Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:28:00 GMT

تغییر شاخص های ارزیابی اساتید با توجه به ترم مجازی

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۱۸۳۵

تغییر شاخص های ارزیابی اساتید با توجه به ترم مجازی

علی اکبر صفوی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری دوره های آموزشی و ‌مهارتی ویژه اساتید، کارشناسان و مدیران دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید خبرداد.

وی گفت: در «همایش ملی تبادل تجربیات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در اجرای آموزش الکترونیکی در بحران کووید-۱۹» که اخیراً برگزار شد، یکی از خروجی‌های همایش این بود که اساتید، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌ها نیاز دارند دوره‌های آموزشی مهارتی بیشتری را در رابطه با آموزش‌های الکترونیکی طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران افزود: برهمین اساس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران که تقریبا بیش از ۱۰ سال از قدمت آن می گذرد و زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند، یک سری دوره های مهارتی را دراین خصوص تعریف کرد که این دوره ها بروی سایت انجمن به نشانی http://elearningassociation.ir/ قرار دارد و یک سری کارگاه آموزشی کوتاه مدت نیز تعریف شده است.

صفوی با بیان اینکه این دوره ها براساس نیازهایی که دانشگاههای مختلف دارند تعریف شده است، افزود: اولین سری این دوره ها برای چند دانشگاه بزرگ از ۱۵ شهریورماه همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها شروع شده است.

وی افزود: این دوره‌های مهارتی به مدت یک تا دوهفته و کارگاه های آموزشی ۲ تا ۳ ساعت برگزار می شود، کارشناسانی که در این دوره ها شرکت می کنند، به عنوان پشیبان اساتید، سیستم ها و مدیران فعالیت می کنند.   

وی ادامه داد: دوره هایی که برگزار می شود هم مخصوص کارشناسان و هم اساتید و مدیران است و اساس آموزش ها، مفهومی، تکنیکی و ابزاری است که به اساتید آشنایی لازم را بدهد.

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران درباره اینکه آیا اساتید ملزم به حضور در این دوره ها هستند، گفت: در این همایش به همه مدیران توصیه شد بررسی کنند که اساتید و کارشناسان دانشگاه ها مهارت کافی داشته باشند، لذا هنوز الزام نشده است و به طور طبیعی هم به عنوان دستور الزام نمی شود ولی در ارزیابی عملکرد دانشگاه ها و ارزیابی عملکرد اساتید لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: اگراساتید به ابزارها تسلط نداشته باشند، نمی توانند در زمان تعریف شده دروس مورد نظر را به شکل مناسب به دانشجو منتقل کنند و حق دانشجو ضایع می شود. تمام این موارد توسط دانشگاه ها رصد می شود، برای همین اساتید بهتر است در آموزش های الکترونیکی مهارت داشته و یا برای مهارت یافتن در دوره های آموزشی شرکت کنند.

وی ادامه داد: بطور معمول در انتهای هر ترم دانشجویان موظف هستند، براساس یک سری شاخص ها اساتید را ارزیابی کنند. در دوره‌های قبل شاخص ها مربوط به دوره‌های سنتی و حضوری بود و در حال حاضر با توجه به ابزار الکترونیکی که به کار گرفته می شود، شاخص ها باید تغییر کند که کارگروه تخصصی آموزش های الکترونیکی وزارت علوم و دفتر نظارت و تضمین کیفیت وزارت عتف یک سری توصیه هایی در مورد  شاخصها به دانشگاه ها داده اند.

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران افزود: هر دانشگاه و مرکز آموزش عالی در صورتی که خواستار برگزاری دوره های آموزشی و ‌مهارتی باشد، انجمن این آمادگی را دارد که طی ۳ روز دوره آموزشی درخواستی را اجرایی کند.

کد خبر 5018097 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های ایران آموزش مجازی اساتید دانشگاه ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری سال تحصیلی جدید سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته مرکز سنجش آموزش پزشکی پذیرش بدون آزمون دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی منصور غلامی دوره های آموزشی دوره ها دانشگاه ها آموزش ها شاخص ها یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی شنیده‌ها حاکی از آن است که فصل جدید «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم با حضور بخشی از تیم بازیگران فصول قبلی به همراه بازیگرانی از مازندران، تا تابستان کلید خواهد خورد که سارا و نیکا فرقانی اصل بازیگران دوقلوی این سریال در فصل جدید حضور ندارند.

عدم حضور سارا و نیکا در فصل جدید پایتخت از این جهت قابل توجه است که گویا انتشار تصاویری از سبک زندگی این دو خواهر دوقلوی ساکن سوئد به مذاق برخی مدیران صداوسیما خوش نیامده و تصمیم به حذف آن‌ها از فصل جدید پایتخت گرفته‌اند.

برخی ادعا‌ها در فضای مجازی از این حکایت دارد که شرط تولید فصل جدید پایتخت حذف سارا و نیکا فرقانی اصل بوده است. شایعه‌ای که تا این لحظه واکنشی از سوی عوامل این سریال و یا حتی مدیران صداوسیما نسبت به آن نشان داده نشده است.

این شایعه زمانی به واقعیت نزدیکتر شد که پیام احمدی‌نیا بازیگر، با انتشار فراخوان بازیگری برای سریال «پایتخت» در استوری صفحه شخصی اینستاگرام خود متذکر شده‌است که این سریال به دنبال، یک پیرمرد ۶۵ سال به بالا مازندرانی، پسر بچه ۷ ساله مازندرانی، دوقلو‌های همسان خانم ۱۸ تا ۲۵ سال و یک خانم جوان ۲۵ تا ۳۵ سال می‌گردد.

احمدی نیا در رابطه با این استوری گفت: «به دلیل اینکه عضو صنف بودم از من خواسته شد تا این فراخوان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم و من این کار را انجام دادم و از جزییات خبری ندارم!»

اگرچه مراحل اولیه تولید این پروژه پیشتر آغاز شده، اما به دلیل مسائلی که بین مدیران سیما فیلم و تهیه کننده این سریال بود، حتی رایزنی ساخت فیلم سینمایی فصل هفتم «پایتخت» و اکران نوروزی آن صورت نگرفت و اکنون شاهد فراخوان ساخت فصل هفتم سریال آن هستیم.

پیشتر نیز سارا فرقانی در اینستاگرام خود نوشته بود: «به فضای مجازی توجه نکنید و بدانید که خودم اخبار درست را به شما می‌دهم، در حال حاضر با خبر شدم که ممکن است قصه پایتخت ده سال جلوتر رود و من و نیکا به اقتضای قصه ممکن است بزرگتر شده باشیم، اما هنوز هیچی صد در صد نیست.»

نکته جالب توجه این که برخی رسانه‌ها از نمایش داده نشدن بازپخش فصل ششم این سریال نوشتند. در این خبر آمده بود شبکه «آی فیلم» که از سال گذشته پخش سریال «پایتخت» را شروع کرده بود و فصول مختلف این سریال را به نوبت روی آنتن می‌فرستاد، با پایان فصل پنجم ادامه پخش آن را متوقف خواهد کرد و به جای فصل ششم، سریال «پژمان» را روانه آنتن می‌کند.

باید دید کش و قوس ساخته شدن و نشدن «پایتخت» به کجا می‌انجامد؟!

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس