Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@17:05:55 GMT

فرهنگ سازی صحیح، بهترین راهکار مقابله با کروناست

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۱۷۹۶

فرهنگ سازی صحیح، بهترین راهکار مقابله با کروناست

یک حقوقدان گفت: باید تمام افراد جامعه از تجهیزات بهداشتی برخوردار باشند تا بتوانند پروتکل های‌بهداشتی را رعایت کنند، لذا با همین قوه قهریه اندک و فرهنگ سازی‌صحیح می‌توانیم سلامت جامعه را تأمین کنیم.

بهنام نقی‌پور، استاد دانشگاه و حقوقدان، در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح مجازات احتمالی از سوی دولت و مجلس برای آنان که در معابر عمومی پروتکل‌های بهداشتی‌را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این قبیل طرح‌ها، راه به جایی نمی‌برد، چرا که رعایت الزامات بهداشتی باید در باور مردم نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که قانون و الزام‌آور بودن آن می‌تواند راهگشا باشد اما تا افراد فکر سلامتی خود و دیگران نباشند، پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و اوضاع وخیم‌تر می‌شود.

وی قانونی که مردم را مجبور به زدن ماسک و اجرای پروتکل های‌بهداشتی می‌کند را کافی ندانست و افزود: قوه قهریه مثل تصویب قانون برای مردم کافی نیست، بلکه باید به موضوع فرهنگ سازی بیشتر پرداخت، باید رسانه‌ها، صداوسیما و دستگاه‌های متولی بیش از این آموزش‌های لازم را ببینند تا رعایت اصول بهداشتی فراگیرتر شود.

نقی پور با اشاره به لزوم هماهنگی‌دستگاه‌های اجرایی در خصوص این نوع فرهنگ سازی‌افزود: وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، به عنوان اصلی‌ترین سیاست گذاران این حوزه، باید هماهنگی‌لازم را با وزارت خانه های‌دیگر داشته و تنها مرجع مقابله با این بیماری‌باشند. همان طور که روزهای‌گذشته دیدیم سیاست گذاری درستی درباره بازگشایی‌مدارس صورت نگرفت هفته‌ای پرتنش برای وزرات آموزش و پرورش و خانواده‌های دانش آموزان رقم خورد.

این استاد دانشگاه تصویب قانونی از سوی مجلس برای مقابله با عدم اجرای‌پروتکل های‌بهداشتی‌از سوی‌مردم را پیچیده دانست و تصریح کرد: پیشنهاد تصویب قانونی از طرف مجلس کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد و فرآیندهای زیادی درگیر در این مسئله خواهد بود در واقع باید امکانات برای چنین قانونی‌فراهم باشد و تمامی‌افراد جامعه از تجهیزات بهداشتی برخوردار باشند تا بتوانند پروتکل های‌بهداشتی را رعایت کنند، در حال حاضر تنها راهکار همان سیاست هایی‌است که دولت تدوین می‌کند و به طور مثال افراد بدون ماسک نمی‌توانند وارد ادارات شوند و خدمات بگیرند. لذا با همین قوه قهریه اندک و فرهنگ سازی‌صحیح می‌توانیم سلامت جامعه را تأمین کنیم.

کد خبر 443258

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت فاصله گذاری اجتماعی رعایت نکات بهداشتی حقوقدان قانون مجازات کووید ۱۹ شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروتکل های بهداشتی فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم