم و دستگاه های مربوطه و با استفاده از شیوه ای جدید برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که اکثر فعالیت های آموزشی و پرورشی جنبه مجازی دارد باید بدانیم که در فضای مجازی ابتکار، خلاقیت و نوآوری حرف اول را می زند.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی واجتماعی دانشگاه ها سخن می گفت، اظهارداشت: تقاضای دانشگاه ها از وزیر علوم برای بهبود عملکرد دانشگاه ها در این شرایط خاص، این است که  کارگروه های تخصصی متشکل از جامعه شناسان، روان شناسان، کارشناسان فرهنگی و اجتماعی، طراح و برنامه نویس های اپلیکیشن، مهندسین مرتبط با موضوع تعیین شوند تا برای تولید محتوا و نحوه عرضه، اجرا و ارزیابی فعالیت ها کمک حال دانشگاه های کشور باشند.

طباطبایی اظهار داشت: در حال حاضرمساله مهم و اساسی پیش رو بحث دانشجویان جدید است که به نظر بنده اگر فرآیند تبدیل دانش آموز به دانشجو به خاطر شرایط خاص جامعه و ...به خوبی انجام نشود، سرریز پیامد و مشکلات آن را در کمیته انضباطی، مراکز مشاوره، کمیسیون موارد خاص و ... شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: لازم به توضیح است دانش آموزانی که به دانشگاه راه پیدا می کنند، ممکن است مهارت های لازم برای رویارویی با مشکلات را نداشته باشند بنابراین نیاز جدی به آموزش و مهارت افزایی با شیوه های جدید در این زمینه ها دارند.

در این نشست که وزیر علوم هم حضور داشت، مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در دانشگاه ها با شرایط پیش آمده به بحث آموزش و پژوهش بیشتر پرداخته می شود و امور تربیتی و پرورشی مورد غفلت فراوان قرار گرفته است و در صورت نبود برنامه ریزی در این زمینه، لطمات جبران ناپذیری را به جامعه دانشگاهی و کشور وارد خواهد کرد.

طباطبایی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده بهترین فرصت برای پرورش حس همدلی و همکاری میان دانشجویان، اساتید و کارکنان است.

وی عنوان کرد: باوجود پیگیری های معاون فرهنگی وزارت علوم در خصوص بودجه فرهنگی دانشگاه ها که قرار بود هفت درصد بودجه کل دانشگاه باشد، این امر محقق نشد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تشکل های دانشجویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تشکل های دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر فرهنگی دانشگاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم

 فواد ایزدی عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: در آمریکا استادی داشتیم که همیشه صبح زود به دانشجویان وقت ملاقات می‌داد، روزی با او کاری داشتم، گفتند به بحرین اعزام شده، چون افسر نیروی دریایی ایالات متحده است.

برخی دانشجویان می‌توانند شهریه پرداخت نکنند، همان‌هایی که با نهاد‌های مرتبط با ارتش و مراکز نظامی در ارتباط هستند؛ اصولا محیط دانشگاه‌ها در آمریکا نظامی است و نظامیان در دانشگاه دفتر دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی