Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جواد شمشیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان باشت با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات زراعی وباغی در باشت قریب به ۱۷ هزار هکتار است،گفت: سه هزار هکتار از اراضی آبی زیر کشت تابستانه انواع محصولات کشاورزی مثل برنج، ذرت وحبوبات رفته است.   شمشیری با اشاره به اینکه انتظار می رود در کشت پاییزه امسال بالغ بر ۱۱ هزار هکتار از اراضی زراعی زیر کشت محصولات استراتژیک مثل گندم، جو وکلزا برود، افزود: با توجه به نزول بارش‌ها بالغ بر ۷۰۰ هکتار زیر کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای رفته است و پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر پنج هزار تن ذرت تحویل مراکز خرید داده شود که درمقایسه با پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: ۱۰۰۰ هکتار برنج، ۱۲۰۰ هکتار ماش و کنجد، ۷۰۰ هکتار ذرت، ۵۰ هکتارگیاهان دارویی ومابقی محصولات صیفی وجالیزی است.   گفتنی است برداشت محصولات تابستانه درشهرستان باشت از اواسط مهرماه آغاز وتا پایان آبان ماه ادامه دارد. انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر